آموزش انتخاب رشته دانشگاه آزاد


آموزش انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد -هر آنچه باید بدانید ، از مهلت و زمان انتخاب رشته تا توضیحات دفترچه و راهنمای تصویری ورود به سایت و انتخاب رشته دانشگاه آزاد


پخش آنلاین آهنگ

انتخاب رشته دانشگاه آزاد – راهنمای تصویری تمام مراحل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از ۸ صبح لغايت ۱۲ شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

۹۰۹۹۰۷۱۶۱۲

اگر سوالی دارید میتوانید در قسمت نظرات بپرسید

در سال ۹۹ نیز همانند سال گذشته تمام دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق برگزاری کنکور سراسری در رشته های با کنکور ، دانشجو جذب می کنند و داوطلبان پس از گذر از مرحله اول یعنی شرکت در کنکور ، وارد مرحله دوم و سرنوشت ساز انتخاب رشته می شوند.

در چند سال اخیر که کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد ادغام شده است ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد همانند سال های قبل از ادغام به صورت مجزا و از طریق سایت azmoo .o g انجام می گیرد و فقط در مرحله برگزاری آزمون با سایر دانشگاه ها مشترک است و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند پس از انتشار کارنامه کنکور سراسری در صورت مجاز بودن ، با مراجعه به سایت مذکور انتخاب رشته خود را انجام دهند.

به دلیل اهمیت موضوع انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ، در ادامه مطلب راهنمای کاملی از زمان و نحوه انتخاب رشته ، دانلود دفترچه راهنما ، نحوه خرید کارت اعتباری و …. را می توانید مطالعه کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ از روز شنبه ۴ مهر ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۱۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید :

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

معمولا پس از اتمام فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری ، انتخاب رشته آزاد همزمان با انتشار دفترچه راهنمای مربوطه آغاز می شود. زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ از روز شنبه ۴ مهر ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۱۱ مهر ماه فرایند انتخاب رشته ادامه خواهد داشت

طبق آخرین اطلاعیه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، زمان انتخاب رشته این دانشگاه تا روز چهارشنبه به تاریخ ۱۶ مهر ماه تمدید شده است و پس از این مهلت ، بازه زمانی دیگری برای داوطلبان جامانده در نظر گرفته نخواهد شد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد ۹۹

برای انتخاب رشته کنکور دو دفترچه منتشر می شود ؛ دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و دفترچه انتخاب رشته آزاد. بنابراین برای دانشگاه آزاد دفترچه جداگانه تهیه شده است. این دفترچه که همزمان با شروع انتخاب رشته منتشر می شود ، برای تمام گروه های آزمایشی ریاضی ،  تجربی ، انسانی ، هنر و زبان مشترک است و شامل کدرشته محل های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی می باشد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

برای دانلود دفترچه ، بر روی لینک کلیک کنید.

قابل ذکر است که انتخاب ۴ رشته پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد با انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

داوطلبان مجاز به تحصیل در دانشگاه آزاد بایستی با مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد و واریز هزینه انتخاب رشته ، اقدامات لازم برای شرکت در این دانشگاه ها را انجام دهند. در ادامه راهنمای تصویری ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد قرار داده شده است :

مرحله اول

واردن شدن به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoo .o g و کلیک بر روی گزینه “انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۳۹۹”

مرحله دوم

درج کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد و کد ملی مطابق تصویر زیر

کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد در انتهای کارنامه کنکور سراسری قرار داده شده است. مانند کارنامه زیر

مرحله سوم

واریز هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق خرید سریال اعتباری. در سال گذشته هزینه انتخاب رشته به مبلغ ۴۴ هزار تومان بوده است که در سال ۹۹ بر این مبلغ افزوده می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله باید اطلاعات کارت بانکی خود را برای کسر وجه از حساب وارد نمایید. بنابراین هزینه انتخاب رشته آزاد به صورت اینترنتی و از طریق همین سایت انجام می گیرد و نیازی به مراجعه به بانک نیست.

مرحله پنجم

پس از پرداخت هزینه ، کدپیگیری توسط سامانه به شما ارائه می شود که لازم است از آن کد برای ورود به صفحه انتخاب رشته استفاده کنید. با وارد کردن اطلاعات خواسته ، صفحه ای مطابق تصویر زیر نمایش داده می شود که اطلاعات شما مانند نام و نام خانوادگی ، کدملی ، نام پدر و سال تولد در آن قید شده است.

