بازی عاشقانه دونفره


بازی عاشقانه دونفره

در خانه گیر افتاده‌اید و نمی‌دانید چگونه خود را سرگرم کنید؟ نمی‌خواهید برای سرگرمی خود هزینه کنید و حوصله یک سرگرمی مفصل را هم ندارید؟ یا جدای تمام این مسائل گاهی می‌خواهید هنگام چت کردن با دوستان یک سرگرمی و بازی ساده داشته باشید؟ پس همراه ما باشید تا ۵ راه‌حل برایتان معرفی کنیم. با […]


بازی عاشقانه دونفره

در خانه گیر افتاده‌اید و نمی‌دانید چگونه خود را سرگرم کنید؟ نمی‌خواهید برای سرگرمی خود هزینه کنید و حوصله یک سرگرمی مفصل را هم ندارید؟ یا جدای تمام این مسائل گاهی می‌خواهید هنگام چت کردن با دوستان یک سرگرمی و بازی ساده داشته باشید؟ پس همراه ما باشید تا ۵ راه‌حل برایتان معرفی کنیم.

با تنها ماندن یک سری از تفریح‌ها و سرگرمی‌های همیشگی‌مان را از دست می‌دهیم و در چنین شرایطی بهتر است به صورت آنلاین و از طریق چت یا ویدیو کال با دوستان و آشنایان در ارتباط بمانیم. پیش‌تر در ویجیاتو از بازی‌هایی گفته بودیم که می‌توانید آن‌ها را در هنگام ویدیو کال با دوستانتان بازی کنید. صفحه سرگرمی در خانه ویجیاتو هم مملو از معرفی بازی‌ها و سرگرمی‌هایی است که در این دوران حسابی به کارتان می‌آید.

اما چت صرفاً وسیله‌ای برای ارتباط برقرار کردن نیست و با آن می‌توانید سرگرم شوید و بازی کنید! همچنین تمام این بازی‌ها روش خوبی هم برای بیشتر آشنا شدن با افراد جدیدی هستند که تازه با آن‌ها ارتباط گرفته‌اید. بنابراین بیاید در ادامه به سراغ ۵ بازی بسیار ساده و راحت برویم که بدون نیاز به هیچ وسیله و امکاناتی می‌توانید با بقیه در هنگام چت تجربه کنید.

ترجیح می‌دی که…؟

بازی قدیمی و معروف Would you Ra he یکی از آن سرگرمی‌های ساده‌ای است که جذاب و هیجان‌انگیز شدن آن کاملا به سوالاتی که شما و طرف مقابلتان مطرح می‌کند، بستگی دارد. قواعد بازی خیلی ساده‌ است و برنده و بازنده‌ای هم وجود ندارد. به نوبت هر کدام از شما باید دو سناریو و حالت تعریف کنید و از طرف مقابل بپرسید که ترجیح می‌دهد کدام را انتخاب کند. گزینه هیچ‌کدام هم روی میز نیست و برای همین می‌توانید با یک سوال واقعا سخت انتخاب را خیلی دشوار کنید.

یک سوال ساده می‌تواند این باشد که «ترجیح می‌دی هر روز پات بره روی لگو یا دستت رو با کاغذ ببُری؟» یا شاید «ترجیح می‌دی یکی از دست‌هات قطع بشه یا یکی از پاهات؟» دیگر اینکه سوالات چقدر شخصی، غیرمتعارف و بامزه باشند، فقط به ذهن شما و طرف دیگر چت بستگی دارد. با این بازی به خوبی می‌توانید در کنار چت کردن طرف مقابل را هم بهتر بشناسید، حتی اگر در آن سمت دوست چند ساله‌تان نشسته باشد.

Ma y, Kiss a d Kill

این بازی هم ساختار بسیار مشابهی با قبلی دارد اما گاهی انتخاب‌ها در Ma y, Kiss a d Kill از هر سوال ترجیح دادن دیگری سخت‌تر می‌شود. برای شروع این بازی باید هر شخصی به نوبت سه شخص، وسیله یا هر چیز دیگری را مطرح کند. حالا طرف مقابل باید انتخاب کند که با کدام یکی از این سه مورد ازدواج می‌کند، کدام را می‌بوسد و در نهایت هم می‌کشد. همچنان اینکه این سه گزینه چی باشند، کاملا به ذهن خلاق شما بستگی دارد.

ساده‌ترین مثال می‌تواند مطرح کردن نام سه سلبریتی مختلف باشد. دخیل کردن اشیا در بین این سه انتخاب می‌تواند به جواب‌های عجیب‌تر و خنده‌دارتری منجر شود. ورژن دیگری هم از بازی وجود دارد که خب به جای Kiss یک مرحله بالاتر (خودتان می‌دانید) جایگزین می‌شود. پس شاید بد نباشد امشب از دوست نزدیک خود بپرسید که برای سه شخصیت «دونالد ترامپ»، «تام هنکس» و «شارلیز ترون» چه انتخاب‌هایی می‌کند. راستی لطفا این سوال را در بخش نظرات جواب ندهید، ممنون.

