اموزش درست کردن حلوا


اموزش درست کردن حلوا

دستور طرز تهیه حلوای آرد گندم زعفرانی با روش مخصوص و مجلسی حلوا یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دسرهای سنتی ایران است. البته به مرور زمان دیگر از حلوا به


طرز تهیه حلوای آرد گندم زعفرانی خوشمزه و مجلسی خوشرنگ

طرز تهیه حلوا

حلوا

حلوا یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دسرهای سنتی ایران است. البته به مرور زمان دیگر از حلوا به عنوان دسر یا غذا استفاده نمی شود و حلوای آرد گندم بیشتر برای مراسم های مذهبی مثل مراسم ختم مورد استفاده قرار می گیرد. حلوا یکی از مقوی ترین دسرهای سنتی ایرانی می باشد که به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه پر انرژی می باشد شما به دلخواه می توانید از هر آردی برای تهیه این حلوا استفاده کنید ولی آرد سبوس دار مقوی تر می باشد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۱۰ نفر حلوا تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری حلوا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی حلوا با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه حلوا آناناس خوشرنگ و مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم حلوا

دستور پخت

طرز تهیه حلوا

مرحله اول: تهیه شربت حلوا

برای تهیه شربت حلوا ابتدا یک قابلمه کوچک روی حرارت قرار دهید سپس آب داخل آن بریزید. در ادامه گلاب را به همراه شکر و پودر هل به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.پس از اینکه شکر حل شد زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید. پس از اینکه شربت آماده شد آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید چون زمانی که می خواهید آنرا به آرد اضافه کنید باید داغ باشد. نیازی نیست شربت قوام پیدا کند وگرنه حلوا خشک می شود.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

در مرحله بعدی آرد را دو مرتبه الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود سپس یک ظرف مناسب روی حرارت قرار دهید و روغن مایع را داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن مایع داغ شد حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا روغن داغ بماند. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید. آرد را تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و رنگش کمی مایل به کرمی شود. توجه داشته باشید که این مرحله خیلی مهم است چون اگر از آرد غافل شوید سریع ته می گیرد.

دستور تهیه حلوای زنجفیلی خوشمزه

مرحله سوم: تهیه حلوا مجلسی

اگر آرد بسوزد طعم حلوای شما خراب می شود. پس از اینکه رنگ آرد تغییر کرد روغن را به صورت داغ به آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا روغن و آرد کاملا یکدست شوند. حرارت زیر تابه را کم کنید و شربت را کم کم به حلوا اضافه کنید. در این مرحله ممکن است کمی آرد گلوله شود ولی با هم زدن مداوم باز می شود. مواد را با قاشق خوب مخلوط کنید تا حلوا حالت خمیری به خود بگیرد. نکته ی مهم در تهیه حلوا این است که وقتی وسط ظرف جمع شد از رو شعله بردارید و ظرف را با دست آروم به دو طرف تکون بدید که بهش میگن قنداق پیچ کردن یا گهواره کردن که باعث می شود حلوا جا بیفته و روغن بی اندازد پس از اینکه حلوا روغن انداخت و آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید. برای تزیین حلوا می توانید از خلال پسته ، خلال بادام و پودر نارگیل استفاده کنید.نوش جان

طرز تهیه حلوا ساده و خوشمزه برای مجالس مرحله به مرحله

طرز تهیه اکبر جوجه طلایی به روش رستوران های شمال

طرز تهیه اکبر جوجه اکبر جوجه یکی از غذاهای اصیل استان مازندران است که طرفداران بسیار را در سراسر کشور جذب کرده است. …

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ مجلسی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه اسفناج پلو با مرغ اسفناج پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های …

طرز تهیه خورش ریواس ساده به روش کردی مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش ریواس خورش ریواس یکی از خورش های فصل بهار می باشد که به صورت نوبرانه تهیه می شود و طعمی …

طرز تهیه حلوا ساده

حلوا یکی از انواع دسرهای قدیمی ایرانی است که امروزه به عنوان یک شیرینی مناسبتی برای مراسم ها یا مناسبت های خاص درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

طرز تهیه حلوای هویج خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا ساده

مرحله اول

برای تهیه حلوای ساده و خوشمزه ابتدا آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه آب را به آرامی با یک قاشق چوبی هم می زنیم تا شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، عرق هل را به همراه گلاب اضافه می کنیم. اضافه کردن زعفران دم کرده اختیاری است، اما توصیه می کنیم اگر رنگ حلوا برایتان مهم است حتما به مقدار ذکر شده در بالا زعفران دم کرده نیز به شربت اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، حرارت زیر آنرا خاموش می کنیم. در ادامه آرد را داخل یک تابه مناسب الک می کنیم. در ادامه کره و روغن را درون یک ظرف می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود.

طرز تهیه حلوای شیر خوشمزه و خوشرنگ مرحله به مرحله

مرحله چهارم

حالا تابه حاوی آرد روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه آرد را تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و خامی اش به طور کامل گرفته شود. حالا آرد را مجددا یک بار دیگر الک می کنیم و به تابه باز می گردانیم.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن آرد، ترکیب روغن و کره را به تابه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه، شربت را کم کم به تابه اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله باید حلوا را به اندازه ای هم بزنیم که منسجم شود و حالت آبکی نداشته باشد. هر زمانی بتوانیم حلوا را به صورت گهواره ای درون تابه تکان دهیم که به طور کامل از دیواره های تابه جدا شود، حلوای ما آماده است.

طرز تهیه حلوا عربی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

مرحله هفتم

حالا حلوا را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و روی آن را به سلیقه خود تزیین می کنیم. در صورتی که بخواهیم حلوای مجلسی تری داشته باشیم، می توانیم حلوا را در قیف با ماسوره گل بریزیم و به صورت گل های زیبا در بشقاب سرو قیف بزنیم.

اموزش درست کردن حلوا