مرحله آخر

حال باید در قسمت “جستجو رشته محل انتخاب” استان ، واحد دانشگاهی و رشته مورد نظر را انتخاب و ثبت کنید. در نهایت فهرستی از رشته های انتخابی تان نمایش داده خواهد شد که می توانید آن ها را حذف یا جابجا کنید.

توجه داشته باشید که هر یک از داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته در گروه آزمایشی خود هستند و اگر داوطلبی در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده است در نهایت می تواند برای همه گروه های آزمایشی همان ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کند.

انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

داوطلبان کنکور تجربی که در کارنامه اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی شده اند ، می بایست برای انتخاب ۴ رشته پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی این دانشگاه ، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sa jesh.o g مراجعه کنند. در واقع انتخاب این ۴ رشته ، در سایت سنجش انجام می گیرد و تاریخ انتخاب رشته نیز از روز چهارشنبه ۲ مهر ماه لغايت ۵ مهرماه می باشد.

لازم به ذکر است که زمان انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي ( به جز رشته هاي پزشکی ، دندانپزشکی ، داورسازی و دامپزشکی ) متعاقباً از طريق سامانه azmoo .o g اعلام می شود.

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ لازم است که داوطلبان اطلاع کاملی از جزئیات مربوطه داشته باشند که در ادامه مهم ترین آن ها عنوان شده است اما اگر با مطالعه این مطلب ابهامات شما برطرف نشده است ، می توانید با مشاوران ارشد ” پاسخ با ما “ در ارتباط باشید.

سهمیه موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

بر خلاف کنکور سراسری که از سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق ، سهمیه ۵ درصد ایثارگری و سهمیه ۲۵ درصد ایثارگری تاثیر می پذیرد ، برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تنها سهمیه موثر ، سهمیه بسیج فعال است. نحوه تاثیر سهمیه بسیج فعال بدین صورت است که اگر داوطلبی یک سال سابقه فعالیت بسیج فعال را داشته باشد ، چنانچه بتواند ۹۰ درصد نمره و تراز آخرین فرد پذیرفته شده بدون سهمیه را کسب کند ، در رشته مورد نظر پذیرفته می شود و برای رشته های پزشکی نیز باید حداقل ۹۵ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کند.

نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته آزاد

هر یک از داوطلبان فرصت انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل را دارند بنابراین تعداد انتخاب ها زیاد است و باید آن ها به گونه ای گزینش کرد که شانس قبولی افزایش یابد. پیشنهاد ما به شما این است که فرم انتخاب رشته خود را به سه قسمت تقسیم کنید: انتخاب های خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه.

توصیه می شود پیش از اقدام به انتخاب رشته ، با مراجعه به نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد یا همان انتخاب رشته مجازی ، از رشته محل های احتمالی قبولی خود مطلع شوید.

شهریه دانشگاه آزاد

توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد ابتدا از میزان شهریه مطلع شوید و براساس توانمندی مالی که دارید ، ثبت نام را انجام دهید. میزان شهریه دانشگاه آزاد در هریک از رشته های تحصیلی به شرح زیر است :

در سال های  گذشته شاهد این موضوع بوده ایم که داوطلبانی به دلیل عدم توانمندی مالی کافی حتی با وجود پذیرش در رشته های پزشکی یا رشته های پیراپزشکی از ادامه تحصیل در این دانشگاه انصراف داده اند. بنابراین شما نیز پیش از آنکه ثبت نام قطعی را در دانشگاه پذیرفته شده خود انجام دهید ، مطمین شوید که می توانید شهریه را پرداخت کنید زیرا در صورت ثبت نام در  دانشگاه و گذراندن چند ترم اگر بخواهید انصراف دهید ، باید جریمه پرداخت کنید.

برای دانشجویان دانشگاه آزاد تمهیداتی در خصوص پرداخت شهریه در نظر گرفته شده است تا دانشجویانی که توانمندی لازم را ندارند ، بتوانند به صورت اقساط ، دریافت وام شهریه ، تخفیف و …. شهریه را پرداخت کنند و از تحصیل در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود باز نمانند.