متاسفانهخوشبختانه

بازی‌های کلامی داستان‌سازی همیشه از گذشته جذاب بوده‌اند اما بازی «متاسفانهخوشبختانه» با یک تغییر ساده این بازی را به تجربه‌ای به مراتب جالب‌تر تبدیل می‌کند. در این بازی یکی از بازیکن‌ها اولین جمله داستان را می‌گوید اما پس از آن هر بازیکن دیگری باید جمله‌هایش را به نوبت با «خوشبختانه» یا «بدبختانه» آغاز کند. بدیهی است هر چقدر که تعدادتان بیشتر باشد، داستان نهایی عجیب‌تر و سرگرم کننده‌تر خواهد بود و برای همین احتمالا این بازی گزینه مناسب‌تری برای گروه‌های چت باشد ولی در هر صورت کی می‌داند شاید دو نفری هم توانستید یک داستان کوتاه استثنایی بسازید.

اگر همچنان متوجه ایده کلی بازی نشدید، فرض کنید سه نفر در یک گروه تلگرامی عوض هستند. نفر اول می‌نویسد: «امروز بازی گوست آو سوشیما رو خریدم». نفر بعدی حالا باید جمله‌اش را با متاسفانه آغاز کند. برای همین شاید بگوید «متاسفانه ولی جیبم کامل خالی شد» و حالا نفر آخر باید جمله را با خوشبختانه ادامه دهد، برای مثال «خوشبختانه دیگه بازی مهمی فعلا نمیاد». حالا دیگر همه بازیکن‌ها یکی در میان از خوشبختانه و متاسفانه استفاده کنند. فکر می‌کنم بعد از نیم ساعت به راحتی یک داستان سورئال از چت کردن شما به رشته تحریر در آید.

ببخشید دیر کردم

بیست سوالی و بازی‌های حدس زدنی هم به خاطر ذات معمایی و فکری‌شان از بازی‌های دوست داشتنی قدیمی هستند اما بازی «ببخشید دیر کردم» یا So y I’m la e با ایجاد ساختاری جدید و جالب تنوع خوبی به این بازی‌های تکراری می‌دهد. باز هم مثل هر بازی ساده دیگر این لیست خبری از برنده و بازنده نیست اما می‌توانید به دلخواه خودتان سیستم امتیازبندی هم برایش در نظر بگیرید. حالا خود بازی چطور است؟‌ به نوبت هر شخصی باید داستان یک فیلم (یا حتی بازی چرا که نه) را به عنوان دلیل دیر رسیدنش مطرح کند. احتمالا یک مثال ساده فهم بازی را راحت‌تر می‌کند.

«ببخشید دیر رسیدم، باید می‌رفتم دخترم رو از دست قاچاقچی‌های انسان نجات می‌دادم». حالا طرف مقابل باید تشخیص دهد بخش دوم داستان چه فیلمی را تعریف می‌کند که فکر کنم همه شما می‌دانید Take است. اینکه سناریوها از داستان بازی، فیلم یا سریال باشند دیگر به سلیقه شما و هم‌بازی‌تان بستگی دارد ولی باید اعتراف کرد با ترکیب کردن همه آن‌ها واقعا معماهای جالبی ساخته می‌شود.

دو حقیقت و یک دروغ

این بازی را یک بار دیگر هم در بازی‌های مناسب برای دورهمی‌ شب یلدا معرفی کرده بودیم اما خب از آنجایی که در مورد بازی‌های دوران تنهایی صحبت می‌کنیم، می‌توان حالا همین بازی را در قالب یک چت با بقیه بازی کرد و احتمالا در چنین شرایطی حالت دو‌ نفره‌اش جذاب‌تر باشد. سخت‌ترین بخش بازی فکر کردن به سه جمله در مورد خودتان است. از این سه جمله که به طرف مقابل می‌گویید دو تا از آن‌ها حقیقت دارند و یکی دروغ است. اگر احساس سختی می‌کنید، می‌توانید برعکس آن یعنی دو دروغ و یک حقیقت را بازی کنید. در هر صورت طرف مقابل باید تشخیص دهد کدام جمله دروغ است.

گاهی اوقات وقتی این بازی را با افرادی که مدت‌هاست می‌شناسیم بازی می‌کنیم باز هم متوجه حقایقی می‌شویم که تا حالا فکرش را هم نمی‌کردیم و از طرفی هم شاید این بهترین بازی برای شناخت آدم جدیدی باشد که به او علاقه‌مند شدید یا می‌خواهید با هم دوست شوید. مشخص کردن تعداد راند، امتیازبندی کردن و گذاشتن یک جریمه در هنگام چت کردن برای بازنده هم می‌تواند جذابیت بازی را بالاتر هم ببرد.

پرسش‌های متداول

هر وسیله‌ای که با آن بتوانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ از موبایل و تبلت گرفته تا لپتاپ.

با هر برنامه، سرویس، اپلیکیشن و نرم‌افزاری که به شما اجازه برقراری ارتباط با افراد دیگر را می‌دهد می‌توانید این بازی‌ها را تجربه کنید. از پیام‌رسان‌ها گرفته تا شبکات اجتماعی و حتی سرویس SMS.

بازی عاشقانه دونفره