درمان تاول کف پا


درمان تاول کف پا

تاول پا اختلالی است که در آن پوست از بافت زیر آن جدا می‌شود و فضای خالی به وجود آمده با پلاسما، چرک یا خون پر می‌شود.


تاول پا ، عارضه‌ای دردناک که به راحتی درمان می‌شود!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تاول پا اختلالی است که در آن پوست به دلیل یک عاملی خارجی یا داخلی از بافت زیر آن جدا می‌شود و فضای خالی به وجود آمده با پلاسما، چرک یا خون پر می‌شود. در بیشتر اوقات تاول پا در اثر راه رفتن زیاد با کفش‌های تنگ یا نپوشیدن جوراب با کفش به وجود می‌آید. در حالی که اصطکاک مسئول شماره یک تاول پا است، دلایل دیگری مانند رطوبت، آفتاب سوختگی و بیماری‌های عفونی نیز می‌توانند باعث به وجود آمدن تاول پا شوند.

تاول های پوستی می‌توانند روی نقاط مختلفی از بدن ظاهر شوند و همچنین علل مختلفی می‌تواند پشت آن‌ها باشد. تاول روی پا فقط یک نمونه از انواع تاول پوستی است. در حالی که بیشتر علت‌های تاول‌های پوستی عفونی هستند، تاول‌های کف پا و انگشتان پا بیشتر بر اثر عوامل فیزیکی به وجود می‌آیند. در ادامه همراه دکترتو باشید تا علل مختلف ایجاد تاول پا را با هم بررسی کنیم تا در صورت نیاز به یک دکتر پوست مراجعه کنید.

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

دلایل ایجاد تاول پا

علاوه بر اینکه علل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد تاول پا شوند، انوع مختلفی از تاول پا نیز وجود دارد که هر یک از انواع می‌تواند علائم مختلفی داشته باشد. در طول معرفی هر علت نگاهی مختصر به علائم آنها خواهیم داشت.

۱. تاول کف پا بر اثر مالش و فشار

اگر در کف و انگشتان پاهای خود تاول دارید، ممکن است اصطکاک مقصر اصلی باشد. راه رفتن یا ایستادن چندین ساعت در روز به پاشنه پا، کف پا و انگشتان پا فشار می‌آورد. هر چه در طول روز بیشتر روی پاهای خود بمانید، خطر ابتلا به تاول پا بیشتر می‌شود.

البته، هرکسی که برای مدت طولانی راه می‌رود یا می‌ایستد، تاول نمی‌زند. در بسیاری از موارد، این حباب‌های پر از مایع ناشی از کفش‌های نامناسب هستند. کفش‌هایی که خیلی تنگ یا خیلی گشاد هستند، می‌توانند روی پوست ساییده شوند. این سایش باعث اصطکاک بیش از حد می‌شود و در نتیجه مایع در زیر لایه بالایی پوست جمع می‌شود.

درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی و سایش زیاد

تاول‌های پا که در اثر مالش ایجاد می‌شوند نیاز به درمان خاصی ندارند و معمولا بعد از گذشت دو هفته به خودی خود درمان می‌شوند. اما برای پیشگیری یا تشدید دوباره این تاول‌ها باید از علت بروز آن پیشگیری کنید. اگر به دلیل مالش و فشار دچار تاول پا شده‌اید، اولین خط دفاعی پوشیدن کفش‌های مناسب است. اگر پاهای شما در امتداد ناحیه خاصی از کفش سایید می‌شوند، پوشیدن کفی باعث ایجاد پد اضافی و کاهش اصطکاک می‌شود در نتیجه پاهای‌تان دیگر بر اثر پیاده روی تاول نخواهند زد.

سایش و اصطکاک بعد از پیاده‌روی‌های طولانی یا پوشیدن کفش بد از علل اصلی تاول پا است، که به‌خودی‌خود خوب می‌شوند و نیاز به درمان خاصی ندارند.

