تفاوت ویسکی و ودکا


تفاوت ویسکی و ودکا

فهرست الکل قوی در روسیه ۷۰ تا ۷۵ درصد کل مصرف را تشکیل می دهد. اما اگر قبلا ودکا رهبر مطلق بود، در سال های اخیر سهم آن به دلیل کنیاک، ویسکی، رم و تکیلا اندکی کاهش یافته است. درست است، همه هنوز تفاوت بین الکل وارداتی و ودکای بومی را نمی دانند. برای پر […]


فهرست

الکل قوی در روسیه ۷۰ تا ۷۵ درصد کل مصرف را تشکیل می دهد. اما اگر قبلا ودکا رهبر مطلق بود، در سال های اخیر سهم آن به دلیل کنیاک، ویسکی، رم و تکیلا اندکی کاهش یافته است. درست است، همه هنوز تفاوت بین الکل وارداتی و ودکای بومی را نمی دانند. برای پر کردن این شکاف، پیشنهاد می کنم ویسکی و ودکا را با توجه به مهمترین شاخص ها مقایسه کنید.

۱ فن آوری

ودکا مخلوطی از الکل اتیلیک تصحیح شده (به خوبی تصفیه شده) و آب است. قلعه ۴۰ درجه. در برخی از انواع ودکا، استحکام بالاتر و (یا) وجود افزودنی های معطر امکان پذیر است. فن آوری استاندارد امکان ایجاد تولید در بسیاری از کشورها را فراهم کرده است، اما در جهان ودکا یک نوشیدنی سنتی روسی در نظر گرفته می شود. در شکل خالص آن فقط در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق نوشیده می شود. در اروپا و ایالات متحده آمریکا، ودکا یک پایه ایده آل برای کوکتل در نظر گرفته می شود، زیرا نه بو و نه طعم دارد.

ویسکی یک نوشیدنی الکلی است که از جو، چاودار یا ذرت تهیه می شود و از مالت (جوانه زدن غلات)، تخمیر آنها، تقطیر مخمر و نگهداری تقطیر تمام شده در بشکه های بلوط برای چندین سال به دست می آید. این قلعه از ۴۰ تا ۶۰ درجه در نوسان است. طعم و مزه نه تنها به کیفیت مواد اولیه بستگی دارد، بلکه مهارت دستگاه تقطیر و زمان کهنگی در بشکه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر منطقه الزامات خاص خود را برای فناوری تولید دارد، استانداردهای یکسانی وجود ندارد. ویسکی به طور سنتی در ایرلند، اسکاتلند، ایالات متحده آمریکا، کانادا و ژاپن ساخته می شود.

فناوری تولید ویسکی به مهتاب نزدیکتر است، فقط از چند نوع غلات تهیه می شود که هزینه را افزایش می دهد. به نوبه خود، الکل برای ودکا از هر گونه مواد خام حاوی نشاسته غذایی تولید می شود، به عنوان مثال، سیب زمینی، چغندر قند، نخود و غیره را می توان در مخلوط با دانه استفاده کرد.

۲٫ خواص ارگانولپتیک

این به رنگ، بو و طعم نوشیدنی اشاره دارد. بسته به زمان کهنه شدن در بشکه های بلوط، رنگ ویسکی از زرد روشن شروع می شود و به قهوه ای ختم می شود. طعم از ضخیم چسبناک تا گلی روشن متفاوت است، این طعم تحت تأثیر مواد خام و منطقه تولید است. سنگین ترین ویسکی اسکاچ جزیره ای است، نام دوم آنها اسکاچ است.

ودکای خوب باید نسبتاً قوی، شفاف، بی مزه و بی بو باشد. سایر الزامات برای ویژگی های ارگانولپتیک آن ارائه نشده است.

۳٫ فرهنگ مصرف

در این جنبه، ودکا و ویسکی اساساً متفاوت هستند. در روسیه مرسوم است که ودکا را در طول جشن در مقادیر زیاد بنوشند. طعم آن مهم نیست، نکته اصلی نتیجه است، یک میان وعده خوب و یک شرکت شاد.

