بهترین ماشین شاسی بلند


بهترین ماشین شاسی بلند

ماشین شاسی بلند | بررسی مزایا، معایب و مشخصات فنی محبوب‌ترین شاسی بلندهای موجود در بازار | انواع ماشین شاسی بلند گران و ارزان در کشور


مجله همراه مکانیک » معرفی خودرو » ۱۳ شاسی بلند محبوب و پر فروش در بازار کشور

۱۳ شاسی بلند محبوب و پر فروش در بازار کشور

فهرست مطالب

ماشین شاسی بلند در ایران و در اقصی نقاط جهان جزو پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی محسوب می‌شود. در این مقاله از سری مقالات مجله خودرو همراه مکانیک به سراغ کراس‌اوورها یا در اصطلاح عامیانه همان خودروهای شاسی‌ بلند بازار کشور رفته‌ایم و قصد داریم محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها را بررسی کرده و شما مخاطبین گرامی را در مسیر خرید شاسی بلند مناسب آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

jQue y(docume ). eady( fu c io () );

میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با ۱۰۰% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر. خرید خودرو

چرا ماشین شاسی‌بلند بخریم؟

اغلب این خودروهای بلندقامت و جادار، بسیار قدرتمند هستند و به‌راحتی می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به سوی خود بکشانند. علاوه‌براین، مواردی هم‌چون قابلیت اطمینان بالا، پیشرانه‌های پرتوان یا برخورداری از قابلیت چهارچرخ فعال، دلایل دیگری هستند که اغلب مردم جهان، شاسی‌بلند را به سایر کلاس‌های خودرویی ترجیح می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش‌ازپیش با انواع این ماشین در بازار خودرو آشنا شوید.

با شاسی‌بلند‌های محبوب آشنا شوید

حال نوبت آن رسیده است که محبوب‌ترین این خودروها را در ایران را به شما معرفی کنیم تا بدانید از میان تمامی این خودروها، کدام‌یک پرقدرت‌تر، محبوب‌تر و جذاب‌تر هستند:

۱- رنو داستر، شاسی‌بلندی متفاوت

رنو داستر یا داچیا داستر، اولین ماشین شاسی ‌بلند مشترک بین رومانیایی‌ها و فرانسوی‌ها است که روی پلتفرم رنو تندر ۹۰ (Dacia B pla fo m) شکل گرفته ‌است و نسل اول آن نیز، نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به بازارهای جهانی عرضه شد.

خرید رنو داستر چند سالی است که توسط نگین خودرو، نماینده رسمی رنو در ایران ممکن شده است. رنو داستر در تیپ‌های PE و SE به صورت تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل در دسترس خریداران قرار دارد.

رنو داستر به یک پیشرانه چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۲٫۰ لیتر مجهز شده‌ است که توانایی تولید ۱۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ این خودرو، توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی رنو داستر، حدود ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. از جمله مزایای رنو داستر، می‌توان به شاسی محکم، فضای جادار کابین و قابلیت آفرود در مدل‌های دو دیفرانسیل اشاره کرد.

مزایا رنو داستر

معایب مزایا رنو داستر

– قطعات باکیفیت و استهلاک کم – فضای مناسب برای سرنشین – قیمت مناسب قطعات – مناسب برای آفرود در نسخه دو دیفرانسیل – مصرف کم

– طراحی ساده و بدون جذابیت – طراحی بد کابین خودرو – کیفیت پایین قطعات داخل کابین – ضعف در آپشن و امکانات رفاهی – هندلینگ پایین خودرو – کیفیت سواری نه‌چندان لذت‌بخش – ایمنی پایین

۲- سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی، یک ماشین شاسی بلند از کمپانی سانگ یانگ کره جنوبی، اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۴ رونمایی شد. این خودرو جمع‌وجور در سال ۲۰۱۵ به بازار جهانی عرضه شد و در سال ۲۰۱۶ نیز با دو تیپ الیت و اسپرت پا به خیابان‌های کشور گذاشت. 

طراحی منحصربه‌فرد، قیمت مناسب و امکانات متنوع تیوولی، باعث شد تا در همان ابتدای ورودش به بازار کشور، بتواند نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را جذب کند و به گفته شرکت رامک خودرو، خرید تیوولی جزو پرتقاضاترین  شاسی‌ بلندهای این شرکت به حساب می‌آید. سانگ یانگ تیوولی محصول خاصي است که افرادی با سليقه‌هاي خاص را به خود جلب مي کند. در سال ۲۰۱۸، نمونه فیس‌لیفت تیوولی نیز به بازار ایران راه یافت که با نام «تیوولی آرمور» شناخته می‌شود. 

سانگ یانگ تیوولی در بخش فنی، از یک پیشرانه چهارسیلندر ۱٫۶ لیتری بهره می‌برد که دارای حداکثر توان خروجی ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر است. گیربکس ۶ سرعته تیوولی از نوع تیپ‌ترونیک بوده و ساخت شرکت ژاپنی AISIN است که عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، حدود ۷٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده ‌است که برای خودرویی با وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم، مصرف مناسبی به نظر می‌رسد.

مزایا سانگ یانگ تیوولی

معایب سانگ یانگ تیوولی

– طراحی جذاب و جوان‌پسند – امکانات رفاهی متنوع – خدمات پس از فروش مناسب شرکت وارد کننده – مصرف سوخت اقتصادی

– دید محدود خودرو – فاصله کم خودرو با زمین – شتاب ضعیف خودرو – قطعات مصرفی گران

۳- رنو کولیوس

رنو کولیوس، یک ماشین شاسی ‌بلند زیبا از شرکت رنو است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۷ معرفی شد و نسل دوم آن نیز در سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار گرفت. رنو کولئوس، از همکاری رنو و نیسان شکل گرفته است؛ زیرا موتور این خودرو، توسط رنو ساخته شده ‌است و پلتفرم آن (CMF-CD) نیز به شرکت نیسان تعلق دارد و در ماشین‌های دیگری چون رنو کجار (Re aul Kadja ) و نیسان ایکس تریل ( NISSAN X-TRAIL) نیز مورد استفاده قرار گرفته ‌است.  

رنو در کولئوس جدید، از طراحی بسیار زیبا، مدرن و جذاب برخوردار است؛ این زبان طراحی جدید، باعث شده است تا خرید رنو کولیوس به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهای وارداتی کشور جزو انتخاب‌های خریداران باشد. رنو کولیوس جدید، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۷۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس این خودرو، از نوع CVT X-TRONIC است که باعث عکس‌العمل نسبتا کند به حرکت پدال گاز در این ماشین شاسی‌بلند در برخی از مواقع می‌شود.

مصرف سوخت رنو کولئوس، ۸٫۳ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر است. رنو کولئوس از هر نظر، یک شاسی‌بلند متفاوت و بسیار عالی از برند رنو در کلاس جهانی است که باعث شده است اسم رنو بار دیگر بر سر زبان‌ها بیفتد.

مزایا رنو کولئوس

معایب رنو کولئوس

– طراحی بسیار زیبا و مدرن – امکانات قابل‌قبول و لوکس – فضای مناسب برای سرنشینان خودرو و صندوق عقب جادار

– گیربکس نسبتا کند – کیفیت پایین قطعات داخل کابین

۴- کیا سورنتو

کیا سورنتو یک ماشین شاسی بلند پرطرف‌دار و محبوب در کره محسوب می‌شود. نسل اول کیا سورنتو در سال ۲۰۰۲ و نسل‌های بعدی نیز در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۵ معرفی شدند.  

