قیمت مواد غذایی در ترکیه ۲۰۲۲


قیمت مواد غذایی در ترکیه ۲۰۲۲

هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۲ – مخارج و شرایط زندگی در ترکیه برای ایرانیان – هزینه حمل و نقل،پوشاک،مواد غذایی،تحصیل،درمان و بنزین در ترکیه


هزینه های زندگی در ترکیه

فهرست موضوعات

مخارج زندگی در ترکیه برای ایرانیان

زندگی در ترکیه با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی و رشد صعودی خوب آن، برای مهاجران بسیار مطلوب است. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات کامل و مفیدی درباره هزینه های زندگی در ترکیه به دست آورید، با ما همراه باشید چرا که در این مقاله به بررسی هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۲ و مسائل پیرامون آن از جمله هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک و … خواهیم پرداخت.

هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۲

هزینه های زندگی در ترکیه و شرایط زندگی در این کشور، یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم‌گیری برای آن دسته از افرادی است که قصد دارند این کشور را برای زندگی انتخاب کنند. در ترکیه نیز همانند بسیاری از نقاط دیگر دنیا، هزینه‌ها به سبک و محل زندگی افراد و البته نوع کار و درآمدشان بستگی دارد اما به ‌طور کلی هزینه های زندگی در ترکیه، نسبت به سایر شهرها از جمله شهرهای اروپایی و آمریکایی بسیار کمتر است. به همین دلیل ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران خارجی به ‌شمار می‌رود.

هزینه خرید یا اجاره مسکن در ترکیه

در این بخش به بررسی قیمت آپارتمان در استانبول ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. در میان تمامی هزینه های زندگی در این کشور، هزینه اجاره یا خرید ملک در ترکیه، از مهم‌ترین و تقریباً از پرهزینه ترین هزینه ها به شمار می‌رود. مهاجران برای خرید یا اجاره خانه معمولاً به بازار املاک مراجعه کرده و از آن‌ها کمک می‌گیرند. تمامی افراد برای اجاره ملک باید هزینه های آب، برق و گاز را در نظر بگیرند. اگرچه این صورت‌ حساب ها نسبتاً ارزان به نظر می‌رسند اما در فصول سرد سال به ‌دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی، هزینه های آب و برق افزایش می‌یابد. جالب است بدانید میانگین هزینه مسکن در استانبول کمتر از تهران است. یعنی چنانچه یک منزل ۸۰ متری نوساز در منطقه خوب استانبول از منزل نوساز شمال شهر تهران ارزان تر است. لذا برای خرید خانه در استانبول دانستن این اطلاعات برای شما ضروری می باشد.

جدول هزینه اجاره خانه در ترکیه ۲۰۲۲

۷۴۳۳ لیر

آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر

۱۵۳۸۸ لیر

آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر

۴۳۴۹ لیر

آپارتمان ۱ خوابه در حاشیه شهر

۸۳۶۲ لیر

آپارتمان ۳ خوابه در حاشیه شهر

هزینه مواد غذایی در ترکیه ۲۰۲۲

در این بخش به هزینه های زندگی در استانبول و قیمت غذا در استانبول ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. در بازارهای ترکیه میوه‌ها و سبزیجات فصلی با هزینه های کم به فروش می‌رسند. بنابراین افراد می‌توانند برای خرید مواد غذایی به منظور کاهش هزینه ها به بازارهای هفتگی محلی مراجعه کنند. علاوه بر آن فروشگاه ها و سوپرمارکت های مدرن نیز وجود دارند که مهاجران معمولاً برای خرید کالاهای وارداتی به این فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