۲. تاول پا در اثر رطوبت بیش از حد

رطوبت بیش از حد می‌تواند منافذ روی پاهای شما را مسدود کند و منجر به تاول‌های کوچک شود. عرق کردن علت اصلی مرطوب بودن بیش از حد پاها است. این تاول‌ها معمولا در کف و انگشتان پای ورزشکاران به وجود می‌آید.

درمان تاول در اثر رطوبت بیش از حد

نکات زیر بهترین راه برای درمان رطوبت بیش از حد پا هستند:

هنگامی که به دلیل رطوبت بیش از حد روی پاهای شما تاول ایجاد می‌شود، شما بیشتر مستعد عفونت خواهید بود. مراقبت از تاول‌ها و خشک نگه داشتن پاها می‌تواند به جلوگیری از عوارض بیشتر کمک کند.

۳. تاول روی انگشتان پا در اثر آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید ایجاد می‌شود. این عارضه می‌تواند در هر ناحیه‌ای از پا، از جمله پاشنه پا، قوزک پا و روی انگشتان پا باعث تاول شود. تاول‌های آفتاب سوختگی طی چند ساعت تا یک روز ایجاد می‌شوند و معمولا بسیار دردناک و خارش دار هستند.

تاول پا در اثر آفتاب سوختگی به صورت برجستگی‌های سفید کوچک پر از مایع در بالای پوست آفتاب سوخته ظاهر می‌شود. اگر آفتاب سوختگی شما شدید باشد، اطراف تاول نیز ممکن است قرمز و متورم شود.

درمان تاول پا در اثر آفتاب سوختگی

تاول‌هایی که به دلیل آفتاب سوختگی ایجاد می‌شوند معمولا خود به خود بهبود می‌یابند، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بهبودی خود را تسریع کنید و از بدتر شدن آنها جلوگیری کنید، از جمله :

۴. تاول پاشنه پا در اثر واکنش آلرژیک

تماس با یک آلرژن، مانند پیچک سمی، لاتکس، یا انواع خاصی از فلز، می‌تواند باعث پاسخ ایمنی شود. برخی اوقات پاسخ ایمنی بدن منجر به واکنش پوست و تاول پا می‌شود. این وضعیت درماتیت تماسی آلرژیک نیز نامیده می‌شود.

درمان تاول پا در اثر واکنش آلرژیک

بهترین راه برای جلوگیری از واکنش آلرژیک که باعث ایجاد تاول می‌شود، اجتناب از آلرژن‌ها است، اما این همیشه ممکن نیست. اگر درماتیت تماسی رخ دهد، درمان معمولاً شامل داروهای موضعی کورتیکواستروئید برای کاهش التهاب و خارش است. موارد شدید ممکن است نیاز به درمان با استروئیدهای خوراکی مانند پردنیزون داشته باشند.

۵. تاول کف پا در اثر پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه‌های قرمز خارش دار و پوسته پوسته روی بدن می‌شود. اگرچه این لکه‌ها روی زانوها، آرنج‌ها، بالاتنه و پوست سر ظاهر می‌شوند، اما می توانند روی پاهای شما نیز ایجاد شوند.

پسوریازیس به این دلیل رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بیش از حد فعال است و رشد سلول‌های پوست را سرعت می‌بخشد. سلول‌های طبیعی پوست در عرض یک ماه رشد کرده و می‌ریزند. در پسوریازیس، سلول‌های پوست این کار را تنها در سه تا چهار روز انجام می‌دهند. در این بیماری سلول‌های پوست به جای ریزش، روی سطح پوست انباشته می‌شوند و پلاک‌ها و پوسته‌ها را تشکیل می‌دهند.