نمای ظاهری کیا سورنتو نسل سوم، بر اساس زبان طراحی جدید کیا شکل گرفته که باعث شده است طراحی این خودرو، شکیل و عامه‌پسند باشد. خرید سورنتو در بازار جهانی در دو مدل تک دیفرانسیل ۵ نفره و مدل دو دیفرانسیل ۷ نفره امکان‌پذیر است؛ اما در بازار کشور ما، تنها به صورت دو دیفرانسیل ۷ نفره وجود دارد.

کیا سورنتو یکی از بهترین ماشین های شاسی بلند موجود در ایران، مجهز به یک موتور چهارسیلندر خطی GDI با حجم ۲۳۵۹ سی‌سی است که دارای حداکثر توان خروجی ۱۸۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۴۱ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. گیربکس این خودرو از نوع ۶ دنده اتوماتیک و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۸٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

مزایا کیا سورنتو

معایب کیا سورنتو

– طراحی جدید و عامه‌پسند – فضای داخلی جادار – امکانات رفاهی متنوع – سیستم تعلیق خوب – کیفیت بالای کابین – گارانتی ۷ ساله جهانی کیا موتورز

– مصرف سوخت نسبتا زیاد – گیجی بیش از حد فرمان – قیمت بالا برای مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

۵-  کیا اسپورتیج

نسل جدید کیا اسپورتیج در واقع نسل چهارم این ماشین شاسی ‌بلند پرفروش محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۶ تاکنون، روی خط تولید شرکت کیا قرار دارد. نسل اول این ماشین کره‌ای، در سال ۱۹۹۳ و نسل دوم و سوم به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ معرفی شدند.

کیا اسپورتیج جدید از نظر ظاهری، به جذابیت نسل قبلی خود نیست؛ اما نمای کلی آن، قابل‌قبول به ‌نظر می‌رسد. فضای کابین اسپورتیج نسل چهارم، از طراحی زیبایی برخوردار است و نسبت به نسل گذشته خود، کمی اسپرت‌تر شده است.

کیا اسپورتیج جدید از یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که قادر است ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. جعبه‌دنده کیا اسپورتیج، از نوع ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که قدرت موتور را به هر چهار چرخ (AWD) انتقال می‌دهد. قبل از خرید اسپورتیج نقاط قوت و ضعف زیر را نیز درمورد آن درنظر بگیرید:

مزایا

معایب

– طراحی جذاب – ارگونومی خوب داشبورد – گیربکس ۶ سرعته هوشمند – عملکرد مناسب ترمزها – مصرف سوخت پایین

– عملکرد خشک و محکم فنربندی – هندلینگ ضعیف سر پیچ‌ها – عایق بندی نامناسب کابین

hm_sell_fo m_i li e

۶- تویوتا راوفور

ماشین شاسی بلند تویوتا راوفور، تاکنون در پنج نسل مختلف به بازارهای جهانی عرضه شده ‌است که تا نسل چهارم آن، در بازار کشور ما حضور دارد. نسل سوم تویوتا راوفور، طراحی جذابی نداشت؛ به‌همین‌دلیل، نتوانست بین مردم ایران طرف‌داران زیادی داشته باشد؛ اما  خرید تویوتا راوفور نسل چهارم که در سال ۲۰۱۳ وارد کشور شد، با تقاضای زیادی روبه‌رو شد. در سال ۲۰۱۶ نیز مدل فیس‌لیفت RAV4 به بازار داخلی راه یافت که در مقایسه با گذشته، از طراحی جذاب‌تر و اسپرت‌تری برخوردار بود. از ویژگی‌های مثبت تویوتا راوفور، می‌توان به کیفیت بالای مونتاژ، استهلاک کم خودرو و هندلینگ عالی آن اشاره کرد.

قلب تپنده راوفور، یک موتور ۲٫۵ لیتری است که می‌تواند ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور را در ۴۱۰۰ دور در دقیقه تولید کند. مصرف سوخت ترکیبی راوفور مدل ۲۰۱۷، ۸٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده ‌است. از نقاط ضعف راوفور نیز، می‌توان به گیربکس ۶ سرعته این خودرو اشاره کرد که قدرت موتور را به‌خوبی به چرخ‌های جلو منتقل نمی‌کند. قیمت جهانی تویوتا راوفور حدود ۲۸ هزار دلار است.

مزایا تویوتا راوفور

معایب تویوتا راوفور

– طراحی زیباتر از نسل قبل – کیفیت ساخت بالا – موتور پرقدرت  – کیفیت بالای کابین خودرو – استهلاک کم

– نفوذ صدا به داخل کابین – قیمت بالا – گیربکس نه‌چندان هوشمند – سیستم تعلیق ضعیف

۷- تویوتا CHR

​تویوتا CHR، جدیدترین کراس‌اوور ژاپنی محسوب می‌شود که بهتر است آن را یک خودروی کوپه بلندقد بدانیم تا یک ماشین شاسی ‌بلند جمع‌وجور؛ البته خرید تویوتا ch به‌عنوان یکی از قوی‌ترین گزینه‌های لیست ماشین‌های شاسی‌بلند در ایران، از آن نام برده می‌شود.

از هر زاویه که به تویوتا CHR بنگرید، جذاب و دلربا به نظر می‌رسد و در همان نگاه اول، می‌تواند با طراحی منحصربه‌فرد خود، شما را جذب کند. خطوط تیز و خشن در سرتاسر بدنه این خودرو و حتی در داخل کابین هم دیده می‌شود که در جذابیت این خودرو بی‌تاثیر نبوده است.

طراحی عجیب و منحصربه‌فرد تویوتا CHR در کنار تمامی خوبی‌ها، نقص‌هایی هم دارد که ازجمله آن‌ها، می‌توان به دید ضعیف اطراف خودرو و فضای بسیار کوچک داخل کابین (مخصوصا در ردیف عقب) اشاره کرد. تویوتا CHR با دو نوع موتور مختلف در ایران عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها هیبریدی و دیگری از نوع بنزینی و دارای توربو شارژ است.

نسخه بنزینی تویوتا CHR از موتور ۱٫۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد و نیروی موتور آن نیز به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. مدل هیبریدی نیز علاوه ‌بر پیشرانه بنزینی ۱٫۸ لیتری، از یک پیشرانه الکتریکی نیز برخوردار است که در مجموع، ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. تویوتا CHR در سه تیپ ادونس، لانچ و آیکون به بازار داخلی ارائه می‌شود.

مزایا تویوتا  CHR

معایب تویوتا  CHR

– طراحی مدرن و بی‌نظیر – راندمان عالی هر دو پیشرانه – لیست آپشن کامل – کیفیت متریال عالی – مصرف بسیار کم – قیمت ارزان در نسخه جهانی

– فضای عقب و صندوق عقب کم جا هستند – دید عقب ضعیف – سیستم تعلیق ضعیف در جاده‌ها

۸- هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود و همیشه در مرکز توجه خریداران ایرانی بوده و در حال حاضر، نسخه ۲۰۱۷ یا همان نسل چهارم آن در بازار داخلی موجود است. در مورد خرید سانتافه، می‌توان ساعت‌ها بحث کرد؛ اما باید گفت کیفیت بالا، استهلاک کم، مجهزبودن به امکانات روز دنیا و از همه مهم‌تر، ایمنی بالا، تنها تعدادی از خصوصیات منحصربه‌فرد هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ هستند.

موتور هیوندای سانتافه، از نوع ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری است که توان خروجی آن، به ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۲۴۲ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۲۵۰ دور در دقیقه می‌رسد. شرکت هیوندای برای انتقال نیروی تولیدشده توسط پیشرانه این خودرو به هر چهار چرخ آن، از یک گیربکس ۶ دنده اتومات استفاده کرده است.