جدول لیست قیمت مواد غذایی در ترکیه ۲۰۲۲

۶٫۹۵ لیر

قرص نان سفید تازه ۵۰۰ گرمی

۱۵٫۳۱ لیر

شیر ۱ لیتری

۲۲٫۸۶ لیر

برنج سفید ۱ کیلوگرم

۲۶٫۲۳ لیر

تخم مرغ ۱۲ عددی

۹۴٫۲۸ لیر

پنیر محلی ۱ کیلوگرم

۱۶۱٫۵۷ لیر

گوشت گاو

۱۲٫۲۳ لیر

کاهو ۱ عدد

۱۰٫۵۲ لیر

سیب زمینی ۱ کیلوگرم

۱۹٫۶۴ لیر

گوجه فرنگی ۱ کیلوگرم

۷٫۷۱ لیر

پیاز ۱ کیلوگرم

۱۳٫۶۰ لیر

پرتقال ۱ کیلوگرم

۲۶٫۰۷ لیر

موز ۱ کیلوگرم

۱۴٫۲۱ لیر

سیب ۱ کیلوگرم

نوشیدن آب لوله‌کشی در بسیاری از مناطق ترکیه بی‌خطر بوده و مانعی ندارد، اما بسیاری از مهاجران ترجیح می‌دهند بطری آب خریداری کنند. البته قیمت آب نسبتاً ارزان بوده و حدود ۱٫۷۵ لیر است. از جمله مواد غذایی نسبتاً گران در ترکیه گوشت است و جزء مواد غذایی پر هزینه محسوب می‌شود که به ازای هر کیلوگرم ۶۸٫۹۸ لیر است. همچنین متوسط هزینه غذا در رستوران‌های ارزان ‌قیمت آن حدود ۲۵ لیر است و هزینه غذا برای دو نفر در یک رستوران میان‌رده از ۷۰ لیر آغاز شده و تا حدود ۲۵۰ لیر نیز می‌رسد.

هزینه حمل و نقل

سیستم حمل و نقل عمومی ترکیه بسیار ارزان ‌قیمت است که هزینه آن با توجه به مسافت طی‌ شده و نوع وسیله نقلیه متفاوت است. اتوبوس‌ها یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل ‌و ‌نقل در ترکیه بوده و نسبت به سایر وسایل حمل‌ و نقل، کارآمدتر و مقرون ‌به‌صرفه‌ترند. استفاده از تاکسی استانبول نیز به عنوان حمل و نقل یکی از رایج‌ترین روش‌های ممکن برای رسیدن به مقصد است و عموماً مسافرانی که قصد پیمودن مسافت کمتری را دارند، از تاکسی‌ها استفاده می‌‌کنند. عده‌ای نیز ترجیح می‌دهند که با خرید خودرو در ترکیه رفت‌و‌آمد کنند که در این مورد اگرچه ممکن است هزینه خرید و نگهداری وسیله نقلیه کمی ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی باشد، اما هزینه سوخت و بنزین نسبتاً زیاد و به ازای هر لیتر حدود ۶.۹۱ لیر است.

وسیله نقلیه دیگر در سیستم حمل و نقل کشور ترکیه، کشتی است. در استانبول مسافران می‌توانند برای رفتن به بخش‌های مختلف آسیایی و اروپایی از کشتی استفاده کنند. برای سفر با کشتی می‌بایست از اسکله‌های نزدیک به دریا برای تهیه بلیط اقدام کرد که هزینه آن حدوداً ۳ لیر است. یکی دیگر از وسایل حمل و نقل ترامواست که از وسط خیابان‌های شهر می‌گذرد. در کنار اکثر مناطق دیدنی استانبول یک ایستگاه تراموا قرار دارد که می‌توانید از آنها برای رسیدن به جاذبه‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید. سیستم متروی شهری نیز برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده و هزینه آن با استفاده از استانبول کارت ۲٫۵ لیر ترکیه است.

در ترکیه تنوع زیادی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول وجود دارد که صرفنظر از ترافیک و شلوغی، مهم‌ترین پارامترهای تأثیرگذار در انتخاب نوع وسیله نقلیه، مقدار پول موجود در جیب، مقدار بار همراه، تعداد همسفران، سرعت و نهایتاً مقصد می‌باشد.

