قونیه در کدام کشور است


قونیه در کدام کشور است

قونیه شهر عرفان و عشق و آرامگاه مولانا میباشد. ️


قونیه در کدام کشور است

قونیه کجاست (کاملترین مرجع سفر به قونیه)

قونیه Ko ya شهری در جنوب آنکارا پایتخت ترکیه که امروزه به خاطر مقبره مولانا شاعر توانمند ایرانی شهرت جهانی پیدا نموده است.(با نام کامل مولانا جلالالدین محمد بلخی رومی در ادبیات انگلیسی) قونیه یک بار پایتخت سلطان رومی بود که در ترکیه به عنوان A adolu Selçuklula ı شناخته می شود، وضعیتی که در نتیجه بسیاری از میراث معماری امروز دیده می شود از آثار اوست. شاعر ایرانی و متفکر صوفی مولانا نیز در این دوره در شهر سکونت داشته است.با وجود رشد سریع در سال های اخیر و ورود بسیاری از دانش آموزان خارج از شهر دانشگاه Selçuk که در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد، قونیه همچنان هوای یک شهر استان آناتولی را حفظ می کند.با وجود اینکه هجوم گردشگران از غرب به میزان چشمگیری افزایش یافته است ولی قونیه نیز یکی از محافظه کارترین شهرهای ترکیه است که بیشتر زنان با روسری و پوشش و حجاب کامل می باشند.البته حجاب اجباری نیست.این شهر بر روی یک زمین کاملا صاف به استثنای تپه های کوچکی طول دوره سلجوقی به نام  Alaa i Tepesi که در مرکز شهر قرار گرفته است.ساکنان قونیه می توانند به راحتی شهر را تماشا کنند زیرا تقریبا هیچ چیز از کاخ باقی نمانده است و تپه اکنون به عنوان پارک مرکزی خدمت می کند، که بسیار خوشایند و سایه گستر است.دراویش و عارفان عشق و عرفان و مسلک هر سال خود را به این شهر بزرگ که ۷امین شهر ترکیه واقع در شمال آنتالیا میرسانند.شهر قونیه یکی از شهرهای قدیمی کشور ترکیه میباشد که جمعیتی بالغ بر  ۲٫۲۰۰٫۰۰۰ هزار نفر دارد و مساحت آن ۳۸٫۸۷۳ کیلومتر مربع میباشد.ابتدا تاسیس آن با حکمرانی (هیتی و فرنگیه و لیدیه) ها بوده است.سپس ایرانیان در دوره هخامنشیان در اواسط قرن ششم آنرا در جنگ از عثمانی ها بازپس گرفتن ولی دیری نگذشت که پادشاه رومی به نام اسکندر قونیه را از داریوش سوم در جنگ تصرف نمود.تا اینجا با تاریخ پر فراز و نشیب قونیه کمی آشنا شدید حتی گفته شده پائولوس که از حواریون مسیح بوده در این شهر زندگی مینموده و نقش مهمی در تکامل و شکل گیری قونیه کنونی داشته است.ولی قونیه شاهد یک رنسانس در دوره سلجوقی در تاریخش با نقل مکان سلطان العلما پدر مولانا  شاعر توانمند ایرانی بوده است البته مولانا در آن زمان ۱۴ ساله بوده است و حاکم وقت علاءالدین کیقباد که یکی از پادشاهان سلسه سلجوقی بوده  خانه ای به رسم هدیه به پدر مولانا میدهد که این خانه امروزه به مقبره مولانا و پدرش و برخی از نزدیکانش تبدیل شده است.البته شکل فعلی مقبره مولانا که گنبدی آبی فیروزه‌ای است کار دست معماری به نام کارابان اوغلو در سال ۱۳۹۷ میباشد .در بدو ورود با یک شعر از مولانا در بالای مقبره اش مواجه میشوید

کعبه العشاق باشد این مقام                              هر که ناقص آمد اینجا شد تمام

آرامگاه دارای مزار های مختلفی است که شامل مزار پدر و نزدیکان مولانا میباشد.در کنار آرامگاه موزه های به فروش قرآن های دست نویس،جانماز،تسبیح،کلاه،دستار مشغول میباشند.اگر در جستجوی کالای ارزانتر مانند کریستال‌،قاب عکس ، شمایل مولانا میباشید به کوچه های پشت آرامگاه بروید در بعضی از مواقع رقص سماع نیز برگزار میشود.یک خیابان اصلی منتهی به آرامگاه مولانا وجود دارد که اکثرا مسافران تور قونیه سوغاتی های خود را از آنجا تهیه میکنند. مراسم بزرگداشت مولانا در پاییز از تاریخ ۱۹ الی ۲۷ آذر برگزار میشود و تور قونیه در دوهفته به این تاریخ رزرو میشود.

مکانهای دیدنی دیگر در شهر قونیه:

آب و هوای قونیه:

قونیه دارای آب و هوای نیمه خشک و هوای سرد است.دمای ماه های زمستان به طور متوسط ۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) است. بالاترین دمای ثبت شده در قونیه در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۰، ۴۰٫۶ درجه سانتی گراد (۱۰۵ درجه فارنهایت) بود. متوسط زمستان -۴٫۲ درجه سانتیگراد (۲۴ درجه فارنهایت). پایین ترین دما ثبت شده در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۷۲، -۲۶٫۵ درجه سانتی گراد (-۱۶ درجه فارنهایت) بود. با توجه به ارتفاع زیاد قونیه در تابستان ها خشک و دمای هوا در شب در ماه های تابستان سرد است. سطح بارش کم است، اما بارش در تمام طول سال می تواند مشاهده شود.