مصرف سوخت سانتافه در سیکل ترکیبی، حدود ۹٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که مصرف مناسبی برای یک ماشین شاسی‌ بلند ۱۶۵۰ کیلوگرمی به نظر می‌رسد. هیوندای سانتافه به‌لطف بازار فروش عالی و شناخته‌شده‎بودن برند هیوندای، قیمت بالاتری نسبت به هم‌کلاسان خود دارد. قیمت جهانی سانتافه فول دودیفرانسیل ۶رادار، حدود ۳۸ هزار دلار است.​

مزایا هیوندای سانتافه

معایب هیوندای سانتافه

– فضای جادار داخل

– عایق‌بندی مناسب کابین

– فرمان‌پذیری خوب

– امکانات قابل‌قبول

– سواری لذت‌بخش

– بازار دست‌دوم عالی

– نبود ردیف سوم صندلی

– سواری کند با هندلینگ بسیار ضعیف

– کیفیت پایین کابین

– شتاب ضعیف

– قیمت قطعات مصرفی بالا

۹- هیوندای توسان

ماشین شاسی بلند هیوندای توسان، یکی از پرطرف‌دارترین ماشین‌های شاسی‌بلند بازار کشور است که تاکنون، در سه نسل مختلف راهی بازار داخلی شده ‌است. هیوندای توسان از لحاظ طراحی داخلی و ظاهری، بسیار جذاب و مدرن است و با تکیه ‌بر همین توانایی، موفق شده است طیف کثیری از جوانان را به سوی خرید توسان جذب کند. از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی نیز توسان کم و کاستی ندارد و جزو بهترین‌های بازار محسوب می‌شود. هیوندای توسان از نظر سواری و لذت رانندگی نیز نسبت به دیگر رقبایش مثل کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX یک سروگردن بالاتر است.

هیوندای توسان به یک موتور ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده ‌است که ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال قدرت موتور هیوندای توسان به هر چهار چرخ خودرو، به وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعته تیپ‌ترونیک اتوماتیک انجام می‌شود. میانگین مصرف سوخت توسان ۲۰۱۸، حدود ۸ لیتر است که نشان از کم‌مصرف‌بودن این کراس‌اوور کره‌ای دارد.

مزایا هیوندای توسان

معایب هیوندای توسان

– طراحی عالی – امکانات رفاهی بالا – امنیت بالا – کیفیت بالای ساخت

– عملکرد نه‌چندان جالب پیشرانه و قدرت پایین – قیمت بسیار بالا – کیفیت پایین داشبورد – شتاب ضعیف

۱۰- میتسوبیشی اوتلندر

ماشین شاسی بلند میتسوبیشی اوتلندر زمانی‌که وارد ایران شد، قصد داشت بازار شاسی‌بلندهای سایز بزرگ را در بازار داخلی تصرف کند؛ اما به دلیل ظاهر نه‌چندان جذاب، کیفیت پایین مونتاژ و ضعف در موتور و شتاب خودرو، نتوانست به این هدف برسد. این خودرو در نمای جلویی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و حتی در نسخه ۲۰۱۸ نیز که فیس‌لیفت داشت، نظر مشتریان برای خرید میتسوبیشی اوتلندر آن‌چنان جلب نشد و بازار خود را به کره‌ای‌های جذاب باخت.

میتسوبیشی اوتلندر دارای دو نسخه هیبریدی به نام میتسوبیشی اوتلندر PHEV و نسخه بنزینی است که نسخه بنزینی، از یک موتور ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کند که توانایی تولید ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. میتسوبیشی اوتلندر PHEV نیز دارای دو موتور است که اولی، یک موتور بنزینی ۲لیتری و دومی، یک موتور الکتریکی است که در مجموع، قابلیت تولید ۲۰۳ اسب‌بخار را دارند. جعبه‌دنده هر دو مدل، از نوع اتوماتیک CVT است و نیروی موتور را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. قیمت جهانی میتسوبیشی اوتلندر PHEV، حدود ۲۸ هزار دلار است که در نسخه هیبریدی، به ۳۲ هزار دلار می‌رسد.

مزایای میتسوبیشی اوتلندر

معایب میتسوبیشی اوتلندر

– قابلیت آفرود نسبی

– کابین جادار

– کیفیت ساخت بالا

– مصرف سوخت بسیار کم در نسخه هیبرید

– سیستم صوتی باکیفیت

– طراحی ساده کابین – کمبود آپشن نسبت به رقبا – بازده ضعیف و قدرت نامناسب پیشرانه – طراحی ضعیف

۱۱-  میتسوبیشی ASX

ماشین شاسی بلند ASX، کراس‌اوور شهری میتسوبیشی ژاپن است که از جدیدترین زبان طراحی کمپانی میتسوبیشی نیز بهره می‌برد. میتسوبیشی ASX، در مجموع یک ماشین شاسی‌‌بلند کوچک شهری است که طراحی اسپرت دارد؛ اما این اسپرت‌بودن، فقط در ظاهر خودرو قابل‌رویت است و در بخش فنی، هیچ نشانی از چالاکی و شتاب به چشم نمی‌خورد. در کل، باید گفت خرید میتسوبیشی asx بیشتر برای بانوان مناسب است؛ به‌ویژه این‌که از رنگ‌های جذابی هم‌چون قرمز روشن نیز برخوردار است.

طراحی ظاهری میتسوبیشی ASX و کیفیت مواد استفاده‌شده در داخل کابین مدل ۲۰۱۸ آن به نسبت رقبا، کمی بهتر است. علاوه‌براین، همواره می‌‌توان از این برند ژاپنی انتظار تولید خودروهایی باکیفیت بالا و استهلاک کم داشت که میتسوبیشی ASX هم از این قاعده مستثنی نیست.

میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۸، از یک پیشرانه ۴ سیلندر به حجم ۲ لیتر بهره می‌برد که با توجه به وزن ۱۳۶۰ کیلوگرمی و ابعاد کوچک خودرو، کافی به نظر می‌رسد. این پیشرانه برای میتسوبیشی ASX جدید، ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌کند. گیربکس میتسوبیشی ASX از نوع CVT هفت‌سرعته است و  مصرف سوخت ترکیبی این شاسی‌بلند جمع‌وجور نیز، حدود ۸٫۵ لیتر در صد کیلومتر است. قیمت جهانی میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۸ در اروپا، حدود ۲۰ هزار دلار است و مجهز به سیستم ۴ چرخ محرک است.

مزایا میتسوبیشی ASX

معایب میتسوبیشی ASX

– طراحی مناسب – ظاهر به‌روزتر نسبت به نسل قبلی – تجهیزات امنیتی بالا – کیفیت ساخت بالا – فضای بار مناسب – تعلیق و فرمان‌پذیری مناسب

– طراحی ساده داخل خودرو – کابین نه چندان جادار – کمبود قطعات مصرفی

۱۲- نیسان ایکس تریل

ماشین شاسی بلند نیسان، برندی است که کشورمان کاملا شناخته‌شده است. کمتر از ۴ سال است که نمایندگی رسمی نیسان به نام جهان نوین آریا، فعالیت‌های خود را در بازار داخلی آغاز کرده است. نیسان ایکس تریل، یکی از محصولات جذاب کمپانی نیسان در بازار داخلی است که آخرین نمونه از آن، در مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بازار داخلی خرید و فروش می‌شود.