قیمت لباس در ترکیه ۲۰۲۲

از دیگر موارد مؤثر در هزینه های زندگی در ترکیه می‌توان به هزینه‌ پوشاک اشاره کرد. ترکیه از تولید کنندگان پوشاک محسوب می‌شود و بازار پوشاک ترکیه یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهان است که بهترین لباس‌های دنیا را تولید می‌کند. بنابراین قیمت پوشاک در این کشور بالا نیست. قیمت تولیدات داخلی ترکیه از لباس‌های وارداتی یا برند پایین‌تر است. از آنجایی که ترکیه از بهترین مراکز خرید لباس و کفش برخوردار است، علاوه بر برندهای ترکی، برندهای غیرترکی را نیز به فروش می‌رساند. البته نکته مهم آن است که هزینه لباس‌های باکیفیت و برند ترکیه تقریباً گران‌ است، اما در عین حال هزینه‌ لباس های ترکیه، از بسیاری از برندهای معروف و معتبر اروپایی و آمریکایی ارزان‌تر است.

هزینه بهداشت و درمان در ترکیه

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که باید در لیست هزینه‌ زندگی در ترکیه ۲۰۲۲ در نظر بگیرید و جزء مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجران خارجی است، شرایط و هزینه درمان در ترکیه است. طبق قوانین ترکیه همه شهروندان ترکیه و اتباع خارجی که قصد اقامت در آن را دارند، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر تنها با پرداخت حدود ۲۰ درصد از مخارج درمانی امکان‌پذیر خواهد بود. از جمله بیمه های درمانی ترکیه می‌توان به بیمه خصوصی، دولتی و بیمه دانشجویی اشاره کرد. میانگین ویزیت در بیمارستان های دولتی از ۷۰ تا ۲۰۰ لیر متغیر است که این مبلغ در بیمارستان‌های خصوصی از ۱۵۰ لیر آغاز می‌شود.

صرف نظر از قوانین این کشور، با توجه به سنگین بودن هزینه های درمان، شهروندان و اتباع خارجی که قصد اقامت در آن را دارند، برای کاهش هزینه‌‍ ها بهتر است از بیمه برخوردار باشند. گفتنی است در ترکیه فقط خدمات اورژانس و حمل بیمار رایگان بوده و برای دیگر خدمات پژشکی باید هزینه های گزافی صرف شود.

هزینه تحصیل در ترکیه

شکی نیست که ترکیه بهترین مکان برای لذت بردن از تحصیلات با کیفیت و شرایط نسبتاً خوب زندگی است. هزینه تحصیل در این کشور به دو دسته هزینه تحصیل دانشگاه برای دانشجویان و هزینه تحصیل در مدارس برای محصلان تقسیم می‌شود. بدیهی است که هزینه های مربوط به دانشگاه و دانشجویان نسبت به هزینه تحصیلات در مدارس بیشتر است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه خود به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شود. هزینه دانشگاه‌ها و مدارس دولتی ترکیه برای شهروندان ترکیه رایگان اما برای افراد با تابعیت خارجی دارای اندکی هزینه است. مدارس و دانشگاه‌های خصوصی نیز دارای هزینه بالاتری هستند. در صورت خرید خانه در ترکیه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار آمریکا، می‌توانید اقامت و شهروندی این کشور را دریافت کرده و از خدمات رایگان مدارس و دانشگاه‌های دولتی این کشور بهره‌مند شوید.