شکل نادر پسوریازیس که به نام پسوریازیس پوسچولار شناخته می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد تاول‌های سفید یا زرد روی پا شود. این تاول‌ها به نام پوسچول نیز شناخته می‌شوند. پوسچول‌ها با چرک ساخته شده از گلبول‌های سفید پر شده‌اند. هنگامی که این بیماری روی پاها تأثیر می‌گذارد، پسوریازیس پوسچولار پالموپلانتار نامیده می‌شود.

درمان تاول پا ناشی از پسوریازیس

برای بهبود این بیماری، متخصصان پوست درمان‌های زیر را در پیش می‌گیرند:

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

۶. تاول کف پا ناشی از اگزمای دیس‌هیدروزیس

اگزمای دیس‌هیدروزیس می‌تواند باعث ایجاد تاول در کف پا شود، اگرچه معمولا باعث ایجاد تاول در دست‌ها و انگشتان می‌شود. تاول‌های آتشین این بیماری به طور ناگهانی ظاهر می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که اگزمای دیس‌هیدروزیس بیشتر در بزرگسالان جوان دیده می‌شود.

 محرک رایج این بیماری شامل محصولات مراقبت بهداشتی مانند شامپو یا صابون است. مواردی مانند تماس با نیکل یا کبالت، استرس، تعریق و افزایش دما نیز می‌توانند منجر به تاول‌های  دیس‌هیدروزیس شوند.

درمان تاول کف پا ناشی از اگزمای دیس‌هیدروزیس

درمان اگزمای دیس‌هیدروزیس بر درمان تاول‌ها و همچنین مدیریت طولانی مدت تمرکز دارد. متخصص پوست ممکن است داروهای گیاهی و کمپرس‌های خنک را برای خشک کردن تاول‌ها توصیه کند. این شیوه درمانی باید دو تا چهار بار در روز و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه استفاده شود.

اگزمای دیس‌هیدروزیس می‌تواند پوست شما را به شدت خشک کند. برای کاهش خشکی و کاهش شعله ور شدن، ممکن است متخصص پوست یک مرطوب کننده یا کرم ترمیم کننده مانع را توصیه کند.

موارد خفیف معمولاً با کورتیکواستروئیدهای موضعی درمان می‌شوند. اگر وضعیت شما شدید است، کورتیکواستروئیدها باید به صورت خوراکی یا از طریق تزریق به عضله تجویز شوند.

۷. کچلی وزیکولوبولوس

 کچلی پا یک عفونت قارچی است که معمولا از بین انگشتان پا شروع می‌شود. قارچ‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب مانند بین انگشتان پای عرق کرده رشد می‌کنند. وزیکولوبولوس نیز نوعی کچلی پا است که باعث ایجاد تاول‌های کوچک روی قوزک و انگشتان پا می‌شود. این تاول‌های پر از مایع می‌توانند با هم ترکیب شوند و تاول‌های بزرگ‌تری را ایجاد کنند.

افرادی که در محیط‌های گرم و مرطوب کفش‌های ضخیم و بسته می‌پوشند بیشتر در معرض ابتلا به این نوع کچلی پا هستند. سایر عوامل خطر برای کچلی وزیکولوبولوس عبارتند از:

درمان تاول پا ناشی از کچلی وزیکولوبولوس

بیماری کچلی وزیکولوبولوس معمولا با داروهای ضد قارچ درمان می‌شود. این داروها را باید روزانه یک یا دو بار مستقیما روی پوست بمالید تا به از بین بردن قارچ‌های ایجاد کننده تاول کمک کنند. به طور معمول، درمان بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد و بیشتر موارد در این مدت کاملا برطرف می‌شوند.

در برخی موارد، رشد بیش از حد قارچ می‌تواند به سایر نواحی بدن مانند دست‌ها و بالاتنه سرایت کند. درمان سریع آن می‌تواند به جلوگیری از این گسترش کمک کند.