بازار خرید نیسان ایکس تریل به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری، توانسته است به‌خوبی از رقبای کره‌ایی و فرانسوی خود پیشی بگیرد. این خودرو در نسل جدید خود، با امکانات رفاهی بیشتری مثل سانروف پانوراما، اتو هلد، پیشگیری از تصادف، سیستم نگه‌دارنده خودرو در شیب، نمایشگر ۷ اینچی، آینه‌های جانبی برقی، صندوق عقب برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، هشدار نقاط کور و هشدار حرکت بین خطوط، توانسته است اکثر خریداران را مجذوب خود کند.

ایکس تریل ۲۰۱۸ مجهز به یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری با توان تولید قدرتی معادل ۱۷۰ اسب‌بخار است که به کمک گیربکس ۷ دنده CVT ایکس‌ترونیک، می‌تواند نیروی موتور را به هر چهار چرخ خودرو منتقل کند. مصرف سوخت ترکیبی ایکس تریل، حدود ۸٫۳ لیتر است و در جاده، تنها ۶٫۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. با توجه به یکسان‌بودن قوای فنی این خودرو با رنو کولئوس، تقریبا در کلاس قیمتی یکسانی قرار می‌گیرند.

مزایا نیسان ایکس تریل

معایب نیسان ایکس تریل

– طراحی زیبا و منطقی – تجهیزات رفاهی کامل – عملکرد قابل قبول پیشرانه

– قیمت بالا – خدمات پس از فروش محدود – قطعات گران

۱۳- نیسان جوک

نیسان جوک، یکی از متفاوت‌ترین کراس‌اوورهای کوچک شهری دنیا محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، در دو نسل مختلف بر روی خط تولید کمپانی نیسان ژاپن قرار گرفته است. به‌واسطه فعالیت‌های شرکت جهان نوین آریا، نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۶ راهی بازار کشور شد و به دلیل طراحی منحصربه‌فرد، امکانات متنوع و کیفیت ساخت بالا، خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد، توانست به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند.

خرید نیسان جوک در سه نسخه پلاتینیوم، اسپرت و اسکای‌پک در ایران امکان‌پذیر است که تیپ اسپرت آن، سریع‌ترین و کامل‌ترین تیپ در مقایسه با سایر نمونه‌ها به حساب می‌آید. از جمله تجهیزات و آپشن‌های موجود در تیپ اسپرت این خودرو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم چهار چرخ محرک (AWD)، سیستم تشخیص اشیای متحرک در عقب خودرو‌ (MOD)، کیسه‌هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه‌هوای جانبی و پرده‌ای، مانیتور و دوربین دنده عقب، صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی، درایومود ۳ حالته (نرمال، اکو و اسپرت)، کروزکنترل، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه (AVM)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کنترل دینامیکی نیسان ‌(NDCS)، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS ، EBD و BAS.

تیپ اسکای‌پک نیسان جوک، از موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک  CVT-XTRONIC به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. نمونه اسپرت این شاسی‌بلند ژاپنی، به یک موتور ۱۶۱۸ سی‌سی توربوشارژ مجهز شده است که توانایی تولید ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب آن، حدود ۸٫۵ ثانیه است.

مزایا نیسان جوک

معایب نیسان جوک

– کیفیت ساخت بالا – بازدهی بالای پیشرانه (در نمونه اسپرت) – مصرف سوخت قابل قبول – ظاهر جذاب – رانندگی لذت‌بخش

– خدمات پس از فروش محدود در ایران – فضای داخلی کم – قیمت بالا – لوازم مصرفی گران‌قیمت

جمع‌بندی بررسی بهترین ماشین‌های شاسی‌بلند در ایران

در بازار کشور، لیست بلندبالایی از انواع ماشین شاسی بلند یا همان خودروهای کراس‌اوور وجود دارد و ما در این مقاله، سعی کردیم اطلاعات و جزئیات محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها را گردآوری کنیم. باید اشاره کرد که بعضی از شاسی‌بلندهای لوکس مانند لکسوس سریNX ، لندکروز، پرادو، فولکس واگن تیگوان، بورگوارد و محصولات برند DS به دلایلی مثل قیمت‌های بسیار بالا (تویوتا، لکسوس و پورشه) و عدم تمایل مردم به برندهای جدید مثل دی اس و بورگوارد یا نبود نمایندگی معتبر کمپانی مادر در ایران، در این لیست خرید خودرو قرار نگرفتند.

چطور ریسک ضرر کردن در خرید یک شاسی بلند کارکرده را به صفر برسانیم؟

اکثر خودروهای شاسی بلند در ایران، به‌صورت کارکرده به‌فروش می‌رسند و درصورت داشتن مشکل فنی یا بدنه، خسارت هنگفتی را روی دست خریدار می‌گذارند.. همراه مکانیک با طرح خرید سفارشی خود، نه‌تنها خودرو را به‌طور کامل کارشناسی می‌کند؛ بلکه بابت آن ۱۰۰% ضمانت پرداخت خسارت بدنه پرداخت خواهد کرد. تنها کافی است وارد صفحه خرید شاسی بلند در نمایشگاه آنلاین ما شوید و سفارش خرید خود را ثبت کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سلام من میخوام رنو داستر صفر بخرم میخوام بدونم دو دیفرانسیلش تو بازار ایران موجوده؟

بله رنو داستر دو دیفر در بازار موجود هستش

می تونی یه رنو داستر صفر طلایی بیاری در خونه ی من ، امتحانش کنم اگر خوب بود بخرم ؟

خیر برای خرید باید تشریف بیارید شرکت ضمنا گزارش کارشناسی تمام خودرو ها روی سایت هست که روی این گزارش ها شرکت گارانتی هم بهتون میده

خیر چنین خدمتی نداریم

من بیشتر واسه مصرف تو شهری میخوام آیا نیسان جوک مناسبه؟

بله برای مصارف شهری هم خودرو مناسبی هستش

سلام بله،اگر با قیمتش مشکل ندارین به عنوان یه سواری پر استقامت ژاپنی با استلاک و مصرف کم میتونین استفاده کنین.

من دو ساله تیوولی دارم ، یکی از نقاط قوتش همون موتور کم مصرف و چابکش هست که به لطف گیربکس فوق‌العادش به دست اومده.

سلام من تازه رنو داستر تحویل گرفتم خیلی نرم وکم مصرفه فقط جای سرنشین عقبش کمه

نمایندگی تمامی خودرو های رنو الان با شرکت نگین خودرو هستش

فکر کنم قبلا یه ماشین جادار داشتی ؟

با سلام میخواستم بدونم نمایندگی رنو داستر تو ایران کدوم شرکته؟

نمایندگی محصولات رنو در ایران در اختیار نگین خودرو هستش

سلام من کیا سورنتو دارم وقتی هواکش داخل رو روشن می کنم تا به ۱۵ دقیقه میرسه خاموش میشه مشکلش چیه؟

سلام من میخوام رنو کولئوس بخرم ولی میگن ماشینای فرانسوی خیلی هزینه هاشون بالاست بیفتن تو خرج صحت داره یا فرقی نداره؟

خیر اتفاقا خودرو های فرانسوی مدت های طولانی شما رو از تعمیر رفتن دور نگه میدارن ولی اگر قطعه ای اونها خراب بشه الان متاسفانه قطعه اصلیشون سخت گیر میاد

سلام میخواستم بدونم در حال حاضر چند مدل سانتافه تو بازار ایران هست؟از نظر قیمت کدوم مناسب تره؟

تقریبا ۵ نسل تو ایران الان سانتافه داریم و مدل ۲۰۱۶ در حال حاضر مناسب هستش

هرچی زیبایی بوده در سانتافه ۲۰۱۶ جمع شده و دیگه بهتر از این نمیشه -الان سانتافه ۲۰۲۰ به بازار اومده که به بپای ۲۰۱۶ نمیرسه -امنیت داره میگن موتورش ضعیفه ولی اینجوری نیست هیجا کم نمیاره واقعا عالیه

به نظر شما هیوندا سانتافه ۲۰۱۸ بخرم یا رنو کولعوس ۲۰۱۸

هر دو خودرو از نظر اپشنی در یک رده هستند ولی سانتافه بازار خیلی بهتری داره و اینکه از نظر خدمات پس از فروش الان در جایگاه بهتری هستش چون رنو قطعات اصلیش الان یکم سخت گیر میاد

سلام،ب نظرم رنو کولئوس خیلی سرتره.