هزینه ورزش و تفریح

ترکیه کشوری سرشار از تفریح و سرگرمی است که قطعاً اگر به قصد سفر به آنجا عزیمت کنید، برای سر زدن به همه این تفریحات وقت کم می‌آورید. تفریحات و دیدنی‌ها در ترکیه هزینه های سنگینی ندارد. شاید برخی از افراد این هزینه ها را جزء مخارج ضروری خود در نظر نگیرند؛ اما اگر قصد اقامت طولانی مدت در آن را دارید، قطعاً این موارد جزئی از هزینه‌ های زندگی در ترکیه برای شما یا هر شخص دیگری خواهند بود. اما برای کاهش هزینه های ورزشی و تفریحی؛ با توجه به اینکه ترکیه از سواحل و نقاط گردشگری زیادی برخوردار است، می توانید آن‌ها را به عنوان تفریحات ارزان تر در نظر بگیرید.

جدول هزینه تفریح در ترکیه ۲۰۲۲

۳۸۴ لیر

باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال

۲۱۷ لیر

اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در تعطیلات آخر هفته)

۵۱ لیر

سینما، اکران بین المللی، ۱ صندلی

سخن پایانی

در این مطلب هزینه های زندگی در ترکیه از جمله هزینه مسکن، خوراک، حمل و نقل، پوشاک، بهداشت و درمان، تحصیل و ورزش و تفریح را مورد بررسی قرار دادیم. اگرچه استانبول یکی از گران قیمت ترین شهرهای ترکیه است؛ با این وجود زندگی در ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار کم هزینه تر است که این امر خود به تنهایی موجب مهاجرت بسیاری از افراد به آن شده است. بدون شک میزان هزینه زندگی افراد به نحوه‌ زندگی و انتخاب هایشان بستگی دارد و هزینه خرید یا اجاره ملک در آن بسته به هر منطقه‌، متفاوت است. مهاجران نیز می‌بایست بر اساس میزان بودجه‌ای که در اختیار دارند، برای زندگی در ترکیه برنامه ریزی کنند.

سوالات متداول

ارزان‌ترین شهر ترکیه برای اقامت، کدام شهر است؟

یکی از ارزان ترین شهرهای ترکیه چه برای سفر و چه برای اقامت، شهر آنتالیا است.

هزینه های زندگی در ترکیه برای یک نفر در ماه به طور متوسط چقدر است؟

زندگی در ترکیه برای یک نفر در ماه به طور متوسط حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ لیر هزینه دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه چقدر است؟

با توجه به قیمت های مناسب و در اکثر مواقع ارزان، زندگی دانشجویی در ترکیه چندان هزینه بر نخواهد بود و شاید میزان هزینه‌ها در ماه، حدود ۲۰۰۰ لیر و یا کمتر باشد.

هزینه اجاره خانه در مناطق معمولی ترکیه چقدر است؟

هزینه اجاره خانه در ترکیه به خصوص در نواحی دور از مرکز و حاشیه ای چندان زیاد نیست و در حدود ۸۰۰ لیر است.

زندگی در ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۲

استانبول همراه » هزینه های زندگی در ترکیه ۲۰۲۲

راهنمای مطالعه

اگر قصد زندگی در ترکیه را دارید، بسیار مهم است که هزینه زندگی در ترکیه ۲۰۲۲ را بدانید. ترکیه در این روزها مقصد بسیاری از هموطنانمان است. عده ای به صورت تحصیلی مهاجرت می کنند. عده ای با خرید خانه در این کشور در آن ساکن می‌شوند. و برخی نیز با اجاره ملک به این کشور سفر می کنند.

حتی ممکن است با ثبت شرکت در ترکیه به ترکیه توریست پذیر مهاجرت کنید. فرقی نمی کند چگونه راه خود را به این کشور باز کرده اید، باید هزینه ای زندگی در ترکیه را بدانید، به خصوص اگر دانشجو هستید، دانستن هزینه ماهانه زندگی در ترکیه برایتان بسیار مهم خواهد بود.

آیا می دانستید آب آشامیدنی در ترکیه، از طریق لوله کشی توزیع نمی شود؟ در ترکیه باید آب آشامیدنی را خریداری کنید!

