اخبار جنگ غزه


اخبار جنگ غزه

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی منابع فلسطینی، از زمان آغاز دور تازه حملات اسرائيل به منطقه تحت محاصره نوار غزه تاکنون «۴۳ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک کشته و ۳۱۱ نفر دیگر مجروح شده‌اند.»


جنگ غزه؛ جهاد اسلامی پس از اسرائیل با اجرای آتش‌بس پیشنهادی مصر موافقت کرد

هم‌رسانی این مطلب:

جهاد اسلامی شامگاه یکشنبه هفتم اوت ۲۰۲۲ در پایان سومین روز از حملات متقابل موشکی و راکتی میان اسرائيل و شاخه نظامی این گروه‌ فلسطینی در نوار غزه اعلام کرد که آتش‌بس پیشنهادی از سوی مصر را پذیرفته است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع فلسطینی، حملات هوایی و موشکی اسرائيل به نوار غزه از روز جمعه گذشته تاکنون بیش از ۴۰ کشته برجا گذاشته است.

یک منبع مصری پیش‌تر اعلام کرده بود که تل‌آویو پیشنهاد میانجی‌گری قاهره برای توقف درگیری‌های سه روزه میان اسرائيل و فلسطینیان را پذیرفته است.

جهاد اسلامی نیز ساعاتی پس از آن اعلام کرد که پیش‌نویس توافقنامه آتش‌بس را که میانجی‌گران مصری تهیه کرده و در اختیار مسئولان این گروه فلسطینی قرار داده‌اند، تایید کرده است.

محمد الهندی، رئیس شاخه سیاسی جنبش جهاد اسلامی پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «فرمولی برای توافق آتش بس به دست آمده که شامل تعهد مصر برای تلاش در زمینه آزادی دو عضو جهاد اسلامی است که به دست اسرائیل اسیر شده‌اند.»

نخستین حمله اسرائيل پس از توافق طرفین بر رعایت آتش‌بس از شامگاه یکشنبه

ساعاتی پس از اعلام توافق دو طرف مخاصمه برای اجرای توافق آتش‌بس از زمان شامگاه یکشنبه، اسرائیل بار دیگر اهدافی را در نوار غزه مورد حمله قرار داد.

همزمان خبرگزاری‌ها از به صدا درآمدن آژیرهای خطر برای هشدار نسبت به در پیش بودن حملات راکتی در مناطق جنوبی اسرائيل خبر دادند.

مصر به عنوان میانجی توافق آتش‌بس میان اسرائیل و گروه جهاد اسلامی فلسطین از دو طرف خواسته بود که از شامگاه روز یکشنبه حملات به سوی یکدیگر را متوقف کنند.

یک مسئول سرویس‌های امنیتی مصر با اعلام این مطلب تصریح کرد: از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی (مطابق با ۲۰ساعت و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ) آتش‌بس را رعایت کنند.

جهاد اسلامی نیز بلافاصله پس از آن در بیانیه ای اعلام کرد که از زمان تعیین شده در فراخوان مصر تبعیت کرده و «حملات را متوقف خواهد کرد»، اما در عین حال «پاسخ به هرگونه تجاوز بیشتر» را حق خود می‌داند.

اسرائیل نیز شامگاه یکشنبه به صورت رسمی اعلام کرد به برقراری آتش‌بس از ساعت ۲۰ و سی دقیقه به وقت گرینویچ پایبند خواهد بود، این در حالیست که میانجی‌گران مصری پیشتر یادآور شده بودند که از مقامات اسرائیلی برای توقف درگیری‌ها چراغ سبز دریافت کرده‌اند.

دفتر یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائيل در بیانیه‌ای تایید کرد که آتش‌بس از ساعت ۲۳ و سی دقیقه یکشنبه شب به وقت محلی اجرا می‌شود.

دفتر نخست وزیری اسرائیل همچنین با تشکر از مصر به خاطر تلاش‌هایش برای میانجی‌گری در این بیانیه تاکید کرد: «دولت اسرائیل در صورت نقض آتش‌بس این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که قاطعانه پاسخ دهد.»

به گفته وزارت بهداشت تشکیلات تحت رهبری حماس که اداره امور در غزه را در دست دارد، در حملات روز یکشنبه اسرائیل بویژه به جبالیه،‌ غزه و رفح دست کم ۱۷ فلسطینی از جمله ۹ کودک جان باختند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی این منبع فلسطینی، از زمان آغاز حملات اسرائیل برای هدف قرار دادن جهاد اسلامی در منطقه تحت محاصره نوار غزه در روز جمعه تاکنون «۴۳ فلسطینی از جمله ۱۵ کودک کشته و ۳۱۱ نفر دیگر مجروح شده‌اند».