سلام بنده قصد خرید یک ماشین نرم و راحت و جا دار برای ۷ نفر با امکانات مناسب دارم میخوام برای سفرهای طولانی هم عالی باشه لطفا راهنمایی بفرمایید

لندکروز و وراکروز و رکستون و تیگو ۷ ،هفت نفره های خوب بازار هستن که در رنج قیمت های مختلف میتونیم بهتون پیشنهاد بدیم

موهاوی هم ماشین خیلی خوبیه

موهاوی خوبه ولی مصرف زیادی داره!!

سلام،برای این کار فقط شاسی بلند ژاپنی رو من توصیه میکنم،از هر نظر عالین،جادار،پرقدرت،همه ی شاسی بلند هاش۴wdهستند و استعلاک کمی دارند،دیگه مدل ماشین به سلیقه خودتونه ولی شاسی بلند،فقط ژاپنی.

سلام من یک سورنتو ۲۰۱۸ میخوام بخرم صفر میتونید کمکم کنی همراه مکانیک ممنون

سلام بله میتونیم در هر مرحله خرید که باشید ما به روش های مختلفی میتونیم کمکتون کنیم لطفا اطلاعات خودتون رو از طریق سوشال مدیا تلگرام یا اینستاگرام برای ما ارسال کنید ادرس کانال ما officialham ahmecha ic

سلام من میخواستم اوتلندر بخرم میخواستم بدونم خدمات پس از فروشش و قطعاتش در چه وضعه؟

خیلی بد هستش اوضاع خدمات پس از فروشش شما میتونید سانتافه و یا توسان بخرید که از اوضاع تقریبا بهتری برخوردار هستن

سلام،نچندان سخت ولی پیدا میشه.

سلام خسته نباشید….یه سوال دارم شاید مربوط به این صفحه نباشه اگه جواب بدید لطف کردید به بنده..بی ام و x7 تو ایران هنوز نیومده میخوام ببینم ایا میاد به زودی؟ و اینکه اگه نیاد میتونیم خودمون بریم فقط یه دونه وارد کنیم؟؟

برای وارداتش باید برید منطقه ازاد خودتون اقدام کنید و وارد کنید ولی کلا وارد نخواهد شد

سلام،به نظرم تا حدود۳سال دیگه وارد ایران میشه.

سلام من میخواستم پرادو بخرم اما دوست دارم صفر باشه الان موجوده؟قیمتش چنده؟بعدازخرید از نظر وجودقطعات مشکلی نداره؟برای مسافرت های طولانی ماشین خوبیه؟

الان پرادو صفر تو بازار وجود نداره دوست گرامی شما میتونید بجای این خودرو اگر خیلی دنبال صفر هستید سراغ تیگوان و راو ۴ برید البته شاید صفر این خودرو هارو هم گیر نیارید

پرادو نسخه های قدیمی ترش خیلی بهترن،غول ژاپنیه ولی فقط نسخه های قدیمی ترش،چون جدیداش کمی کم تحمل ترن ولی شاسی های ژاپنی واقعا عالین.واقعا

سلام، بین خرید سانتافه و توسان و اسپورتیج موندم و نمی دونم واقعا کدوم بهتره؟ لطفا راهنمایی کنید که بتونم بهتر تصمیم بگیرم؟

ببینید جناب در حالت کلی سانتافه بهتر از اون مدل های دیگه هستش چون سواری اپشنال تر و اسپرت تری رو به شما ارائه میده

سلام ببخشید با۳۵۰میلیون پول چه شاسی بلندی رو پیشنهاد میکنین؟ صفر یا دست دوم

سلام وقتتون بخیر الان وقت میتونید جک s5 بخرید یا هایما s7

سلام مرسی از سایت و توضیحات بسیار خوبتون میخواستم بدونم لندکروز وی ۸ صفر موجوده و اگر هست قیمتش در چه حده ؟ لطفاً چند ماشین دیگه نیز که کیفیتی در این حد دارند معرفی کنید

جوک بهترین گزینه واسه خانواده های کم جمعیت به شدت کم استهلاک و رانندگی به شدت جذاب به ژاپنی ها بیشتر میشه اعتماد کرد دوستان

سلام بله درسته واقعا.

سلام،یه نمایندگی خوب برا کیا سورنتو بهم معرفی میکنید ؟یا مکانیک کار بلد ،هر جا رفتم عیب ماشینم متوجه نمیشن فقط هی قطعه عوض میکنن و هزینه سنگین

سلام‌،بیزحمت یه مکانیک یا نمایندگی خوب برا کیا سورنتو بهم معرفی کنید

من یه آدم داستان تک دیفرانسیل دارم واقعا ماشین عالی هست مصرف سوخت کم حتی توی پیچ هم نوشته ماشین چپ میکنه ولی من تا ۱۵۰ تا امتحان کردم بسیار عالی هندلینگشم خوبه حرف نداره همه دارن بر میگردن سراغ ماشین های رنو

ممنون از اطلاعات خوب شما.

سلام وقتتون بخیر دلیل اوفت قیمت تالیسمان و کولئوس نسبت به ماشین های هم رده خودشون از خانواده های هیوندا و کیا و تویوتا و نیسان ایکس تریل چی هست ؟

سلام، ميتونستيد خودرو بورگوارد را هم تو اين ليست بياريد، از كيفيت و قدرت موتور از همه سر تره، و خبر خوب اينكه بزودي خط ممتاژ شون راه ميفته تو ايران و مشكل خدماتشون حل ميشه

سلام. اسم ماشین های شاسی بلند موجود در ایران رو میخواستم

سلام. گرانترین ماشین شاسی بلند در ایران کدام است؟

سلام. ماشین شاسی بلند تا ۵۰۰ میلیون و میخواستم

سلام. بهترین ماشین شاسی بلند چینی در ایران کدام است؟

سلام تیگو ۷ و جک اس فایو و بی وای دی اس ۷ و هاوال h۲ و هایما اس ۷ و اس ۵

سلام. ماشین های شاسی بلند موجود در ایران با قیمت میخواستم، امکانش هست برام ایمیل کنید؟

سلام. شاسی بلند ارزان دست دوم میخواستم قیمت بگیرم

ماشین شاسی بلند جک الان چنده؟

شیک ترین ماشین شاسی بلند در ایران الان تو چه رنج قیمتی است؟

با توجه به مقاله ای که مطالعه کردید، خودروی مدنظر را انتخاب و قیمت را در سایت یا اپلیکیشن همراه مکانیک مشاهده فرمایید.

بهترین شاسی بلند ارزان قیمت در ایران کدام است؟

با توجه به مقاله ای که مطالعه کردید، خودروی مدنظر را انتخاب و قیمت را در سایت یا اپلیکیشن همراه مکانیک مشاهده فرمایید.