۸. تاول پا ناشی از نیش حشرات

تاول‌های ناشی از نیش حشرات فوق العاده رایج هستند و هر کسی ممکن است توسط حشره گزیده شود. انواع مختلف نیش حشرات علائم مختلفی ایجاد می‌کنند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

در برخی موارد، اگر حشره حامل باکتری خاصی باشند، گزش توسط حشره می‌تواند منجر به عفونت شود. به عنوان مثال، کنه‌ها حامل نوعی از باکتری هستند که باعث بیماری لایم می‌شود.

درمان تاول پا ناشی از نیش حشرات

علائم نیش حشرات معمولا به مرور زمان خود به خود از بین می‌روند، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش ناراحتی در زمانی که منتظر بهبودی نیش هستید، انجام دهید. شما می‌توانید:

برای جلوگیری از نیش حشرات در وهله اول، هنگامی که به مناطقی با تعداد زیادی حشرات مانند مناطق جنگلی می‌روید، می‌توانید از مواد دافع حشرات مختلف استفاده کنید.

۹. تاول کف پا در اثر درماتیت استاز

درماتیت استاز زمانی رخ می‌دهد که گردش خون ضعیف در ساق پا وجود داشته باشد. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که بخشی از ورید که دریچه نامیده می‌شود بسیار ضعیف می‌شود و نمی‌تواند خون را از پاها به سمت قلب برگرداند. علائم درماتیت استاز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

هنگامی که این بیماری به سرعت درمان نشود، می‌تواند به مناطقی غیر از ساق پا و مچ پا گسترش یابد. همچنین در صورت عدم درمان این بیماری ممکن است تاول‌ها سر باز کنند و شروع به خونریزی کنند. اگر تاول‌ها تبدیل به زخم شوند، پس از بهبودی جای زخم‌ها باقی خواهند ماند.

درمان تاول کف پا ناشی از درماتیت استاز

درمان زودهنگام درماتیت استاز برای جلوگیری از آسیب دائمی پوست مهم است. به طور معمول، درمان با فشرده سازی شروع می‌شود، مانند پوشیدن جوراب‌های فشاری برای بهبود گردش خون در پاها. جوراب‌های فشاری با فشار ملایم خون از پایین ساق پا به سمت قلب عمل می‌کنند. سایر گزینه‌های درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شکل دیگری از درمان به نام لیزر درمانی برای کمک به بهبود عملکرد وریدها و بهبود گردش خون با اعمال گرما در ناحیه برای شکستن رگ‌هایی که باعث این مشکل شده‌اند استفاده می‌شود.

در برخی موارد، اسکلروتراپی فوم با هدایت اولتراسوند نیز برای کمک به شکستن وریدها با ماده فومی که به داخل وریدهای آسیب دیده تزریق می‌شود، استفاده می‌شود. هنگامی که رگ‌ها از بین رفتند، خون در پاها از طریق رگ‌های سالم‌تر جریان می‌یابد.

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

۱۰. تاول پاشنه پا ناشی از بیماری پروانه‌ای

اپیدرمولیز بولوزا سیمپلکس یا بیماری پروانه‌ای یک اختلال ژنتیکی است که در آن هرگونه آسیب جزئی یا اصطکاک به پوست شما می‌تواند منجر به تاول شود. موارد خفیف دست‌ها و پاها را درگیر می کند، اما موارد شدید می‌تواند باعث ایجاد تاول در سراسر بدن شود که ممکن است فرد را مستعد ابتلا به عفونت‌ها و کم آبی کند.

به طور معمول، تاول پوست تنها علامتی است که با یک مورد خفیف اپیدرمولیز بولوزا سیمپلکس رخ می‌دهد. در مراحل بعدی زندگی، پوست دست و کف پا سفت و ضخیم می‌شود.