در این مقاله علاوه بر قیمت آب در ترکیه، مسائل این چنینی بسیاری را نیز بررسی خواهیم کرد. در این مقاله از استانبول همراه به بررسی هزینه های زندگی در ترکیه می پردازیم. با اطلاعات این مقاله، نه تنها از هزینه ماهیانه زندگی در ترکیه را خواهید دانست، بلکه محاسبه هزینه زندگی در ترکیه نیز برایتان آسان خواهد بود.

زندگی در ترکیه بدون دانستن زبان ترکی دشوار خواهد بود. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم که به بخش «آموزش زبان ترکی استانبولی» در وبسایت استانبول همراه، مراجعه کنید.

بررسی هزینه های زندگی در ترکیه

قبل از مهاجرت به ترکیه، بدون شک باید به مسئله هزینه ی زندگی در ترکیه توجه داشته باشید. زیرا به عنوان یک مهاجر، اولین موضوعی که اهمیت دارد، همین است. در مورد هزینه متوسط زندگی در ترکیه، می‌توان اطلاعات بسیاری را ارائه داد.

به طور کلی، باور بسیاری از افراد که زندگی در ترکیه را تجربه کرده‌اند، آن است که:

«هزینه‌های زندگی در ترکیه به نسبت ایران، کمتر است.»

یا اگر به طور دقیق‌تر بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم، می‌توانیم اینطور بگوییم که قیمت اجناس در ترکیه، هزینه‌های جاری، نظیر خورد و خوراک و پوشاک و حتی اجاره و خرید خانه در کشور ترکیه، ارزان‌تر از ایران است.

اما هزینه‌های دیگری همچون سوخت و آب و برق و… ممکن است از ایران بیشتر باشد. اما باز هم به طور کلی، متوسط هزینه زندگی در ترکیه، نسبت به ایران، کمتر است؛ حال آنکه همین شاخص‌ها، نشان از آن دارند که شرایط زندگی در ترکیه، از ایران بالاتر و بهتر است.

عوامل بسیاری در تعیین قیمت ها در ترکیه موثر هستند. شهر انتخابی شما، نرخ تورم، نرخ ارز، میزان حقوق شما و البته سبک زندگی که در پیش می گیرید از جمله این عوامل هستند.

قیمت اجناس در ترکیه به لیر باید حساب شوند، و محاسبه هزینه اقامت در ترکیه به پول ایران، چندان منطقی نیست.

در هر حال هدف از مهاجرت کردن به ترکیه، بهبود شرایط زندگی است. چه از طریق تحصیل در ترکیه در این کشور ساکن شوید چه با روش‌های دیگر، اگر چشم بسته در این راه قدم بگذارید، چندان عاقلانه نیست.

تماشای ویدیوی زیر در زمینه هزینه های زندگی در ترکیه می تواند بسیار مفید باشد.

هزینه اخذ اقامت و شهروندی ترکیه

اگر می‌خواهید بدانید که برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است، باید علاوه بر حداقل هزینه زندگی در ترکیه، باید به سراغ هزینه اخذ اقامت و یا شهروندی ترکیه هم بروید. کسانی که به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند، بدون شک باید هزینه مهاجرت به ترکیه، و اخذ انواع ویزا را نیز محاسبه کنند. به عبارت دیگر، هزینه رفتن به ترکیه برای زندگی را نیز باید در ذهن داشت. بر لیست مخارج زندگی در ترکیه، باید این موارد را نیز افزود:

همه و همه هزینه‌ای را در بر دارند که باید در نظر گرفته شوند. برای ماندگار شدن در ترکیه نیز شما روش‌های بسیاری را پیش رو خواهید داشت که راحت‌ترینش شاید موارد زیر باشد. اگر می‌خواهید بدانید هزینه اقامت ترکیه چقدر است، باید بگوییم که:

بد نیست که نگاهی به جدول هزینه های کنسولی ترکیه هم داشته باشیم:

هزینه مسکن و اجاره

شاید مهم ترین مبحث در هزینه های زندگی در ترکیه، هزینه مسکن و اجاره در این کشور باشد. اگر می‌خواهید می‌پرسید که زندگی در ترکیه چقدر هزینه دارد، باید بدانید مسکن، بیشترین خرج و مخارج در ترکیه را به خود اختصاص می دهد. میانگین هزینه زندگی در ترکیه، با قیمت مسکن رابطه مستقیم دارد. پس باید حسابی در انتخاب آن دقت کنید. استانبول همراه یک سایت خرید خانه در ترکیه به حساب می‌آید و در این زمینه، اطلاعات کاملی دارد.