لیست انواع ماشین شاسی بلند خارجی و کجا میتونم ببینم؟

به اپلیکیشن همراه مکانیک مراجعه کنید

سلام خیلی مفید بود… از بین این خودروها کدومش داخل کوهستان جاده خاکی و جادهای برفی… عملکرد بهتری داره… ممنون

خداقوت بهتر هست یک اصلاحیه داشته باشید بجای شاسی بلند اسم کراس اور را ذکر فرمایید این ماشین ها همگیشون کراس اور هستن مثلا کیا سورنتو یه کراس اور میدسایز هست و نیسان جوک هم یه کراس اور کوچک محسوب میشه همه این ماشین ها که اینجا گفته شده در همین دوقسمت تقسیم میشوند.اگر بحث شاسی بلند هست شما باید سراغ تویوتا لندکروزر یا پرادو و یا ولووxc90باشین البته چند نمونه دیگر در ایران موجود هست که ما به همین۳خودرو به پیام خاتمه میدهم.

سلام و عرض ادب ، من میخوام مورانو ۲۰۱۲ بخرم ولی تا به حال تو سایت شما هیچ نقدی ازش ندیدم. دلیلی داره؟

بررسی میشه. متشکریم

سلام من میخوام یه فورد اکو اسپرت شاسی بلند مدل ۲۰۱۵ بخرم…میخواستم بدونم در مورد این ماشین اطلاعاتی دارین…البته من ساکن المان هستم و بابت تامین قطعات مشکلی ندارم… ممنون

سلام و وقت بخیر در بین این خودرو ها ایکستریل بهتر است درسته؟ آخه میگفتن ایکستریل از همه نظر خیلی خوبه

درود بر محمد گرانقدر راستش را بخواهید پاسخ سوال شما هم مثبت است هم منفی. واقعیت این است که خودروهای کره‌ای همچنان از نظر کیفیت با محصولات ژاپنی مخصوصا طی درازمدت فاصله دارند. نیسان ایکس تریل نیز خالی از ایراد نیست اما خودروی با کیفیت و مطمئنی به حساب می‌آید. البته داستان در بازار ایران کمی متفاوت از کشورهای دیگر است. خدمات پس از فروش ضعیف‌تر، گران‌تر بودن تعمیر و نگهداری و قطعات این خودروها در مقایسه با محصولات به اصطلاح راست بازار کره‌ای همچنین بازار دست دوم ضعیف‌تر در قیاس با این رقبا موجب می‌شود نتوانیم ایکس تریل را… بیشتر »

سلام ماشین هایما s7خوبه یا هایماs5 برای خرید کدوم بهتره فصای عقب جادار و بزرگه؟

سلام و درود بر معصومه گرانقدر این ۲ خودرو اگرچه از تولیدات یک کمپانی مادر (هایما) و کمپانی مونتاژکننده (ایران خودرو) محسوب می‌شوند اما در ۲ کلاس متفاوت قرار می‌گیرند. اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید، مجرد هستید و کمتر پیش می‌آید به صورت گروهی مسیرهای شهری و جاده‌ای را بپیمایید، بیشتر در شهر از خودرو استفاده می‌کنید و ابعاد خودرو جهت یافتن جای پارک برایتان اهمیت دارد به S5 فکر کنید. اما در مقابل اگر خودرویی بزرگتر، جادارتر با قابلیت‌های جاده‌ای بیشتر مد نظر شماست و معمولا گروهی سفر می‌کنید S7 گزینه بهتری برایتان محسوب می‌شود.

سلام قیمت رنو کولیوس صفر چنده تو بازار ایران

سلام کاروان به این لینک مراجعه کنید: h ps:www.ham ah-mecha ic.comca p ice e aul koleos20181224?kilome e =0

کسی میخواد سانتافه بخره به اینا پول مدع هیوندای سانتافه این مدل الان تا ۱۰۰۰ کیلومتر تا تبریز برونی جنازه باقی نمیمونه سانتافه فقط مدل ۲۰۱۱

سلام من مبخام سوزوکی بخرم ویتارا ۲۴۰۰ نظرتون چیه؟ برای خرید وفروش و تبدیل به احسن چطوره؟

درود بر مهدی گرانقدر اگر یک نمونه قبراق و سالم از این خودرو را یافتید، گزینه خوبی برای استفاده طولانی‌مدت است. این خودرو مانند همه محصولات ژاپنی دوام بالا و استهلاک پایینی دارد اما نمی‌توانید توقع یک تویوتا را از آن داشته باشید. بازار خرید و فروش دست دوم این خودرو هم متوسط است و برای فروش آن باید کمی صبور باشید، هر چند مشتری برای این خودرو مانند مدل‌هایی مثل ام‌جی جی‌اس نایاب هم نیست. البته در هر صورت خودروهای دست دوم کره‌ای مانند کیا اسپورتیج و هیوندای توسان‌های مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ بازار بهتری دارند.

من میخواسم لندرومارک بخریم خوب هست؟

درود حسین جان خیر. به هیچ عنوان ارزش خرید ندارد. استهلاک بالا، فناوری قدیمی، کمبود قطعات، بازار خرید و فروش بسیار بد، خدمات پس از فروش ضعیف و…

سلام. نظرتون در مورد سوزوکی ویتارا۲۴۰۰ چیه؟

با سلام سوزوکی گرندویتارا ۲۴۰۰ نیز با توجه به مزایایی مثل دوام بالا و استهلاک پایین، قابلیت آفرود قابل توجه، قیمت پایین‌تر نسبت به رقبای وارداتی و بازار دست دوم نسبتاً پررونق می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده‌های طولانی مدت و در شرایط نسبتاً سخت باشد. اما حواستان به معایبی مثل ظاهر قدیمی‌تر و آپشن‌های کم‌تر نسبت به رقبا، سواری خشک و تکنولوژی قدیمی گیربکس (نسخه‌های اتوماتیک) نیز باشد.

سلام فیدلیتی گزینه مناسبی برای خرید هست ؟

درود عبدالله جان پاسخ این سوال بستگی تامی به نوع استفاده و نگاه شما دارد. اگر به دنبال خرید خودرو صفرکیلومتر با گارانتی هستید، فیدلیتی در برابر سانتافه‌های متعلق به ۷ تا ۹ سال قبل گزینه بهتری است. اما چنان‌چه با خودرو دست‌دوم مشکلی ندارید، با صرف وقت می‌توانید یک سانتافه کم‌کارکرد و تمیز با همین حدود قیمت خریداری کنید. همچنین بد نیست بدانید مشکل داغ کردن‌گیزبکس فیدلیتی پرایم‌های فعلی گروه بهمن را بر آن داشته که طی سال جدید فیدلیتی پرایم را با گیربکس تَر راهی بازار کند. در خاتمه پیشنهاد می‌کنیم جهت یافتن بهترین گزینه مورد نظر به… بیشتر »

سلام خدمت گروه محترم و زحمت کش همراه مکانیک. قصد خرید نیسان مورانو ۲۰۱۲ رو دارم لطفا راه نمایی کنید از موجودی قطعات در ایران و دوام و بازار فروش. استحلاک و صرفه اقتصادی

درود رضا جان به علت استهلاک بالا از هر نظر خرید نسخه‌های کارکرده این خودرو پیشنهاد نمی‌شود.