درمان تاول پا ناشی از اپیدرمولیز بولوزا سیمپلکس

تمرکز درمان بر محافظت از پوست شما در برابر هرگونه اصطکاک یا آسیبی است که می‌تواند منجر به تاول شود. برای مثال:

پزشک ممکن است استفاده از کراتولیتیک‌ها را برای جلوگیری از سفت شدن پوست دست و پا توصیه کند و کلرید آلومینیوم می‌تواند در پاها و دستان شما برای کمک به کاهش تاول استفاده شود. اگر به دلیل تاول در راه رفتن مشکل دارید، ممکن است به فیزیوتراپی نیاز داشته باشید.

۱۱. تاول کف دست و پا در کودکان به دلیل بیماری دست و پا و دهان

بیماری دست و پا و دهان یک عفونت ویروسی خفیف و مسری است که در کودکان شایع است. این بیماری با زخم در دهان و تاول روی دست‌ها و پاها مشخص می‌شود. بیماری دست و پا و دهان بیشتر توسط ویروسی کوکساکی ایجاد می‌شود.

درمان تاول کف دست و پا در کودکان

هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد. اما شستن مکرر دست‌ها و اجتناب از تماس نزدیک با افرادی که به بیماری دست و پا و دهان آلوده هستند ممکن است به کاهش خطر ابتلا به عفونت در کودک شما کمک کند.

۱۲. تاول پای دیابتی

اگر دیابت دارید و تاول‌ها خود به خود را روی پوست دست و پای شما ایجاد می‌شوند، ممکن است تاول‌های دیابتی باشند. به این عارضه، بولوزیس دیابتیکوروم یا تاول‌های دیابتی نیز می‌گویند . اگرچه تاول‌ها ممکن است زمانی که برای اولین بار آنها را مشاهده می‌کنید نگران کننده باشند، اما بدون درد هستند و به طور معمول خود به خود بهبود می‌یابند بدون اینکه جای زخم باقی بماند.

تاول‌های دیابتی اغلب در کف پا، پاشنه پا و انگشتان پا ظاهر می‌شوند و ظاهری شبیه به زخم دارند، از این رو به آن‌ها زخم پای دیابتی هم گفته می‌شود.

درمان تاول پای دیابتی

مایع موجود در تاول‌‌ها استریل هستند. برای جلوگیری از عفونت، نباید تاول‌ها را سوراخ کنید و مایع را تخلیه کنید. روند بهبود تاول‌های دیابتی را می‌توان با یک پماد آنتی بیوتیک و بانداژ سرعت بخشید. همچنین در برخی شرایط می‌توان از کرم‌های استروئیدی نیز استفاده کرد.

نحوه صحیح ترکاندن تاول پا

بهترین سناریو برای درمان تاول، دست نخورده نگه داشتن آن است. تخلیه تاول می‌تواند فرصت ایجاد عفونت را افزایش دهد. بیشتر تاول‌ها اگر چند روز به آن‌ها فرصت دهید خودشان را بهبود می‌بخشند. اما حفظ تاول همیشه نیز امکان‌پذیر نیست. ممکن است تاول بزرگی داشته باشید که راه رفتن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بهتر است آن را با رعایت نکات بهداشتی تخلیه کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا به بهترین شکل تاول‌تان را تخلیه کنید:

پماد‌های مورد استفاده برای درمان تاول پا

برای استریل کردن و همچنین درمان تاول‌های پا از پماد‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای نمونه:

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

درمان خانگی تاول کف پا

“برای تاول پا چی خوبه؟” احتمالا این اولین سوال بعد از دیدن تاول پا است که در ذهن شما شکل می‌گیرد. در بیشتر مواقع طب سنتی و داروهای گیاهی کاملا جوابگوی عارضه‌های کوچک هستند، از این رو طرفداران زیادی نیز دارند. اگر شما هم یکی از این طرفداران هستید در ادامه همراه ما باشید تا بهترین درمان‌های خانگی تاول قوزک و پاشنه پا را به شما معرفی کنیم:

۱. آلوئه ورا برای درمان تاول پا

آلوئه ورا با خواص خنک کنندگی و درمانی خود باعث کاهش گرما در ناحیه آسیب دیده می‌شود. همچنین کاهش تورم روی تاول از دیگر خواص این داروی گیاهی است. ممکن است پس از مالیدن آلوئه ورا روی پوست خود احساس سوزش یا خارش کنید، اما این تنها راهی است که می‌توانید بفهمید تاول‌های روی انگشتان پای‌تان در حال بهبودی هستند.