اگر می خواهید بدایند شرایط دریافت وام و تخفیفات شهریه در دانشگاه آزاد به چه صورت است ، کافیست با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید.

رتبه قبولی دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد فقط رتبه کشوری و تراز داوطلب مورد بررسی قرار می گیرد و هیچ یک از رتبه های سهمیه مناطق و ایثارگری ملاک سنجش نمی باشند.

در سایت pasokhbama.com رتبه قبولی دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها قرار داده شده است که می توانید از آن ها  استفاده کنید.

زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته آزاد

فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد تا نیمه اول مهر ماه ادامه خواهد داشت و احتمال داده می شود که نتایج نهایی حداکثر تا اواخر آبان ماه اعلام گردد. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر اطلاعیه دقیقی در این خصوص منتشر نکرده است و به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج ، این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد.

به شما داوطلبان توصیه می شود که از طریق پیگیری مطالب سایت و یا ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما ، از اخبار مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد مطلع گردید تا از ثبت نام در دانشگاه جا نمانید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد بدون کنکور

داوطلبان این فرصت را دارند همزمان با انتخاب رشته برای کنکور دانشگاه آزاد ، به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نیز در این دانشگاه ثبت نام و انتخاب رشته کنند. در واقع محدودیتی برای داوطلبان وجود ندارد و اگر در نهایت هم در رشته با کنکور و هم در رشته بدون کنکور پذیرفته شوند ، می توانند یکی را انتخاب و ثبت نام خود را در آن قطعی کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه ، تا اواخر شهریور ماه ۹۹ ادامه دارد و اگر پس از اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد در هیچ رشته ای قبول نشدید ، نگران نباشید زیرا فرصت شرکت در رشته های بدون کنکور وجود دارد. قابل ذکر است که تنوع رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بسیار زیاد می باشد و تقریبا تمام رشته های علوم انسانی ، فنی مهندسی و علوم پایه در این دانشگاه تدریس می شود.

برای ثبت نام بدون کنکور آزاد محدودیتی در نوع رشته های انتخابی وجود ندارد و شما می توانید بدون توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی خود ، در هر یک از رشته های مورد علاقه ثبت نام و انتخاب رشته کنید.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ورودی بهمن نیز هر ساله توسط دانشگاه آزاد انجام می گیرد ولی ممکن است تنوع رشته های ارائه شده کم تر باشد و رشته مورد علاقه شما برگزار نشود.

تعدادی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد که بسیار پر متقاضی هم هستند ، به شرح زیر می باشند :

راهنمای تصویری انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در کلیه مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته می بایست وارد سایت azmoo .o g  شوید و سپس مطابق تصویر راهنمای زیر ، گزینه ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی را انتخاب کنید.

ثبت نام بدون دانشگاه های آزاد و دانشگاه سما در کلیه مقاطع تحصیلی ، تا ۱۴ مهر ماه دامه دارد.

در قدم اول جهت ثبت نام می بایست با واریز هزینه کارت اعتباری ثبت نام را خریداری نمایید.

جهت خرید کارت اعتباری باید دوره تحصیلی مورد تقاضا را انتخاب کنید. تصویر زیر مربوط به داوطلبی است که در دوره کاردانی ناپیوسته ثبت نام کرده است.

در این بخش دوره مورد تقاضای خود را تایید کنید.

اطلاعاتتان را به درستی درج نمایید.

اطلاعات کارت بانکی خود را درج کنید تا وجه مورد نظر از حساب بانکی شما کسر گردد.

پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه ثبت نام ، شماره پیگیری به شما ارائه می شود که لازم است آن را جهت ثبت نام مراحل بعدی ، یادداشت فرمایید.

به صفحه اصلی سامانه بازگردید و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید تا صفحه زیر ایجاد شود. حال باید شماره کارت اعتباری خریداری شده را به همراه کد ملی تان در این بخش درج کنید.

در مرحله اول باید فرم ثبت نام را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید.

حال باید تصویر داوطلب را بارگذاری نمایید.

در قدم آخر می بایست فرم انتخاب رشته را تکمیل کنید. شما مجاز به انتخاب حداکثر ۲۰ کد رشته محل در دوره ثبت نامی هستید.