ویسکی بیشتر برای علاقه مندان به الکل مناسب است که در یک دایره باریک در مکانی آرام و ساکت جمع می شوند تا وقت خود را به گپ زدن یا فعالیت های جالب دیگر مانند کارت بازی بگذرانند. ویسکی از لیوان های مخصوص در جرعه های کوچک نوشیده می شود و سعی می شود ویژگی های عطر و طعم را جلب کند. رقیق کردن یا خوردن آن مرسوم نیست، زیرا در ادراک اختلال ایجاد می کند. پس از مزه کردن، ویسکی مورد بحث قرار می گیرد و برند انتخاب شده با سایرین مقایسه می شود.

برای شرکت های بزرگ پر سر و صدا که اعضای آن ها خبره نوشیدنی های الکلی نیستند، ودکا بهتر است. برای دایره باریکی از دوستان خبره، یک بطری ویسکی خوب به روشن شدن بقیه کمک می‌کند و حس مزه‌ای جدید به شما می‌دهد.

۴٫ آسیب به سلامتی

در این مورد نظر واحدی وجود ندارد. گروهی از محققان معتقدند که ویسکی مضرتر از ودکا است، زیرا حاوی ناخالصی های شخص ثالث بیشتری است، به عنوان مثال، اسانس هایی که با تقطیر حذف نمی شوند و ودکا تصحیح می شود که در آن چیزی جز آب و الکل وجود ندارد.

مخالفان آنها به کار سم شناسان روسی تحت هدایت پروفسور ولادیمیر پاولوویچ نوژنی، رئیس موسسه تحقیقات نارکولوژی وزارت بهداشت فدراسیون روسیه اشاره می کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در دوزهای بیش از حد، هر نوشیدنی الکلی مضر است، اما ودکا مضرترین آن است. مشکل دقیقاً در عدم وجود ناخالصی های شخص ثالث است. به همین دلیل، بدن بلافاصله خطر را تشخیص نمی دهد، زمانی که عملکرد سیستم های حیاتی از قبل مختل شده است، با تاخیر شروع به واکنش می کند.

برخی ریز ناخالصی های تقطیر تا حدی از بدن در برابر اثرات اتیل الکل خالص محافظت می کند و در غلظت های کم حتی می تواند مفید باشد. شناخته شده است که کنیاک رگ های خونی را گشاد می کند و ویسکی تن را افزایش می دهد. سایر ناخالصی ها مانند اسید هیدروسیانیک و روغن های فوزل موجود در گراپا (چاچا) بار اضافی بر بدن ایجاد می کنند، مضر هستند.

همان گروه از مطالعات به این نتیجه رسیدند که ودکا از نظر سرعت توسعه وابستگی فیزیکی برابری ندارد. با استفاده منظم از آن، الکلیسم چندین برابر سریعتر از کنیاک یا ویسکی ایجاد می شود.

نتیجه گیری توسط آمار پشتیبانی می شود. در کشورهایی که عرقیات ترجیح داده می شود (کانیاک، کالوادوس، ویسکی، بوربون و غیره)، اینها ایرلند، فرانسه و ایالات متحده آمریکا هستند، تعداد الکلی ها در هر ۱۰۰ هزار نفر بسیار کمتر از جایی است که نوشیدنی های الکل اتیل اصلاح شده رایج است. بیشتر از همه، ودکای خالص در روسیه، اوکراین و فنلاند نوشیده می شود.

۵٫ مستی و خماری

شاخص های ذهنی، بسته به ویژگی های فردی بدن انسان، تجزیه و تحلیل آنها دشوار است. از نظر تئوری، با همان مقدار مشروب الکلی، مسمومیت و درجه خماری با غلظت مواد خارجی در نوشیدنی تعیین می شود. در این مورد، ودکای خوب را می توان به عنوان نقطه شروع در نظر گرفت، زیرا حاوی ناخالصی نیست.