گرانترین شهرها از نظر قیمت و اجاره مسکن به ترتیب، استانبول،ازمیر، آنکارا و آنتالیا هستند.

اما خب مثلا قیمت خانه در بورسا ترکیه، از استانبول ارزانتر است. هرچند که هزینه زندگی در استانبول ۲۰۲۲ و یا حتی هزینه یک ماه زندگی در استانبول از شهرهای دیگر بیشتر است.

حتی قیمت لوازم خانگی در ترکیه نیز، در استانبول بالاتر است. اما از طرفی شانس پیدا کردن کار در این شهرها نیز بیشتر بوده و دستمزد نیز بیشتر است.

حتی این که شما در کدام یک از شهرهای ترکیه اقدام به خرید یا اجاره ملک می کنید نیز مهم است و در هزینه زندگی ماهانه در ترکیه، تاثیر مستقیم دارد.

به عنوان مثال، خرید آپارتمان در استانبول، به بودجه بیشتری نیاز دارد.

محله بیشیکتاش از جمله محله های لوکس است که هزینه زیادی در بر دارد.

محله شیشلی نیز، بافت قدیمی دارد، اما نزدیک مرکز شهر است و توریست های زیادی را به خود جذب می کند. پس شانس پیدا کردن یک شغل خوب و پردرآمد را بالا می برد.

در رابطه با اجاره خانه در استانبول، جدول زیر به تفکیک هر محله، می‌تواند بسیار کارآ باشد:

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اجاره ملک، ما مطالعه «اجاره خانه در ترکیه» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر بودجه لازم برای خرید آپارتمان در استانبول را دارید در ادامه هزینه حدودی خرید آپارتمان در محله های مختلف استانبول را می توانید مشاهده کنید.

قیمت حدودی آپارتمان ۱۰۰ متری در استانبول ۲۰۲۲

در مقاله خرید و قیمت آپارتمان در استانبول اطلاعات بیشتری در این باره می توانید کسب کنید.

هزینه خوراک در ترکیه

این مورد از هزینه مخارج در ترکیه، بیشتر به سبک زندگی شما بر می گردد. اگر اهل رستوران‌گردی و زندگی شبانه باشید، باید بگوییم که قرار است بخش عمده پولتان صرف شکم‌گردی شود؛ به خصوص هزینه ها در استانبول گرانتر هم هستند، زیرا قیمت غذا در استانبول ۲۰۲۲ در رستوران، گران است. بدون شک در هر کشوری از دنیا حتی ایران، گذراندن وعده‌های غذایی در بیرون از خانه، گرانتر تمام خواهد شد.

قیمت غذا در ترکیه در ۲۰۲۲، در رستوران‌ها به شرح زیر است:

اما خب در عوض برای قیمت مواد غذایی در ترکیه ۲۰۲۲، اوضاع کمی متفاوت است. به نسبت درآمد، خرید این دسته از مواد غذایی و خرده ریزها، به نسبت ایران بسیار ارزان است. معمولا برای خرید خواروبار و ارزاق، همه به سراغ فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌روند که خب می‌تواند کمی گرانتر باشد. اما اگر سری به بازارهای روز بزنید، بدون شک می‌تواند مواد غذایی و خوراکی خود را، با قیمت کمتری تهیه کنید. به تمامی این‌ها، قیمت آب آشامیدنی در ترکیه را نیز باید اضافه کنید.