دریاچه های قونیه

 دریاچه نمک توز که در ترکیه به عنوان Tuz Golu شناخته می شود، دومین دریاچه در سراسر ترکیه است. این دریاچه مقدار زیادی از تقاضای نمک ترکیه را تامین می کند. 

دریاچه بیسیره در قسمت غربی قونیه واقع شده و در نزدیکی مرز قرار دارد و بزرگترین دریاچه آب شیرین در ترکیه و یکی از مهمترین پارک های ملی ترکیه است.دریاچه Beyshei برای گردشگری در قونیه مهم است و هر ساله هزاران نفر را به ۲ ساحل و ۲۲ جزیره برای ورزش های آبی و کوه جذب می کند.

دریاچه مِک در مرز استان کاراپینار قرار دارد و به عنوان یک منطقه طبیعی حفاظت شده محسوب می شود.

 دریاچه آکسیر در مرز افغانستان واقع شده است و از داستان های «نصر الدین هوجا» مشهور است. این دریاچه زیستگاه خوبی برای گیلاس آکسیر معروف است.

منبع:

h ps:wiki avel.o ge Ko ya

آپدیت ۱۴۰۰

قونیه فرودگاه دارد؟

فرودگاه قونیه در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد و در ۱۸ کیلومتری شهر فرودگاه مسافری و نظامی با وسعت ۱۰۰۱۴ متر است.این فرودگاه خیلی کوچک است و در سال ۲۰۰۵ وسعت آن به ۵ برابر افزایش یافت و ظرفیت پارکینگ آن ۲۷۸ ماشین است.

قونیه راه‌آهن دارد؟

راه‌آهن قونیه در ۳ کیلومتری جنوب غربی قونیه مسیر قطارهای سریع‌السیر در جنوب ترکیه است و دسترسی به شهر از راه‌آهن با دولموش و اتوبوس میسر است

مسیر اصلی آن : پندیک استانبول-شهر اسکی شِهیر- شهر قونیه که ۳۰۴ دقیقه طول می کشد سپس به آنکارا می رود در این تاریخ روزانه ۲ قطار حرکت می کند. از قونیه تا انکارا ۳۰۱ دقیقه زمان می برد.

مسیر اتوبوس و تراموا قونیه کجاست؟

رفتن به قونیه با ماشین:

تور های مرتبط :

مطالب مرتبط :

نظرات کاربران

شما می توانید نظر خود را برای ما بنویسید

حمید

۲۱ اسفند ۱۳۹۹

واقعا جای زیباییه

سامان

۲۵ بهمن ۱۳۹۹

بسیار زیبا

شاهرخ ایلبگی طاهر

۱۳ مهر ۱۳۹۸

بسیار عالی و جامع بود توضیحات در مورد تور و شهر قونیه ممنون و خسته نباشید خدمت دستنکاران.خسته نباشید.

آخرین مقالات

نظرات کاربران

تو ترکیه شهری به اسم قونیه وجود نداره، شهر مولانا اسمش کونیا هست. اونجوری که نوشتی مردم هم غلط یاد میگیرن. مثل اینه که افغانی ها اسم اصفهان رو بگن مصتفهانیه !! ???? چقدر چرت میشه…..

از اونجا که میدانیم قونیه یکی از شهر های ترکیه است که اگر میخواهید به انجا سفر کنید باید شرایط آب و هوایی را نیز در نظر داشته باشید قونیه در ماه دی برای اسکی رانی خیلی خوب است بنابراین اگر سرما را دوست ندارید در این ماه به این شهر سفر نکنید چرا که هوا بسیار سرد است در اواخر تیر ماه هوا گرم و خشک است در زمانهایی که مسافران زیادی به این شهر سفر میکنند و شلوغ است پیشنهاد میکنم به قونیه نرید زیرا که قیمت هتل ها بسیار بالاست

کشور ترکیه از کشور های بسیار خوبی و زیبایی است شهر های این کشور متعدد هستند و هر کدام زیبایی های خاصی دارد از جمله این شهر ها می توان به شهر قونیه اشاره کرد قونیه بسیار جای دیدنی و سرسبزی است سواحل زیبایی دارد و گردشگران و مسافران به این سمت جذب می شود

سلام و روز بخیر. شهر فرهنگ و ادب است که تعداد زیادی گردشگر را سالانه به سوی خود جذب می کند این شهر در کشور ترکیه قرار دارد و هفتمین شهر پرجمعیت ترکیه است در شهر قونیه هوا در نیمی از سال سرد و در نیمی دیگر معتدل است رین زمان سفر به آنجا اوایل مرداد ماه است توجه کنید که در زمان‌های شلوغی قیمت هتلها و بلیط ها بالا می رود و زمان خوبی برای رفتن به آنجا نیست در ماه آگوست و جولای شلوغ‌ترین ماه های سال هستند. یکی از دلایل سفر گردشگران به این شهر جشنواره ها و فستیوال های ادبی و فرهنگی هست که آنجا برگزار می شود ممنون از این مقاله خوب که ما را با این شهر آشنا کرد.

سلام به دوستان عزیز .در مقاله اشاره شد که می، آگوست و جولای جزء شلوغترین ماه ها هستند راستش من شلوغی را دوست ندارم وترجیح می دهم در این ماه ها به قونیه سفر نکنم درست است که همانطور که در مقاله به طور کامل جاهای دیدنی قونیه شرح داده شد اما خب بیشترین چیزی که توجه مرا به خود جلب کرد و همیشه از قونیه در ذهنم است مراسم بزرگداشت مولانا است که دلم می خواهد در سفر به قونیه از ان بازدید کنم.

نمایش بیشتر

بستن

قونیه در کدام کشور است