اما می دانیم که بسته به ساختار شیمیایی، ناخالصی های موجود در عرقیات می تواند مفید یا مضر باشد. این بدان معنی است که خماری از ویسکی خوب کمتر از ودکا خواهد بود، زیرا مواد موجود در آن تا حدی اثرات منفی الکل را مسدود می کند. در مورد ویسکی بد، وضعیت برعکس است – یک مسمومیت سریع با یک خماری قوی در روز بعد.

PS برای نوشیدن ودکا یا ویسکی، هر کس برای خودش تصمیم می گیرد. از بسیاری جهات، انتخاب به توانایی های مالی، ماهیت جشن و شرکت بستگی دارد. هر دو نوشیدنی مورد نظر حق دارند روی میز شما باشند. هدف این مقاله نشان دادن تفاوت بین این دو بود، نه اینکه مشخص کنیم کدام یک بهتر است.

ودکا در مقابل ویسکی: تفاوت های واقعی بین آنها چیست – قیمت شراب و الکل

مقدار

در طیف ارواح، ودکا و ویسکی در دو طرف کاملاً متضاد قرار دارند. یکی روشن است، دیگری تاریک است. یکی ساده است، دیگری جسور است. یکی زن، دیگری مرد.

متفاوت، مثل روز و شب، اما مدام و بی پایان با یکدیگر برخورد می کنند. در این مقاله یک بار برای همیشه اختلاف ودکا و ویسکی را حل می کنیم. اول از همه، اجازه دهید با چند واقعیت سریع شروع کنیم.

ودکا

ودکا در درجه اول از آب و اتانول تشکیل شده است. از تخمیر هر ماده غذایی حاوی قند یا نشاسته مانند ذرت، سیب زمینی، گندم یا چاودار به دست می آید. در طی تخمیر، شکر به الکل تبدیل می شود. سپس الکل را بارها تقطیر می کنند تا سطح الکل را تا ۸۰ درجه افزایش دهند.

تقطیر فرآیندی است که در آن یک مایع با گرم کردن و خنک کردن آن تصفیه می شود. ودکا حداقل سه بار تقطیر می شود، اگرچه برخی از مارک ها ودکا را بیش از پنج بار تقطیر می کنند. می گویند هر چه ودکا بیشتر تقطیر شود خالص تر است. مارک های محبوب ودکا، به ویژه آنهایی که به عنوان مارک های درجه یک به بازار عرضه می شوند، حتی برچسب پنج تقطیر را روی بطری می زنند.

ودکا بی رنگ، بی بو و بی مزه است. هر عامه ای تعجب می کند که چرا مردم آن را می نوشند. و با این حال همچنان محبوب ترین نوشیدنی در جهان است. این بزرگترین دسته الکل در ایالات متحده با بیش از ۶٫۲ میلیارد دلار فروش در سال ۲۰۱۷ است.

ویسکی

ویسکی متعلق به گروه وسیعی از ارواح است که تقریباً همان فرآیند تقطیر، تخمیر و پیری را طی می کنند. از غلات تخمیر شده غلات مانند جو، چاودار یا گندم تهیه می شود. دانه باید فرآیندی به نام مالتینگ را طی کند، جایی که خیسانده می شود، رشد می کند، جوانه می زند و له می شود. محلول حاصل در بشکه بلوط تخمیر، تقطیر و پیر می شود.

کلمه اسکاتلندی-ایرلندی برای ویسکی usquebaugh است که به معنای آب زندگی است. هنوز مشخص نیست که آیا آن را اسکاتلندی ها اختراع کردند یا ایرلندی ها. اولین شواهد تولید ویسکی را می توان در نامه ای که در سال ۱۴۹۴ به راهب جان کور فرستاده شد یافت. این نامه حاوی درخواستی برای تهیه ویسکی برای پادشاه بود و حاوی مالت کافی برای تولید ۵۰۰ بطری بود.