گفتنی است که هزینه خوراک در استانبول استانبول و یا آنکارا، به طور کلی شهرهای بزرگ، معمولا بیشتر است. اما خب در شهرهای دورتر، مثل بورسا یا ازمیر، ارزاق هزینه کمتری خواهند داشت.

برای آگاهی از هزینه‌های خوار و بار در ترکیه، جدول زیر اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد:

هزینه‌های خوار و بار در ترکیه

هزینه های درمان در ترکیه ۲۰۲۲

وضعیت زندگی در ترکیه، به هزینه بیمه و درمان نیز ربط دارد. طبق قوانین مهاجرتی ترکیه:

در این کشور، مراقبت های درمانی، قسمتی از تامین اجتماعی محسوب می شود. پوشش تامین اجتماعی در ترکیه در ازای پرداخت هزینه منظم ماهیانه است. متولی امور مراقبت های درمانی در کشور ترکیه، SGK (موسسه تامین اجتماعی) و وزارت بهداشت ترکیه هستند. بر اساس مقررات حال حاضر سازمان تامین اجتماعی ترکیه ، افراد باید حدود ۲۰% از مخارج درمانی خود را پرداخت کنند تا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

مطالعه جدول زیر می‌تواند در زمینه هزینه درمان در ترکیه به کارتان بیاید:

در رابطه با بحث بیمه و درمان در ترکیه، حرف برای گفتن بسیار است. در این خصوص، ما مطالعه مقاله «هزینه های پزشکی در ترکیه» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه حمل و نقل عمومی در ترکیه

برخلاف ایران که تاکسی به نسبت ارزان است و قیمتی منطقی دارد، در ترکیه این هزینه ممکن است بسیار سرسام آور باشد؛ زیرا قیمت بنزین در ترکیه بالاست. حتی قیمت گازوئیل در ترکیه ۲۰۲۲ نیز افزایش داشته است. اما در عوض، سیستم حمل و نقل عمومی در شهر، مثل اتوبوس و یا مترو، بسیار به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است. اگر می‌خواهید خرج یک ماه زندگی در ترکیه را بدانید، باید به این بخش نیز توجه کنید.

جدول زیر در رابطه با هزینه حمل و نقل در ترکیه، می‌تواند برایتان مفید باشد:

علاوه بر مترو، اتوبوس و یا تراموا، برای رفت و آمد در استانبول، می‌توانید از کشتی تاکسی‌های دریایی نیز استفاده نمایید. پرداخت هزینه در این موارد، به دو شکل الکترونیکی و یا نقدی صورت می‌گیرد. گفتنی است که در شهر استانبول، برای عبور از روی برخی پل‌ها و رفت و آمد بین قسمت و آسیایی و اروپایی، باید عوارضی بپردازد.

قیمتها در ترکیه در زمینه حمل و نقل، به طور کلی متوسط است. معمولا هزینه رفت و آمد و حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ چون استانبول و یا آنکارا، بیشتر از شهرهای دیگر است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید ویدیوی زیر را تماشا فرمایید:

حال که حرف از حمل و نقل و رفت و آمد در ترکیه مطرح شده، بد نیست که نیم نگاهی هم به مقاله «قیمت ماشین در ترکیه» داشته باشید! اطلاعات این مقاله بسیار جامع است.

هزینه مکالمه با تلفن همراه در ترکیه

هزینه هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه در ترکیه، حدود ۱٫۴ لیر است.

تعرفه ذکر شده، تعرفه رسمی و کشوری است. اما خب با توجه به اپراتور تلفن همراه خود و سیم‌کارتی که خریداری کرده‌اید، می‌توانید از طرح‌ها و بسته‌های مختلفی استفاده نمایید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، ما مطالعه «خرید سیمکارت در ترکیه» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه مالیات در ترکیه

قوانین مالیاتی در کشور ترکیه بسیار سفت و سخت است. برخلاف ایران، در ترکیه هر کس که درآمد دارد، ملکف به پرداخت مالیات است و این مالیات، قبل از پرداخت حقوق فرد، برداشت می‌شود. این موضوع در اکثر کشورهای دنیا به چشم می‌خورد و ترکیه نیز از قاعده مستثنی نیست.