بسیار عالی همین که به مشتری اعتماد صدرصد میدهی نشانه صداقت تان میباشد درود

عالی هستید دمتونم گرم

من می‌خوام یه شاسی بلند خوب از نظر موتوری و زیبایی بخرم بین کولیوس و سانتافه کدوم رو پیشنهاد میدید

سلام وقت بخیر . بهترین مدل شاسی بلند از نظر دقت کیفیت و خدمات پس از فروش چه برندی , وچه مدلی میباشد

سلام بهترین ماشین شاسی بلند برای یه خانواده پنج نفره میخواستم که هم جادار باشه هم سواری خوب و نرم داشته باشه با استهلاک پایین.

بهترین ماشین های شاسی بلند جهان (قیمت مشخصات)

بهترین ماشین های شاسی بلند جهان

خودرو های شاسی بلند طرفداران خاص خودرا دارد و اصولا گرانقیمت نیز میباشد ، در ایننجا به معرفی گران ترین و بهترین خودرو های شاسی بلند دنیا خواهیم پرداخت.

شاسی بلند هایی که در اینجا به شما معرفی خواهیم نمود از قدرت و شتاب و همچنین از نظر قیمت جزو گرانترین و بهترین شاسی بلندهای جهان میباشد.

۱- خودروی لندرور رنجروور

لندرور در نسخه کاملا لوکس خود تمام امکانات و تجهیزاتش رابه کار بسته است تا خودروی تمام لوکسی چه از نظر فنی و چه از نظر زیبایی داخلی و مواد بکار رفته رابه مشتریان وفادارش ارائه کند. قیمت این ماشین که از نظر آپشن‌هاي‌ استفاده شده در ان خاص و سفارشی است ۲۴۴ هزار دلار تخمین زده میشود.

دراین مدل هم همان موتور ۵۵۰ اسب بخاری استفاده شده است اما فناوری‌هایي که در اتاق اتومبیل استفاده شده به مراتب پیشرفته‌تر است و اسانی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند.

برای مثال ۲۰ حالت تنظیم صندلی‌ها بصورت برقی و استفاده از چرم‌هاي‌ بسیار مرغوب و بسیاری امکانات دیگر دلیل قیمت بالای این مدل نسبت به سایر مدل‌ها بوده است.

ظاهر بیرونی این لندرورها بر اساس طرح کلی مدل‌هاي‌ گذشته است با این تفاوت که کمی تهاجمی‌تر شده است و سادگی نسبی در طراحی ان به‌چشم می خورد که در سایر رقبا این موضوع کمتر دیده می شود و انها جثه بزرگ‌تری دارند.

۲- کادیلاک اسکالاید پلاتینیوم

کادیلاک اسکالاید بزرگ و پر ابهت است و با جلو پنجره بزرگی که دارد با زبان بی‌زبانی حرف‌هاي‌ زیادی در رابطه با قدرت پنهانش دارد. کادیلاک دراین خودروی لوکس و قیمتی‌اش از پیشرانه‌اي با حجم ۲ ۶ لیتر استفاده کرده است که از نوع EcoTec3 است که با داشتن ۸ سیلندر خورجینی میتواند ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند

و این اتومبیل را قادر می‌سازد که با کمک جعبه دنده ۸ سرعته در مدت زمان ۸ ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که برای خودرویی با این عظمت کاملا مناسب و حیرت‌انگیز است.

قیمت پایه این اتومبیل ۹۱ هزار دلار است ودر نسخه‌هاي‌ پیش‌فرض فقط محور عقب محرک هستند و سیستم چهار چرخ محرک انتخابی است.

دراین ماشین هم انواع مختلفی از سامانه‌هاي‌ ضد تصادف و ایمنی درنظر گرفته شده است تا جان سرنشینان دراین غول فلزی در امان باشد. درسال‌هاي‌ اخیر این مدل به‌روز‌رسانی شده است تا توان رقابتی خودرا در دنیای همه ی جا روها حفظ کند.

۳- کادیلاک اسکالاید ESV

مدل اسکالاید ESV نسبت به مدل‌هاي‌ گذشته خود تغییرات جزئی را درسال ۲۰۱۶ تجربه کرده است با این حال جزو خودروهایی است که ۸ نفر با بارها و ملزوماتشان میتوانند در ان به اسانی و با ایمنی بالا سفر کنند و حتی کاروان یا‌ تریلری به ان وصل شود و از نظر قدرت و شتاب باوجود تمام این شرایط ماشین عملکرد بالا و مناسبی داشته باشد.

گرانترین شاسی بلندهای دنیا

موتور این مدل هم مانند پلاتینیوم ۲ ۶ لیتر حجم دارد و مشخصات مشابهی دارد و میتواند ۴۲۰ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۶۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

صندلی‌هاي‌ عقب دراین اتومبیل امکان افقی شدن دارند ودر صورت نیاز به فضای بیشتر در معرض قرار می گیرد. در بین خودرو های لوکس با سایز بزرگ قابلیت‌هاي‌ آفرود اهمیت کمتری دارد و عموما شرکت‌هاي‌ ماشین‌ساز تلاش میکنند شرایط آسایش و ایمنی سرنشینان را فراهم ‌کنند.

۴- لندرور رنجروور اسپرت

لندرور از جمله شرکت‌هایي بوده که از همان روزهای اول به‌طور ویژه‌اي وارد دنیای ماشین‌هاي‌ شاسی‌بلند شده است. عموما این ماشین‌ساز از موتورهای چهار سیلندر در تعداد زیادی از محصولاتش استفاده کرده است و خودرو های مکعبی این ماشین‌ساز انگلیسی در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند.

اما محصول جدید لندرور رنجروور اسپرت با حجم موتور ۵ لیتری با ۸ سیلندر و توربو شارژر ۵۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکند که برای خودرویی لوکس کاملا مناسب است. طراحی داخلی این اتومبیل کاملا راننده‌محور است و همه ی چیز برای داشتن یک تجربه رانندگی در ایمنی و اسانی بالا فراهم شده است.

انتقال ۵۵۰ اسب بخار قدرت به چرخ‌ها نیاز به جعبه دنده‌اي ویژه دارد که در مورد لنجرور اسپرت این وظیفه خطیر به وسیله جعبه دنده‌اي ۸ سرعته و اتوماتیک انجام میشود. لندرور توانست از خودروهایی ساده و مکعبی به خودروهایی پیشرفته و نیرومند با قیمت ۱۱۱ هزار دلار برسد.

۵- مرسدس بنز AMG GL

مرسدس بنز در کلاس AMG GL به‌عنوانی خودرویی لوکس و بزرگ کاندیدای دیگری دارد که قیمت بالایی دارد. این ماشین از نظر پیشرانه حجم بیشتری از سوخت و هوا را میتواند در خود جای دهد و با موتوری ۸ سیلندر با حجم ۵ ۵ لیتر این اتومبیل میتواند ۵۵۰ اسب بخار نیرو را در ۵۲۵۰ دور در دقیقه تولید کند

و با داشتن دو توربو شارژر در بین خودرو های هم‌رده قابلیت‌هاي‌ بنز را در ساخت خودرو های همه ی جا رو و لوکس به رخ بکشد.

بهترین خودروهای جهان

دراین مدل هم مانند GL550 بنز از جعبه دنده پر قدرت ۷ سرعته و اتوماتیک استفاده کرده است و سامانه‌هاي‌ هوشمند بسیاری درکنار هم قرار گرفته‌اند تا ایمنی سرنشینان دراین اتومبیل در بالاترین سطح ممکن تضمین شود.

این خودروی ۲۶۰۰ کیلوگرمی درکنار قدرت فوق‌العاده‌اي که دارد نسبت به رقبای خود سبک‌تر است که نشان از فناوری بالا در ساختش دارد. قیمت این خودروی لوکس و نیرومند ۱۲۱ هزار دلار برآورد می شود که نسبت به همکلاسی خود ۳۰ هزار دلار گران‌تر است.