۲. چای سبز

چای سبز دارای خواص ضد التهابی و درمانی است. همچنین دارای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که به کاهش درد و تورم روی تاول‌ها کمک می‌کند. یک کیسه چای سبز را در آب داغ فرو کنید و به آن جوش شیرین اضافه کنید. بگذارید چای کیسه‌ای مدتی خنک شود و سپس آن را روی تاول قرار دهید.

۳. سرکه سیب

خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی سرکه سیب به آرام کردن درد و محدود کردن گسترش عفونت کمک می‌کند. سرکه سیب همچنین می‌تواند باعث کاهش تورم تاول پا شود.

۴. روغن کرچک

روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی برای رشد مو و رطوبت لب‌ها استفاده می‌شود و اکنون گفته می‌شود که حتی برای تاول‌ها نیز موثر است. می‌توان از آن بر روی تاول‌های پاشنه پا استفاده کرد تا آن‌ها را مرطوب کند و از خشکی، خارش و قرمزی جلوگیری کند.

جلوگیری از ایجاد تاول پا

اگر فعالیت شما با پاهایتان زیاد است و معمولا درگیر تاول می‌شوید، راه کارهای زیر می‌توانند به شما در پیشگیری از این مشکل کمک کنند:

چه زمان برای تاول پا به پزشک مراجعه کنیم؟

هر زمان تاول تغییر رنگ دهد، به شدت ملتهب شود یا بعد از چند روز خوب نشود، باید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. تاول‌هایی که زرد، سبز یا بنفش هستند اغلب عفونی شده‌اند و باید در رابطه با آن‌ها به یک متخصص عفونی مراجعه کنید.

شما می‌توانید از طریق دکترتو با برترین متخصصان پوست و عفونی در سراسر کشور ارتباط تلفنی برقرار کنید و در صورت نیاز به مراجعه حضوری، نوبت مطب دریافت کنید.

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

سؤالات متداول شما

تاول پا بسیار شایع است و جداقل یک بار هر فرد را درگیر خود می‌کند. از این رو سوالات متداولی در رابطه با این عارضه پوستی پرسیده می‌شود. در ادامه این سوالات متداول را بررسی خواهیم کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سدیم کلرید نمی‌تواند به طور قطع به درمان تاول پا کمک کند، اما می‌تواند به پیشگیری از عفونت پا کمک کند.

مایع داخل تاول یا همان سرم، معمولا از پلاسما، خون و چرک تشکیل شده است. بسته به علت ایجاد هر یک از این مواد می‌توانند همزمان با هم یا به طور جداگانه درون تاول قرار بگیرند.

پاسخ این سوال بله است. شما می‌توانید بدون پانسمان تاول دوش بگیرید، اا باید بلافاصله بعد از استحمام محل تاول را خشک کنید.

برای جلوگیری از عفونت باید محیط تاول را به طور کامل خشک نگه دارید.

تاول‌های پا معمولا بعد از تشکیل لایه جدیدی از پوست شروع به جذب یا تخلیه مایع درون خود می‌کنند. معمولا دو تا چهار روز بعد از تخلیه مایع، تاول‌ها به طور کامل بهبود می‌یابند.

بستگی به علت ایجاد تاول دارد. برای مثال تاول‌های دیابتی یا اصطکاکی بعد از بهبود جای زخمی از خود برجای نمی‌گذارند. اما تاول‌های درماتیت استاز اگر تخلیه شوند ممکن است بعد از بهبود آثاری از جای زخم برجای بگذارند.