در ترکیه انواع مختلفی از مالیات وجود دارد:

در جدول زیر، می‌توانید خلاصه‌ای این مالیات‌ها و میزان آن‌ها را مشاهده نمایید:

مالیات ها در ترکیه

با تماشای ویدیوی زیر، می‌توانید اطلاعات کامل‌تری را در رابطه با مالیات در ترکیه، به دست آورید:

بحث پرداخت مالیات در کشور ترکیه، بسیار مفصل است و نمی‌توان اطلاعات جامعی را در یک بخش محدود گنجاند. توصیه می‌کنیم که مقاله «مالیات در ترکیه» را مطالعه فرمایید.

هزینه آب و برق و گاز در ترکیه

این قسمت از هزینه های زندگی در ترکیه شامل هزینه های مصرف گاز، برق، تلفن و اینترنت است. مانند ایران، این هزینه‌ها نیز باید ماهیانه پرداخت شوند. بد نیست بدانید در بیشتر خانه ها، گاز در کپسول های مخصوصی از فروشگاه های محلی تهیه می شود و خب از این لحاظ، قیمت گاز در ترکیه اندک است.

تفاوت قبوض در ایران و ترکیه

کسی که قصد زندگی در ترکیه را دارد، لازم است که از تفاوت قبوض در ایران و ترکیه، آگاه باشد. قبض برق ترکیه با ایران فرق دارد. به علاوه، از همین ابتدا توجه داشته باشید که هزینه‌ی مصرف آب و برق گاز در ترکیه، نسبت به ایران گران تر است. به علاوه، چه مستاجر باشید چه صاحبخانه، لازم است قبوض را به نام خودتان ثبت کنید. برای پرداخت آن‌ها نیز می‌توانید به دفاتر PTT مراجعه کنید، یا از اینترنت بانک استفاده نمایید.

قبض برق در ترکیه:

قبض گاز در ترکیه:

قبض آب در ترکیه:

اشتراک اینترنت در ترکیه:

هزینه پوشاک در ترکیه

ترکیه از جمله بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک در خاورمیانه است. صدها برند در این کشور فعال هستند. از همین روی، می‌توان گفت که تنوع پوشاک در این کشور بسیار بالاست و در هر رنج قیمتی می‌توانید هزاران گزینه و انتخاب داشته باشید. بماند که برندهای خارجی نیز در این کشور شعبه دارند و فعالیت می‌کنند.

در رابطه با هزینه پوشاک در ترکیه، جدول زیر می‌تواند اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد:

سخن نهایی

هزینه های زندگی در ترکیه به موارد متعددی بستگی دارد. اما مهم ترین عامل تعیین کننده، سبک زندگی شما است. این که شما چطور قصد دارید اوقات خود را در ترکیه بگذرانید، به شما بستگی دارد. چنانچه سوالی در زمینه اخذ هزینه ها در ترکیه دارید، حتما آن را با مشاوران ما در میان بگذارید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، خوشحال می شویم آن را با استانبول همراه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

هزینه زندگی در ترکیه به نسبت ایران، کمتر است. به علاوه، کیفیت زندگی نیز از ایران بالاتر است.

شهرهای استانبول، آنکارا، بورسا، ازمیر و آنتالیا معمولا هزینه زندگی بالاتری نسبت به سایر شهرهای ترکیه دارند.

معمولا با خرید خانه با هر ارزشی در ترکیه، می‌توانید اقامت این کشور را به دست آورید، اما خب اگر به دنبال پاسپورت و شهروندی هستید، باید ۴۰۰ هزار دلار هزینه کنید.

قیمت مواد غذایی در ترکیه ۲۰۲۲