زمان خواندن زیارت عاشورا


زمان خواندن زیارت عاشورا

خواندن زیارت عاشورا مستحب است ولی خواندن این دعا بسیار فضیلت دارد و بارها و بارها خواندن این دعا در هر روز توصیه شده است


زمان خواندن زیارت عاشورا

مناسب ترین زمان خواندن زیارت عاشورا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۴۸۷۳

خواندن زیارت عاشورا مستحب است ولی خواندن این دعا بسیار فضیلت دارد و بارها و بارها خواندن این دعا در هر روز توصیه شده است.به طور کلی خواندن زیارت عاشورا زمان خاصی ندارد و هر ساعتی که خوانده شود، ثواب زیادی را در بر دارد اما در برخی روایات به فضیلت خواندن زیارت عاشورا در هنگام صبح اشاره شده است. ناطقان: خواندن زیارت عاشورا و هر آنچه که باید بدانیدزیارت عاشورا دعایی با فضیلت است که از امام محمد باقر ( ع) نقل شده است.

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عاشورا ناطقان فضیلت خواندن زیارت عاشورا زیارت عاشورا زمان خاصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت a egha .i دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲۱۰۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

نگاهی به کتاب از حسین(ع) تا مهدی(عج)

ایسناقم نویسنده کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) گفت: این کتاب درباره اوصاف امام مهدی (عج) در کلام امام حسین (ع) و رابطه امام زمان (ع) با جدش حسین بن علی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان نویسنده کتاب از حسین (ع) تا مهدی (عج) در گفت‌وگو با ایسنا بابیان اینکه این کتاب درباره اوصاف امام مهدی (عج) در کلام امام حسین (ع) و رابطه امام زمان (ع) با جدش حسین بن علی است، عنوان کرد: این کتاب از چهار محور کلی ارتباط بین امام مهدی (عج) و امام حسین (ع) در آیات، روایت، ادعیه و زیارت، تشرفات تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در بخش اول، روایاتی را از زبان امام حسین (ع) در مورد آخرالزمان و مهدی (عج) ذکر کرده و آن‌گاه به مسائل پس از ظهور، مربوط به امام حسین (ع) پرداخته است.

این نویسنده  با اشاره به اینکه در دعاهای مربوط به هریک از این دو امام، به نوعی از دیگری یاد شده است؛ ادامه داد: در بخش ادعیه و زیارت بیان شده است در سوم شعبان که ولادت امام حسین (ع) است اعمال تعظیم و تعزیت به امام عصر (عج) توصیه شده و برای نیمه شعبان نیز زیارت امام حسین (ع) توصیه شده است.

وی اضافه کرد: در دعا ندبه هم که برای فراق امام زمان (عج) است از امام حسین (ع) یاد شده است و در زیارت عاشورا نیز از ولیعصر (عج) یاد شده است که نشان از وجود یک ارتباط است.

حجت الاسلام و المسلمین فوادیان با اشاره به اینکه از این ارتباط ها آن نتیجه می‌گیریم که عاشورا بدون نگاه به ظهور نگاهی عقیم و ابتر است، گفت: بر اساس روایات، امام زمان (عج) پس از ظهور، از قاتلان امام حسین (ع) انتقام می‌گیرد و در ایام غیبت برای آن حضرت عزاداری می‌کند.

انتهای پیام

زمان خواندن زیارت عاشورا