پینه ناحیه‌ای از پوست ضخیم است. پینه‌ها در مکان‌هایی که در معرض مالش مکرر هستند ایجاد می‌شوند. پوست در اثر فشار به مرور زمان سفت می‌شود و در نهایت ضخیم می‌شود. سطح پینه‌ها معمولا سفت، سخت، خاکستری یا زرد می‌شود که ممکن است برجستگی به نظر برسد.تاول‌ها برآمدگی‌های پر از مایعی هستند که به دلیل جدا شدن پوست از بافت ایجاد می‌شوند. علی‌رغم تاول‌ها که مخل فعالیت‌های روزانه هستند، پینه‌ها می‌توانند محرک و آسان کننده فعالیت‌ها باشند. برای مثال. پینه‌ها می‌توانند به ژیمناست ها کمک کنند تا روی میله‌های موازی ناهموار به راحتی اجرا کنند و یا گیتاریست‌ها به نواختن تار ادامه دهند.

میخچه‌ها نیز مانند پینه‌ها باعث می‌شوند مناطقی از پوست سخت وضخیم به نظر برسد. این عارضه معمولا شبیه یک حلقه زرد و نرم از پوست است که در اطراف مرکز سخت و خاکستری ایجاد شده‌اند. میخچه‌ها اغلب در بالای انگشتان پا یا بین انگشتان پا ایجاد می‌شوند.میخچه از فشار یا مالش مکرر انگشتان پا به وجود می‌آید. این عارضه معمولاً پس از پوشیدن کفش‌هایی که در ناحیه پنجه تنگ هستند ایجاد می‌شود.

مشاوره با متخصصان پوست، مو و زیبایی دکترتو

نتیجه٬گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

شرایط مختلف می‌تواند باعث ایجاد تاول روی پای شما شود، از رطوبت بیش از حد گرفته تا اشکال مختلف اگزما و یا یک اختلال ژنتیکی نادر مانند اپیدرمولیز بولوزا سیمپلکس.

برای درمان بیماری زمینه‌ای که باعث ایجاد تاول پا شده است، باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کنید تا از عفونت جلوگیری کنید. برای مثال تاول کف پا را با یک صابون ملایم بشویید و آن را با باند یا گاز استریل بپوشانید. در مقابل میل به خاراندن تاول‌های خود مقاومت کنید، چرا که تخریب آن‌ها شما را در وضعیت بدتری قرار خواهد داد.

اگر در قسمتی از پایتان تاولی ایجاد شد که با روش‌های درمان خانگی و به‌صورت طبیعی خوب نشد، یا زخم و تاولی داشتید که برایتان کمی عجیب به نطر می‌رسد بهتر است که به یک متخصص پوست مراجعه کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین متخصص پوست در شهر خود آشنا شوید، با آنها به‌صورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

رضا قشلاقی

کلیه پلی کیستیک، بیماری ژنتیکی و مزمن کلیوی

گلومرولونفریت، بیماری ناشی از التهاب گلومرول ها در کلیه

سندروم آلپورت، اختلال ژنتیکی نادر در کلیه، گوش و چشم

سندرم آلاژیل، بیماری نادر ژنتیکی مجاری صفراوی

بیماری گریوز، شایع ترین دلیل پرکاری تیروئید

نقص مادرزادی قلب چیست و چگونه درمان می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه *

نام

ذخیره نام من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Δdocume .ge Eleme ById( ak_js_1 ).se A ibu e( value, ( ew Da e() ).ge Time() );

محصولات مرتبط

کفش طبی زنانه روشن مدل دانشجو کد ۲۲

کفش زنانه طبی روزمره پاتکان مدل ۰۱-۳۲۵

کفش زنانه چرم طبیعی روشن مدل گلشن کد ۰۱

کفش طبی زنانه پاتکان مدل ۰۱-۸۶۸

کفش راحتی زنانه پاتکان مدل ۶۱۵

درمان تاول کف پا