ویسکی به زودی جهان را فتح کرد و اکنون در حداقل ۲۵ کشور تولید می شود. آمریکا به تنهایی سالانه ۳۷ میلیون کیسه ویسکی تولید می کند که فروش آن در سال ۳٫۴ به ۲۰۱۷ میلیارد دلار رسید.

ودکا و ویسکی در سه دسته مزه، فواید سلامتی و اثر مورد قضاوت قرار می گیرند.

تفاوت بین سلیقه

در دنیای امروز، الکل یک هنر است. دسته اول نه تنها طعم، بلکه بافت، حس دهان، احساس، سوزش و برداشت کلی را نیز در نظر می گیرد.

ودکا

طبق قوانین ایالات متحده ودکا بی مزه، بی بو و بی رنگ باشد. با این حال، بارمن ها و علاقه مندان ادعا می کنند که حتی محصولات با تقطیر بالا هم طعم و مزه به جا می گذارند. بسیاری از مردم می گویند که ودکا طعم نان، با خوشه های شیرینی و ادویه.  برخی دیگر می گویند که جذابیت اصلی ودکا در طعم نیست، بلکه در آن است بافت صاف و ترد و طعم ملایم و سبک.

ودکا را می توان به صورت خالص، سرد و غلیظ مصرف کرد. اما ما معتقدیم که جذاب ترین ویژگی ودکا سادگی آن است. ودکا سبک و بی تکلف است و آن را به یک پایه الکلی همه کاره تبدیل می کند.

آب پرتقال را اضافه کنید، می توانید پیچ گوشتی. آب گوجه فرنگی، سس Wo ces e shi e و ادویه جات را اضافه کنید و خواهید داشت کوکتل ماری خونین. لیکور قهوه و خامه را اضافه کنید روسیه سفید – و به همین ترتیب، و غیره.

ویسکی

در حالی که ودکا همه چیز در مورد ظرافت است، ویسکی به طعم خود می بالد. به دلیل تجربه به طور گسترده به عنوان یک نوشیدنی لذیذ در نظر گرفته می شود. کارشناسان می گویند که باید نوشیدن ویسکی را با بوی آن شروع کنید. نوشیدن ویسکی یک تجربه فوق العاده است زیرا طعم قوی دارد و اولین لمس دهان را می سوزاند.

استشمام آن ابتدا شما را با نت های ظریف میوه ها و ادویه ها آشنا می کند. علم توصیه می کند که مقداری آب اضافه کنید و سپس جرعه ای کوچک بنوشید. آن را دور دهان خود بچرخانید، اجازه دهید زبان شما را بپوشاند و سپس آن را قورت دهید. در نهایت، شما به احساس سوزش عادت خواهید کرد و سپس می توانید عطرهایی را که از طریق بو شناسایی کرده اید، استشمام کنید.

ویسکی انواع مختلفی دارد و هیچ دو طعمی شبیه هم نیست. در اینجا چند نمونه آورده شده است.

مشروب بربون باید حداقل دو سال سن داشته باشد و حداقل ۵۱ درصد ذرت داشته باشد. بوربن دارد نت شیرین کاراملی و طعم پس از بلوط.

چاوداراز سوی دیگر، باید با محتوای چاودار حداقل ۵۱٪ ساخته شود. مشخص می شود تند، تندی و خشکی شدید.

مالت منفرد باید در همان کارخانه تقطیر تقطیر شود و حداقل سه سال سن داشته باشد. مزه آن مخلوطی است که سر و صدا دارد میوه های عجیب و غریب، مرکبات و وانیل.

نتیجه: تطبیق پذیری مهم است، اما برای یک نوشیدنی مستقل باید چیزی گفت. در مورد طعم، نکته به ویسکی می رسد.

مزایای بهداشتی

الکل فواید زیادی برای سلامتی دارد – کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی یا دیابت. این در مورد تمام نوشیدنی های الکلی صادق است، اما دسته دوم مزایای منحصر به فرد ودکا و ویسکی را تعریف می کند.