دولت اسرائیل پیش‌تر ضمن «پیشگیرانه» خواندن حملات به نوار غزه مدعی شده بود که شمار زیادی از نیروهای جهاد اسلامی را کشته و رهبران ارشد این سازمان را که در فهرست تروریستی اسرائیل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد، «از میان برداشته» است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلب:

جنگ غزه

مهر بررسی کرد؛

پشت صحنه ماجراجویی جدید اسرائیل در نوار غزه چیست؟۸کارشناس پاسخ می دهند

اسرائیلی که تحمل ۳ روز نبرد محدود موشکی با جهاد اسلامی را ندارد چگونه می‌خواهد همزمان در چند جبهه نبرد با حزب الله، حماس، مقاومت سوریه و …مقابله کند؟

در نشستی با حضور خبرنگار پرس‌تی‌وی و الجزیره مطرح شد؛

ابوعاقله منتظر نمی‌شد از دوحه با او تماس بگیرند دست کشورهای حامی رژیم صهیونیستی خون‌آلود است

خبرنگار شبکه الجزیره در نشست بررسی ابعاد شهادت شیرین ابوعاقله گفت: او هیچ وقت منتظر نمی‌ماند تماسی از دوحه با او گرفته شود که بگوید شما برای پوشش میدانی به جایی برو؛ همیشه خودش در صحنه بود.

گفتگویی با کارگردان مستند؛

وقتی کیت وینسلت راوی کشتار کودکان غزه شد نباید فراموش کنیم

مایکل وینترباتم کارگردان بریتانیایی با همراهی یک فیلمساز فلسطینی و کیت وینسلت تلاش دارد تا با مستند خود یاد و خاطر کودکان قربانی بمباران در غزه را زنده نگه دارد.

در مجمع عمومی سازمان ملل اتفاق افتاد؛

افزوده شدن شکستی دیگر بر شکست های رژیم صهیونیستی

سلسله شکست های رژیم صهیونیستی در جلب رضایت و موافقت جامعه جهانی با جنایت های این رژیم علیه ملت فلسطین ادامه دارد.

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان اعلام کرد؛

۳۴ میلیون دلار زیان بخش فرهنگ از تجاوز اخیر اسرائیل به غزه

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان اعلام کرد براساس برآورد وزارت فرهنگ فلسطین خسارت تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه در بخش فرهنگ ۳۴ میلیون دلار است.

فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی:

در برابر موشک های فلسطینی کاری نمی توانیم انجام دهیم

فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به ضعف سامانه سپر موشکی این رژیم در برابر حملات موشکی مقاومت فلسطین اذعان کرد.

طبق داده های ۳ نهاد بین المللی؛

میزان خسارت جنگ ۱۲ روزه غزه ۳۸۰ میلیون دلار برآورد شد

سه نهاد بین المللی با انتشار گزارشی اعلام کردند که نوار غزه در پی جنگ ۱۲ روزه اخیر مبلغی بالغ بر ۲۹۰ تا ۳۸۰ میلیون دلار نسبت به سال‌های گذشته خسارت دیده است.

در مصاحبه با کانال ۱۳ اسرائیل؛

ژنرال اسرائیلی نسبت به وقوع درگیری گسترده‌تر در غزه هشدار داد

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۱۳ اسرائیل مدعی شد که ارتش این رژیم برای ادامه جنگ در غزه «آمادگی کامل دارد».

با ارسال نامه ای به پنتاگون؛

۵۵ نماینده کنگره آمریکا خواستار تأمین موشک‌های «گنبد آهنین» شدند

گروهی متشکل از ۵۵ نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به پنتاگون خواستار تأمین موشک‌های «گنبد آهنین» برای صهیونیست ها شدند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

۱۲۰۰میلیارد ریال در طرح مواسات به نیازمندان کرمانشاهی کمک شده است

کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در طرح همدلی و مواسات به نیازمندان این استان کمک شده است.

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی؛

بازگشت اجساد نظامیان و آتش بس طولانی مدت شروط بازسازی غزه هستند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد که تنها در صورتی مجوز بازسازی نوارغزه صادر می‌شود که اجساد نظامیان صهیونیست به تل آویو بازگشته و آتش بس طولانی مدت با غزه برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

یکی از معابر اصلی کرمانشاه به نام امام رضا (ع) نام‌گذاری می‌شود

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: یکی از معابر اصلی جدید و مناسب در شهر کرمانشاه به نام امام رضا (ع) نام‌گذاری شود.

سازمان ملل متحد:

زیرساختهای غیرنظامی در غزه متحمل خسارات سنگین شده اند

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه می گوید که این نهاد جهانی خسارات وارده به غزه در جریان درگیری‌های اخیر را برآورد می‌کند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل:

حمله‌های هوایی اسرائیل به غزه مصداق «جنایت جنگی» است

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که حمله‌های هوایی اسرائیل که به مرگ شمار زیادی از غیرنظامیان و وارد آمدن خسارات سنگین به نوار غزه انجامید، احتمالاً از مصادیق «جنایات جنگی» است.

یک عضو پارلمان انگلیس:

مقامات لندن در کشتار مردم فلسطین با اسرائیل همدست هستند

یک عضو پارلمان انگلیس مقامات لندن را به همدستی در جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم فلسطین متهم کرد.

