طرز تهیه شیر کاکائو بازاری


طرز تهیه شیر کاکائو بازاری

طرز تهیه شیر کاکائو خوشمزه و غلیظ به روش کارخانه ای در منزل شیر کاکائو یکی از نوشیدنی های پر مصرف در سراسر جهان است که به عنوان یک نوشیدنی


طرز تهیه شیر کاکائو خوشمزه و غلیظ به روش کارخانه ای در منزل

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان و لیمو عمانی خوشمزه و آرامش بخش

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان و لیمو دمنوش گل گاو زیبان و لیمو یکی از انوع دمنوش های سالم خوشمزه بین المللی است که با روش های متنوعی تهیه می شود. …

طرز تهیه میلک شیک انبه خوشمزه و مخصوص به روش کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک انبه میلک شیک انبه یکی از انواع نوشیدنی های محبوب و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه …

طرز تهیه اسموتی خرما خوشمزه و مخصوص با مغز گردو و موز

طرز تهیه اسموتی خرما اسموتی خرما یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و بسیار مقوی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

طرز تهیه شیر کاکائو

شیر کاکائو یکی از نوشیدنی های پر مصرف در سراسر جهان است که به عنوان یک نوشیدنی بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چیشی همراه باشید.

طرز تهیه شیر بادام

دستور تهیه شیر کاکائو

مرحله اول

برای تهیه شیر کاکائو خوشمزه ابتدا پودر کاکائو را به همراه شکر و پودر نشاسته ذرت داخل مخلوط کن یا میکسر می ریزیم. در ادامه شیر را کم کم اضافه می کنیم و مواد را میکس می کنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پس از اینکه مواد با هم یکدست شدند، یک صافی روی درب یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و مخلوط شیر کاکائو را صاف می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله صبر می کنیم تا شیر کاکائو به نقطه جوش برسد و طعم خامی نشاسته ذرت به طور کامل گرفته شود. پس از اینکه شیر کاکائو به نقطه جوش رسید، یکی دو دقیقه زمان می دهیم تا خوب قل بزند و بجوشد.

طرز تهیه سر شیر

مرحله چهارم

حالا قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد. در ادامه شیر کاکائو را داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک  شود، سپس سرو می کنیم. مقداری شکر را نسبت به ذائقه خود می توانیم کم یا زیاد کنیم.

طرز تهیه شیر کاکائو به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

طرز تهیه کافه گلاسه ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

طرز تهیه کافه گلاسه کافه گلاسه یکی از انواع نوشیدنی های پر طرفدار بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی درست …

طرز تهیه شربت سکنجبین به روش سنتی و با طعمی بی نظیر

طرز تهیه شربت سکنجبین شربت سکنجبین یکی از انواع شربت های سنتی و پرطرفدار ایرانی است که معمولا با خوردنی های مثل کاهو، …

طرز تهیه چای کرک به روش عربی و با طعمی بی نظیر

طرز تهیه چای کرک چای کرک یکی از انواع نوشیدنی های گیاهی و پرطرفدار است که با شیر تهیه می شود و متعلق …

طرز تهیه شیر کاکائو

شیر کاکائو یکی از انواع فراورده های شیر گاو و گوسفند است که با شکلات یا پودر کاکائو ترکیب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیر کاکائو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

طرز تهیه کافه گلاسه ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

طرز تهیه شیر کاکائو

مرحله اول

برای تهیه شیر کاکائوی خوشمزه در ابتدای کار پودر کاکائو را به همراه شکر و نشاسته گندم درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس شیر را به قابلمه اضافه کرده و مواد را با همزن دستی یا برقی به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه بافت مواد یکدست شد، قابلمه را روی حرارت قرار داده و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا شیر ته نگیرد. هم زدن مواد را باید تا زمانی که شیر شروع به جوشیدن کند ادامه دهیم تا خامی نشاسته گندم گرفته شود.

مرحله سوم

نکته دیگر اینکه حتما باید حرارت زیر قابلمه ملایم باشد تا حین جوش آمدن شیر، نشاسته گندم بپزد و طعم خامی اش گرفته شود. به هیچ وجه نشاسته گندم را نباید از مواد حذف کنیم چون غلظت شیر کاکائو در پایان کم می شود.

طرز تهیه میلک شیک قهوه کافی شاپی با طعمی بی نظیر

مرحله چهارم

پس از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد، ۱ قاشق از شیر کاکائو بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود، سپس مزه آنرا می چشیم. در صورتی که تمایل داشته باشیم می توانیم مقداری شکر به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم شیر کاکائو به طور کامل خنک شود. در نهایت شیر کاکائو را در ظرف دربسته می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس سرو می کنیم.

مرحله ششم

نکته دیگر در مورد شیر کاکائو این است که در صورتی که پودر کاکائو در دسترس نداشته باشیم می توانیم از شکلات تخته ای برای تهیه آن استفاده کنیم. برای مقدار مواد بالا حدود ۱۰۰ گرم شکلات نیاز است که نسبت به ذائقه خود می توانیم آنرا کم یا زیاد کنیم.

طرز تهیه شیر کاکائو بازاری