در نهایت و پس از ثبت تمامی رشته ، تایید کنید که تمام انتخاب هایتان را وارد فرم کرده اید.

اعتبار علمی و مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد

بسیاری از داوطلبانی که دانشگاه آزاد را به عنوان دانشگاه تحصیلی آینده خود انتخاب می کنند ، این نگرانی را دارند که با مدرک فارغ التحصیلی این دانشگاه نتوانند جذب بازار کار شوند و یا تحصیلات خود را ادامه دهند.

اما باید بگوییم که مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد همانند مدرک فارغ التحصیلی سایر دانشگاه ها زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و دانش آموختگان مشکلی از جهت ورود به بازار کار و و ادامه تحصیل چه در داخل کشور و چه خارج از کشور نخواهند داشت.

همچنین با مدرک دانشگاه آزاد می توان در آزمون های استخدامی دستگاه های متمرکز اجرایی همچون استخدامی آموزش و پرورش ، آزمون وکالت ، آزمون قضاوت ، آزمون نظام مهندسی و … شرکت کرد.

رتبه بندی دانشگاه های آزاد

با اینکه تمامی دانشگاه های آزاد از لحاظ اعتبار علمی برای ورود به بازار کار و ادامه تحصیل در یک سطح قرار دارند ، اما از جهت رتبه بندی و اینکه کدام دانشگاه ها سطح علمی آموزشی بهتری دارند ، با یکدیگر متفاوت هستند. اصولا برای مقایسه دانشگاه ها باید بررسی کرد که در آن دانشگاه کدام اساتید تدریس می کنند ، آیا امکانات آموزشی دانشگاه مثل کارگاه ها و آزمایشگاه های عملی کامل هستند ، چه تعداد مقالات بین المللی منتشر شده دارند و …. و بر اساس همین معیار ها ، تعدادی از دانشگاه های آزاد رتبه برتر به ترتیب زیر هستند :

در کشورمان بیش از ۲۷۰ واحد دانشگاهی داریم که شما می توانید برای اطلاع از رتبه دقیق دانشگاه مدنظرتان و همچنین اطلاع از سطح آموزشی و امکانات آن دانشگاه ، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما راهنمایی دریافت کنید.

ظرفیت مازاد دانشگاه آزاد چیست

ظرفیت خودگردان آزاد چیست ؟ چه تفاوتی با دانشگاه آزاد از لحاظ شهریه و اعتبار مدرک دارد ؟ دانشگاه آزاد علاوه بر پذیرش عادی ، به صورت ظرفیت مازاد نیز دانشجو پذیرش می کند که فقط مختص به رشته های پزشکی و رشته های پیراپزشکی می باشد. تفاوت دانشجویانی که در ظرفیت خودگردان پذیرفته می شوند با دانشجویان عادی ، در میزان شهریه ای است که باید تقبل کنند و به عبارتی میزان شهریه دوره ظرفیت مازاد دو برابر ظرفیت عادی است.

اسامی رشته هایی ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد به صورت زیر هستند :

قابل ذکر است که داوطلبانی که حدود رتبه برای پزشکی آزاد را دارند اما شانس قبولی شان در واحد های آزاد کم است ، احتمال قبولی شان در دوره ظرفیت خودگردان بیشتر است.

سوالات متدوال داوطلبان

انتخاب رشته آزاد از چه تاریخی آغاز می شود ؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ ، از روز ۴ الی ۱۱ مهر ماه ۹۹ انجام می گیرد.

برای انتخاب رشته آزاد باید به کدام سایت مراجعه کنیم؟

انتخاب رشته کنکور آزاد از طریق سایت azmoo .o g انجام می گیرد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد چه زمانی منتشر می شود؟

همزمان با شروع انتخاب رشته ، لینک دانلود دفترچه راهنما در سایت azmoo .o g فعال می شود.