به نقل از «شیخ محمد آل ثانی»؛

وعده کمک نیم میلیارد دلاری قطر برای بازسازی غزه

وزیر خارجه قطر از اعطای کمک ۵۰۰ میلیون دلاری این کشور برای بازسازی نوار غزه خبر داد.

ضمن انتقاد از لاف زنی مقامات تل آویو؛

اقرار یک فرمانده ارتش اسرائیل به پیروزی چشمگیر حماس در جنگ غزه

یک فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از لاف زنی و گزافه گویی مقامات تل آویو مبنی بر پیروزی این رژیم در برابر جنبش مقاومت اسلامی، به پیروزی چشمگیر حماس در جنگ اخیر غزه اعتراف کرد.

در نامه ای سرگشاده خطاب به جو بایدن؛

بیش از ۵۰۰ عضو حزب دموکرات خواستار «پاسخگویی رژیم صهیونیستی» شدند

همزمان با تشدید اختلافات میان دموکراتهای آمریکا بر سر حمایت یا عدم حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، گروهی از دموکراتها در نامه ای سرگشاده خواستار حمایت بیشتر واشنگتن از مردم فلسطین شدند.

چرا جنگ ۱۲ روزه غزه معادلات را تغییر داد ؟

بی‌شک همبستگی و همراهی نیروهای مقاومت در غزه و ساکنین سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری از بزرگترین دست‌ آوردهای جنگ ۱۲ روزه بود

با صدور یک بیانیه؛

شورای امنیت خواستار «پایبندی کامل» به آتش بس غزه شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نخستین بیانیه خود در خصوص درگیریهای خونین یازده روزه در نوار غزه، خواستار «پایبندی کامل» تمام طرف‌های این تعارض به آتش بس غزه شد.

صبح پیروزی؛

رژیم‌صهیونیستی بیش از ۱۱ روز نتوانست با مقاومت فلسطین بجنگد

جنگ غزه پس از ۱۱روز تجاوزات متوالی و مستمر رژیم‌صهیونیستی و شهادت بیش از ۲۳۰فلسطینی به پایان رسید تا بار دیگر نشان‌دهنده پیروزی و عزم راسخ مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم‌صهیونیستی باشد.

صدای فلسطین را از غزه می‌شنوید؛

زندگی، جنگ و مقاومت چهره‌هایی که صدای رسای مقاومت فلسطین شدند

شبکه‌های اجتماعی خلاف میل گردانندگان‌شان، تبدیل به بسترهایی مساعد برای خبرنگاران مستقل شدند. خبرنگارانی که از داخل مرزهای فلسطین اشغالی، گزارش‌های به‌روز و مستقیم و شفاف برای مردم فرستادند.

روحانی در ستاد ملی کرونا:

تبلیغات انتخابات حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تبلیغات انتخابات حداکثری و اجتماعات حداقلی باشد گفت: باید از صدا و سیما و فضای مجازی استفاده کنیم.

پس از اعلام آتش بس؛

بازگشت هزاران آواره فلسطینی به خانه‌های ویران خود در نوار غزه

هزاران نفر از آوارگان فلسطینی در نوار غزه در حال بازگشت به خانه‌های ویران خود در این منطقه تحت محاصره هستند.

به بهانه تضمین آتش بس در غزه؛

گفتگوی تلفنی «آنتونی بلینکن» با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین

وزیر خارجه ایالات متحده در گفتگویی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون تدابیر لازم برای تضمین آتش بس در غزه با وی بحث و رایزنی کرد.

به مناسبت «روز فلسطین»؛

برگزاری راهپیمایی سراسری در پاکستان به نشانه همبستگی با فلسطین

شهرهای بزرگ پاکستان روز جمعه شاهد برگزاری راهپیمایی سراسری مردم این کشور در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

در یک پیام توییتری اعلام شد؛

اظهار خرسندی مقتدی صدر از پیروزی مقاومت فلسطین

مقتدی صدر با صدور پیامی نسبت به پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ ۱۱ روزه مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی ابراز خرسندی کرد.

همزمان با شادی اهالی غزه و کرانه باختری؛

مقامات کشورها و سازمانهای مختلف جهان به آتش بس در غزه واکنش نشان دادند

همزمان با هلهله و شادی اهالی غزه و کرانه باختری از پیروزی مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس، مقامات و سران برخی کشورها و سازمانهای جهان از این آتش بس استقبال کردند.

با تأکید بر لزوم توقف جنایات ارتش اسرائیل؛

حماس: دست ما همچنان بر روی ماشه می‌ماند

یک مقام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به مقامات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها هشدار داد که «دستان این جنبش همچنان بر روی ماشه است».

در یک نطق تلویزیونی؛

واکنش رئیس جمهور آمریکا به آغاز آتش بس در غزه

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر حمایت کامل واشنگتن از حقِ رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تأکید کرد.

اخبار جنگ غزه