۶- لینکلن نویگیتورL

لینکلن از زیرمجموعه‌هاي‌ شرکت فورد است که با داشتن ویژگی‌هاي‌ شاسی ‌بلندهای لوکس و بزرگ در فهرست گران‌قیمت‌ترین‌هاي‌ سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است. فورد تجربه طولانی در ساخت خودرو های‌تراک و نیرومند دارد ودر برند لینکلن از سال ۱۹۹۸ تا امروز توانسته موفق عمل کند.

لینکلن در مدل نویگیتور L از موتور اکوبوست ۵ ۳ لیتری مجهز به تویین توربوشارژر استفاده میکند که می تواند قدرتی برابر با ۳۸۰ اسب بخار تولید و با کمک جعبه دنده‌هاي‌ ۶ سرعته و خودکار به چرخ‌هاي‌ ۲۲ اینچی منتقل کند.

قیمت مشخص شده برای این خودروی همه ی جا رو ۷۶ هزار دلار است. سامانه‌هاي‌ متعددی دراین ماشین ایمنی و امنیت را برای سرنشینانش تضمین می کند و با داشتن انواع مختلف کیسه‌هاي‌ هوا این لوکس قیمتی می تواند سرنشینان خودرا در برابر انواع تصادف محافظت کند.

این اتومبیل ۵ متر طول و ۹ ۱ متر ارتفاع دارد و با وزن ۲۸۰۰ کیلوگرمی ابعاد لازم برای قرار گرفتن در بین شاسی‌بلند‌هاي‌ بزرگ را دارد.

۷- تویوتا لندکروزر

لندکروزر از جمله خودروهایی بوده که در نسل‌هاي‌ متعدد از گذشته دور تا به امروز در خط تولید تویوتا وجود داشته است و قدرت و کیفیت ساخت این خودرو های ژاپنی از جمله دلایل ماندگاری لندکروزرها بوده است.

در مدل ۲۰۱۶ تویوتا از موتور هوشمند iFo ce با حجم ۷ ۵ لیتر و هشت سیلندر با ۳۲ سوپاپ استفاده کرده است که میتواند ۳۸۱ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.

جعبه دنده‌اي که تویوتا برای این مدل درنظر گرفته است ۸ سرعته و خودکار است و سامانه‌هاي‌ متعددی دراین اتومبیل استفاده شده است که تمام این امکانات باعث شده است این ماشین از قیمتی معادل ۸۳ هزار دلار شروع شده و بر اساس آپشن‌هایي که دارد قیمت ان بیشتر هم شود.

بهترین شاسی بلند دنیا

آفرود با این اتومبیل تجربه‌اي متفاوت است و تمام حسگرها و فناوری‌ها درکنار هم قرار گرفته‌اند تا سرنشینان سفرهایی ایمن و آسان داشته باشند. شعار تبلیغاتی تویوتا برای این مدل «ایکونی برای همیشه» است که قطعا این شعار از جانب تویوتا اغراق آمیز نخواهد بودو محصولات گذشته به‌خوبی نشان ‌دهنده این واقعیت بوده است.

۸- اینفینیتی QX80

اینفینیتی محصول شرکت نیسان است که در رده خودرو های بزرگ و شاسی‌بلند و البته لوکس قرار می گیرد و با قدرت ۴۰۰ اسب بخارش حرف‌هاي‌ زیادی در آفرود برای زدن دارد.

موتور استفاده شده دراین خودروی ۵ متری ۶ ۵ لیتر حجم دارد که با ۸ سیلندرش قدرت فوق العاده رابه هر چهار چرخش منتقل می کند. در مدل QX80 جعبه دنده ۷ سرعته و خودکار امکان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها در ۲ ۶ ثانیه را فراهم می کند که برای خودرویی با این ابعاد و وزنی معادل ۲۷۰۰ کیلو بنظر مناسب است.

از نظر قیمت اینفینیتی توانسته نسبت به رقبایی که دارد ارزان‌تر به دست مشتریانش برسد و با ۶۴ هزار دلار می تواند یکی از انتخاب‌هاي‌ افرادی باشد که به‌دنبال خودرویی نیرومند، لوکس و جا‌دار می گردند.

به‌طور پیش فرض دراین مدل چرخ‌هاي‌ عقب محرک است و نسخه چهارچرخ محرک به‌ صورت آپشن ارائه می شود که در بین خودروهایی با این اندازه و ویژگی کمتر به‌چشم می خورد.

۹- لکسوس LX 570

ژاپنی‌ها باوجود شرکت‌هایي مانند تویوتا و نیسان سهم زیادی در خودرو های تولیدی در دنیا دارند و در بین این خودروها شاسی ‌بلندهای همه ی جا روی ژاپنی جایگاه خاص خودشان را دارند.

سری LX در لکسوس از سال ۱۹۹۶ تا به امروز در خط تولید حضور داشته است ودر مدل ۵۷۰ لکسوس موتوری با حجم ۷ ۵ لیتری را انتخاب کرده است که میتواند ۳۸۳ اسب بخار قدرت تولید کند و با جعبه دنده ۸ سرعته می تواند در مدت زمان ۲ ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. در بین اتومبیل سازان زبان طراحی شاسی‌بلند‌ها بسیار شبیه به هم هستند.

لکسوس از نظر ایمنی نمره قابل توجهی کسب کرده است و با استفاده از کیسه‌هاي‌ هوای پرده‌اي برای تمام سرنشینان و همان‌ گونه برای زانوهای آن ها در برابر صدمات ناشی از تصادفات قدرت حفاظتی بالایی دارد.

سایر سامانه‌هاي‌ مرسوم مانند‌ترمز‌هاي‌ ضد قفل، کروزر بازرسی و تنظیم خودکار دمای داخل ماشین دراین محصول لوکس هم دیده میشود. قیمت اعلام شده برای این خودروی ۲۷۰۰ کیلوگرمی ۸۹ هزار دلار است.

۱۰- مرسدس بنز کلاس GL550

برندی مانند بنز با سالها تجربه در صنعت ماشین‌ همواره سبک و سیاق خاص خودش را در زبان طراحی استفاده کرده و این موضوع باعث شده است همواره محصولاتی قابل اتکا، مقاوم و گرانقیمت را در فهرست محصولات خود داشته باشند.

بنز برای کلاس GL550 از قلب تپنده پر قدرت ۷ ۴ لیتری استفاده کرده است که ۸ سیلندر خورجینی‌اش میتواند قدرتی معادل ۴۲۹ اسب بخار تولید کند که با دو توربو شارژر از قدرت موتور نهایت استفاده را میکند. قدرت فوق‌العاده تولید شده توسط موتور دراین کلاس با کمک جعبه دنده‌اي ۷ سرعته و خودکار به هر چهار چرخ ۲۱ اینچی ماشین منتقل میشود.

بنز سری GL را در مدل‌هاي‌ مختلفی با پیشرانه‌هاي‌ متفاوتی تولید کرده است اما نیرومند‌ترین و گران‌ترین آن ها سری GL550 است که با ۹۱ هزار دلار یک سر و گردن از رقبای چهارچرخ محرکش بالا‌تر قرار گرفته است. سامانه‌هاي‌ رفاهی و ایمنی زیادی دراین خودروی لوکس، بزرگ و جادار درنظر گرفته شده است تا محصول نهایی درخور برند بنز باشد.

بهترین خودرو های شاسی بلند دنیا که جزو گران ترین خودرو های شاسی بلند دنیا هم میباشد را بشناسید.

بهترین ماشین شاسی بلند