رتبه موثر در انتخاب رشته کنکور آزاد کدام است ؟

برای انتخاب رشته کنکور آزاد ، رتبه کشوری داوطلب ملاک قرار می گیرد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از ۸ صبح لغايت ۱۲ شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۲

نوشته های مشابه

رتبه لازم برای حسابداری دانشگاه خوارزمی – طبق قبولی های ۱۴۰۰ و ۹۹

رتبه لازم برای روانشناسی دانشگاه خوارزمی تهران – طبق قبولی های ۱۴۰۰ و ۹۹

رتبه لازم مهندسی کامپیوتر دانشگاه خوارزمی – طبق قبولی های ۱۴۰۰ و ۹۹

همچنین ببینید

رتبه لازم برای حقوق دانشگاه خوارزمی – طبق قبولی های ۱۴۰۰ و ۹۹

  دانشگاه خوارزمی یک دانشگاه در تهران است که محل تحصیل بعضی از رشته های …

دسته بندی ها

شما در (پاسخ با ما) با یک تیم حرفه ای و پر تلاش روبرو هستید که هدف آنها کمک به شما در جهت رسیدن به بهترین پاسخ در کمترین زمان و با حداقل هزینه میباشد. پس به ما اعتماد کنید.

موزیک هفته ، حین مطالعه گوش کنید

بروز باشید

با ثبت ایمیل خود از جدیدترین اخبار تحصیلی و تخفیفات ما با خبر شوید

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ایران مشاوره ۲۳۳ نظرها

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری فرآیند ثبت کد رشته محل های هر دو دانشگاه سراسری و آزاد به صورت مجزا در سایت های مرتبط به خود انجام می گیرد. از این رو، داوطلبان بعد از دریافت کارنامه اولیه خود از سایت سازمان سنجش و یا سایت دانشگاه آزاد می توانند با استفاده از کد دسترسی درج شده در آن، نسبت به انتخاب رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته این دانشگاه معمولا همزمان با مهلت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می باشد که تاریخ دقیق آن از طریق اطلاعیه سایت سازمان سنجش و یا سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoo .o g اعلام می شود. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از دفترچه راهنمای دانشگاه های سراسری مجزا بوده که برای دریافت آن باید به سایت مذکور مراجعه نمایید. توصیه می شود که قبل از انجام هر گونه اقدامی، این دفترچه را مورد مطالعه قرار دهید تا از نکات پیرامون این فرآِیند از جمله زمان دقیق آن مطلع شوید.

داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ می بایست به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoo .o g مراجعه نمایند.

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، در صورتی که قصد تحصیل در رشته های دانشگاه آزاد را دارند، بایستی پس از اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد و دریافت کارنامه، فرآیند ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود را در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoo .iau.ac.i به انجام برسانند. طبق روال هر ساله زمان انتخاب رشته بلافاصله بعد از اعلام نتایج کنکور فرا می رسد و معمولا تاریخ شروع این فرآیند برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان است. البته دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه سراسری بازه زمانی بیشتری برای انجام انتخاب رشته در نظر می گیرد.

در هنگام صدور کارنامه ها، اطلاعیه ای توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود که در آن زمان مراجعه به سایت دانشگاه آزاد ذکر شده است. اما برای آگاهی از تاریخ دقیق فعال شدن لینک سامانه انتخاب رشته، داوطلبان می بایست پیگیر اطلاعیه های سایت این دانشگاه بوده و یا دفترچه راهنمای آن را دریافت نمایند. زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ دقیقا مشخص نشده است اما طبق مندرجات دفترچه ثبت نام، این امر در نیمه اول مرداد ماه سال جاری انجام پذیر است. برای آن که در اسرع وقت از مهلت انتخاب رشته کنکور و تمدید آن مطلع شوید، می توانید در کانال تلگرام انتخاب رشته ایران مشاوره عضویت داشته باشید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تمامی اطلاعات لازم برای انتخاب رشته اعم از زمان، نحوه، شرایط، لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده، ظرفیت های پذیرش و… در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ذکر شده است. همچنین برای هر ۵ گروه آزمایشی علوم تجربی، انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی یک دفترچه مشترک توسط سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoo .o g منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ همزمان با آغاز فرآیند مذکور می باشد که ممکن است در نیمه اول مرداد ماه سال جاری در دسترس داوطلبان قرار بگیرد. در ادامه فایل pdf دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۱ را قرار داده ایم که لینک آن به محض انتشار فعال خواهد شد.

(به محض انتشار فایل، لینک فوق فعال خواهد شد.)

هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

با توجه به این که هیچ هزینه ای برای نام نویسی دانشگاه آزاد توسط داوطلبان پرداخت نمی گردد، بنابراین شرکت کنندگان باید در زمان انتخاب رشته کنکور هزینه مربوطه را واریز نمایند. این مبلغ در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج می شود که به دلیل عدم انتشار این دفترچه، هزینه انتخاب رشته آزاد ۱۴۰۱ هنوز مشخص نیست.

البته میزان هزینه پراختی در سال گذشته ۶۹ هزار تومان بوده که برای سال جاری با مقداری افزایش رو به رو خواهد شد. در صورتی که وجه مورد نظر اعلام شود، متن این مقاله بروز شده و همچنین اخبار مربوطه در کانال تلگرام کنکورایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

برای ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود باید به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد که همان سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی الکترونیکی azmoo .iau.ac.i  یا azmoo .o g می باشد، مراجعه نمایید. در ابتدا بایستی هزینه مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بپردازید و سپس با استفاده از کد دسترسی و اطلاعات خواسته شده می توانید به سامانه ثبت کد رشته محل های این دانشگاه وارد شوید. در ادامه مراحل انجام فرآیند انتخاب رشته را به صورت تصویری توضیح داده ایم.

پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، حال می توانید کد رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج کنید. در آخر با کسب اطمینان از صحت رشته های انتخابی، بر روی گزینه تایید نهایی کلیک نموده و کد پیگیری فرآیند انتخاب رشته خود را جهت مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد یادداشت نمایید.

تاثیر رتبه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

با توجه به این که چند سالی است رتبه کشوری داوطلب در انتخاب رشته دانشگاه آزاد از ارزش بسیار بالایی برخوردار شده و غیرقابل انکار است که هرچه داوطلبان رتبه و تراز بهتری داشته باشند، شانس قبولی آن ها در رشته های آن زیر گروه بالا تر خواهد بود.

لازم به ذکر است که باید به این موضوع توجه داشت امکان پیش بینی رتبه قبولی وجود ندارد زیرا هرسال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبین شرکت کننده در آزمون دانشگاه آزاد، این رتبه ها تغییر می‌ یابند.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قبولی دانشگاه آزاد شده اند، با آگاهی از یک سری نکات می توانند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند. این امر باعث می شود تا نیازی به ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نداشته باشند که در ادامه این نکات را ذکر کرده ایم.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

از آن جایی که پذیرش دانشگاه آزاد بر اساس رتبه کشوری و میزات تراز بدست آمده توسط داوطلب انجام می شود و همچنین به صورت بومی گزینی می باشد، در نتیجه سهمیه های انتخابی داوطلبان برای قبولی در این دانشگاه تاثیری نخواهد داشت. همچنین می توان گفت با وجود آن که به دلیل وجود سهمیه های مناطق، ایثارگری، رزمندگان و خانواده شهدا میزان رتبه در سهمیه موجود در کارنامه داوطلبان متفاوت است، اما این امر برای متقاضیان پذیرش در دانشگاه آزاد موثر نمی باشد.

تنها مزیت افراد دارای سهمیه ایثارگری، رزمندگان و خانواده شهدا در دانشگاه آزاد، هزینه قابل پرداخت آن ها در قبال شهریه هر ترم دانشجو خواهد بود.

دسته بندی اولویت ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تعداد انتخاب های مجاز داوطلبان در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل می باشد که باید آن ها را فقط از گروه آزمایشی که در آزمون آن شرکت کرده اند، انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که طبق اولویت بندی ثبت شده توسط متقاضی، فرم انتخاب رشته را بررسی می کنند و اگر تراز اکتسابی برای پذیرش در یکی از رشته ها مناسب باشد، در همان رشته پذیرفته خواهند شد. توصیه می کنیم که رشته های مورد نظر خود را به ۳ دسته تقسیم نمایید که در ادامه جزئیات آن را توضیح داده ایم.

نکته: توصیه می شود که حتما در زمان انتخاب رشته، علاقه خود را در اولویت قرار داده و بعد از آن به پارامترهایی مثل مسافت، ظرفیت پذیرش، شهریه و… نیز توجه کنید.

شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

اطلاع از شهریه رشته های مربوط به دانشگاه آزاد تاثیر بسزایی در انتخاب رشته داوطلبان خواهد داشت، چرا که در هنگام فرآیند انتخاب رشته، می بایست به این نکته نیز توجه داشت و تناسب میزان مبلغ پرداختی هر ترم با بودجه درنظر گرفته شده برای این مقطع تحصیلی را بررسی نمود. شهریه رشته های مختلف برای مقطع کارشناسی این دانشگاه به شرح جدول زیر است.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که، افراد دارای سهمیه ۲۵ درصد و همچنین خانواده شهدا از پرداخت شهریه معاف بوده و کسانی که دارای سهمیه ۵ درصد هستند، می بایست یک سوم از مقدار شهریه را پرداخت نمایند.

پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته، نتایج نهایی کنکور آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoo .o g منتشر می شود. داوطلبانی که در هریک از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده اند، می بایست در زمان مشخص شده به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نمایند و ثبت نام نهایی را انجام دهند. اما داوطلبانی که موفق به پذیرش در انتخاب های خود نشده اند، می توانند شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را به عنوان یکی از گزینه های انتخابی جهت ورود به دانشگاه در نظر بگیرند.

لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبان به منظور انجام انتخاب رشته صحیح و اصولی با کمترین میزان اشتباه، بهتر است قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، از لیست رشته های این دانشگاه مطلع باشند تا با آگاهی هرچه بیشتر به انجام این فرآیند بپردازند. به همین منظور در ادامه به ذکر این موارد به تفکیک هر گروه آزمایشی پرداخته ایم.

نرم افزار انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

به طور قطعی می توان گفت یکی از راه های تاثیر گذار بر انجام انتخاب رشته صحیح و اصولی بهره گیری از نرم افزار انتخاب رشته می باشد. چرا که در این صورت داوطلبان می توانند با وارد کردن مقدار دقیق رتبه و تراز خود، با توجه به سهمیه های انتخابی، از کد رشته محل هایی که امکان پذیرش فرد در آن ها وجود دارد آگاهی یابند.

به همین منظور در ادامه نرم افزار انتخاب رشته ایران مشاوره قرار داده شده است، تا داطلبان بتوانند به راحتی از رشته و دانشگاه هایی که احتمال پذیرش فرد در آن ها وجود دارد آگاهی یافته و بر این اساس به انتخاب رشته بپردازند.

. ewchos.subsub2 ove flow-y: sc oll; heigh : 246px; posi io : ela ive; wid h: 99%; ma gi – igh : 3px; wid h: 99%;ma gi : 3px ; . ewchos li:befo eco e : ; wid h: 24px; heigh : 24px; backg ou d: u l(h ps:i a moshave e.comwp-co e plugi sselec io asse scsssuccess.p g); posi io : absolu e; op: 8px; igh : 5px; . ewchos li .slac ive:befo e co e : ; wid h: 24px; heigh : 24px; backg ou d: u l(h ps:i a moshave e.comwp-co e plugi sselec io asse scsssuccess11.p g); posi io : absolu e; op: 8px; igh : 5px; .ajaxloadi g wid h:100%; heigh :100%; backg ou d:h ps:i a moshave e.comwp-co e plugi sselec io asse scssajax-loade .gif) o- epea ce e ce e ; posi io :absolu e; z-i dex:2000; .adve isi g wid h:100%; display: able; floa : igh ; .shoa _ha display: o e; .ajaxload backg ou d:h ps:i a moshave e.comwp-co e plugi sselec io asse scssajax-loade .gif) o- epea ce e ce e ;

سوالات متداول

۱- انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای سال ۱۴۰۱ چه زمانی انجام می شود؟

این فرآیند در نیمه اول مرداد ماه انجام می شود اما هنوز تاریخ دقیقی برای آن، اعلام نشده است.

۲- تعداد انتخاب هایی که هر داوطلب می تواند برای دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ داشته باشد چند کد رشته است؟

هر داوطلب می تواند حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل را در فرم انتخابی خود وارد کند.

۳- شرکت کنندگان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از طریق کدام سایت باید به انجام این فرآیند بپردازند؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد به نشانی azmoo .iau.ac.i انجام می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنکور

آموزش انتخاب رشته دانشگاه آزاد