ودکا

شراب قرمز به عنوان یک تسکین دهنده عالی استرس شهرت دارد، اما تحقیقات نشان می دهد که ودکا ممکن است گزینه بهتری باشد. هر دو نوشیدنی دارای اثر مسموم کننده یکسانی هستند، اما ثابت شده است که ودکا قوی تر است. برای کاهش استرس موثر است.

یک لیوان ودکا فقط ۸۵ کالری دارد. ودکا از آب و اتانول تهیه می شود، به این معنی که فاقد کربوهیدرات، چربی یا قند است. محتوای کالری کم آن نیز به این امر کمک می کند کاهش وزن.

ودکا علاوه بر کاهش خطرات سلامتی اثرات بیماری های التهابی را کاهش می دهد. بیماران آرتریتی که ودکا مصرف می کردند علائم خفیف تر و کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی درد را گزارش کردند.

ویسکی

ویسکی حاوی مقدار کمی چربی، کلسترول و کربوهیدرات است، اما همچنان دارای خواص مفیدی است. کم کالری. یک وعده ویسکی قوی ۸۰ کالری دارد.

آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های موجود در ویسکی به بیماران مبتلا به بیماری های عصبی کمک می کند. ویسکی از علائم و ایجاد بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون یا زوال عقل جلوگیری می کند.

مطالعات اخیر اثرات احتمالی آن را در مبارزه با سرطان بررسی کرده اند. ویسکی سرشار از اسید الاژیک است که نشان داده شده است کاهش خطر عفونت و رشد سلول های سرطانی.

نتیجه: ویسکی برای سلامتی مضر است خطرات. از طرف دیگر ودکا اثر شفابخش خاصی بر علائم دارد. از نظر فواید سلامتی، یک امتیاز به ودکا اختصاص دارد.

اثرات

از این گذشته ، هیچ کس برای مزه یا مزایای سلامتی مشروب نمی نوشد – آنها نوشیدنی می نوشند زیرا می خواهند مست شوند. دسته سوم و آخر مربوط به اثرات ودکا و ویسکی است. مردم ادعا می کنند که انواع مختلف الکل بر آنها تأثیر متفاوتی می گذارد. این را می توان با دو دلیل توضیح داد: بستگان و شرایط نوشیدن.

همنوع ها محصولات جانبی تخمیر هستند که در هر نوع الکل وجود دارد. آنها بر سرعت مستی شما، میزان مستی و احساس شما در روز بعد تأثیر می گذارند. از سوی دیگر، اصطلاحات نوشیدن به نحوه نوشیدن شما اشاره دارد. رایج است که الکل خالص سریعتر از کوکتل مسموم می شود.

از این نظر، ودکا و ویسکی در یک دسته قرار می گیرند. هر دو دارای روح ۸۰ درجه هستند و از نظر علمی ثابت شده است که هر دو احساس افزایش انرژی، اعتماد به نفس و پرخاشگری را القا می کنند. با این حال، ودکا دارای مزیت غیرمنتظره ای است که احتمال خماری کمتری دارد.

این مطالعه نشان داد که نوشیدنی های شفاف مواد همسان کمتری نسبت به نوشیدنی های تیره دارند. ودکا به طور مکرر تصفیه و تقطیر می شود، به این معنی که عیوب کمتر، مواد شیمیایی کمتر و محصولات جانبی سمی کمتری دارد. همچنین کمتر احتمال دارد که باعث تهوع صبحگاهی، استفراغ و سردرد شود.

ما شما را نمی دانیم، اما مست شدن بدون خماری عالی است. ویسکی تجربه ای است که هیچ تجربه دیگری ندارد. این یک نوشیدنی قوی و معطر است که توجه کامل شما را می طلبد. با این حال، ودکا فواید سلامتی دارد و یک تقویت کننده بسیار قانع کننده است. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، قاضی حکم داد: آخرین و برنده امتیاز به ودکا می رسد.

تفاوت ویسکی و ودکا